تاریخ انتشار: چهارشنبه 1395/08/12 - 10:37
کد خبر: 214904

آمار دانشجویان نخبه خارج از ایران

مخبردزفولی گفت: جمع‌بندی جلسه این شد که مقررات جذب نخبگان، محققان و دانشمندان تسهیل شده و از طریق شرکت‌های دانش بنیان برای فعالیت آنها برنامه‌ریزی شود و مقررات اضافه و موانع برای فعالیت آنها رفع شود.

خبرنامه دانشجویان ایران: دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی از ارائه گزارشی درباره وضعیت نخبگان در کشور در جلسه این شورا خبر داد.

به گزارش خبرنامه دانشجویان ایران به نقل از دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی، محمدرضا مخبردزفولی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به مصوبات جلسه شب گذشته این شورا، اظهار داشت: دو روز گذشته جلسه‌ای در محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی پیرامون مقابله با آسیب‌های اجتماعی برگزار شد و با توجه به تاکید معظم‌له در خصوص تصویب ماموریت‌های شورای اجتماعی کشور در این زمینه توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی و همچنین تاکید رئیس‌جمهور در جلسه شب گذشته مقرر شد این موضوع در اولویت دستور قرار گیرد.

وی افزود: گزارش‌های مهمی درخصوص آسیب‌های اجتماعی مورد توجه است که شورای عالی انقلاب فرهنگی موظف شده که آنها رصد کرده و گزارش‌های نوبه‌ای از آن به همراه اقدامات دستگاه‌ها برای رفع آن تهیه کرده و همچنین اجرایی شدن وظایف دستگاه‌ها در این زمینه را پیگیری کند.

مخبردزفولی گفت: در خصوص کتاب و کتابخوانی و همچنین ضوابط چاپ و نشر کتاب و  به طور ویژه محتوای کتاب‌های کودک و نوجوان نیز مواردی مطرح شد که مقرر شد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی در این زمینه را مورد اهتمام و توجه بیشتری قرار دهد.

رئیس ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور با اشاره به دستور بعدی جلسه پیرامون وضعیت نخبگان کشور گفت: مقرر شد به صورت دوره‌ای پیرامون مسائل نخبگان و استعدادهای برتر گزارش‌های مرتبط به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه شود که در این جلسه دکتر ستاری گزارش وضعیت نخبگان در شرایط کنونی را ارائه کرد.

وی گفت: براساس گزارش ارائه شده تقریبا در بیشتر بخش‌ها بالغ بر 70 درصد برگزیدگان آزمون‌های سراسری و المپیادهای دانش آموزش و همچنین برگزیدگان المپیادهای علمی مقیم ایران هستند که بعضا دانشجوی کارشناسی ارشد و یا دکتری بوده و یا در شرکت‌های دانش بنیان مشغول به کار هستند.

مخبردزفولی افزود: تنها حدود 15 درصد نخبگان و استعدادهای برتر در خارج از کشور حضور دارند که نوعا این افراد در حال ادامه تحصیل و گذراندن دوره‌های تحصیلی هستند که البته طبق مطالعه صورت گرفته در خصوص بازگشت آنها اشکالات، کمبودها و نارسایی‌هایی وجود دارد که بنیاد نخبگان نیز برنامه‌های لازم را در این زمینه طراحی کرده است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: با تسهیلات صورت گرفته خوشبختانه در حال حاضر به طور میانگین شاهد بازگشت دو نفر در روز از نخبگان دانشگاه‌های برتر در رشته‌های مختلف تحصیلی به داخل کشور هستیم که عدد قابل توجهی است.

وی افزود: تعداد دانشجویان خارج از کشور ما که غالبا غیر بورس هستند حدود 1.1 درصد جمعیت دانشجویی کشور است.

مخبردزفولی گفت: جمع‌بندی جلسه این شد که مقررات جذب نخبگان، محققان و دانشمندان تسهیل شده و از طریق شرکت‌های دانش بنیان برای فعالیت آنها برنامه‌ریزی شود و مقررات اضافه و موانع برای فعالیت آنها رفع شود.

وی اضافه کرد: بنیاد نخبگان موظف شد که مسیر نخبگان برای خلق ثروت از طریق شرکت‌های دانش‌بنیان را آسان تر کرده و مقررات دست و پاگیر برای اجرای پروژه‌های نخبگان در این شرکت‌ها حذف کرده و حمایت‌های مادی و معنوی از آنها را بیش از پیش انجام دهد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
طرح آیفون ۱۶ فاش شد +عکس
اعتماد‌ به‌ نفس بیشتر با استفاده کمتر از شبکه‌های اجتماعی
سیستم درمانی هدف اصلی هکرهای باج‌افزار است
ویژگی‌های شخصیتی که توسط ایمیل‌ها افشا می‌شوند
چرا زنان بیشتر از مردان عمر می‌کنند؟
افزایش اعتبار بن دانشجویی در نمایشگاه کتاب
ارتقای کیفیت آموزش و پیشرفت علمی با جذب دانشجویان بین الملل
پیام تسلیت رییس دانشگاه تهران در پی درگذشت دانشجوی نخبه
اجرای دو پویش ملی سلامت در برنامه وزارت بهداشت
اوج گیری انتقادات از اسرائیل در واکنش به بسته شدن دفتر الجزیره
هشدار سیلابی شدن مسیل‌ها در استان تهران
رژیم اسرائیل در دو راهی تسلیم و شکست
اذعان ارتش اسرائیل به شلیک ۶۵ موشک توسط حزب الله
کاهش قیمت دلار و سکه در معاملات امروز بازار
نشریات دانشجویی روایت‌گر جنبش‌های دانشجویی در حمایت از غزه باشند
کاریکاتور| پشت پرده مضحکه افشاگری پر از گاف بی‌بی‌سی درباره فوت نیکا شاکرمی
دسته عزاداری شهادت امام جعفر صادق(ع) در یزد +عکس
کاریکاتور| خلیج فارس بخشی‌ از هویت تاریخی و فرهنگی ایران
حفاظت از کودکان اینترنت در کشور‌ها با وضع قوانین سختگیرانه
پذیرش دانشجو در شعبه نجف دانشگاه تهران از سال تحصیلی آینده
تعجب رئیس دیوان عالی کشور از آمار پرونده‌های خانواده
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top