تاریخ انتشار: شنبه 1395/08/15 - 23:53
کد خبر: 215263

هشدار هاوکینگ درباره موجودات فضایی

زمانی که موضوع تمدن‌های بیگانه و هوشمند مطرح می شود،‌اولین پرسشی که پیش می‌آید نحوه یافتن آنها است و اینکه کجا می‌توان آنها را یافت؟

خبرنامه دانشجویان ایران: زمانی که موضوع تمدن‌های بیگانه و هوشمند مطرح می شود،‌اولین پرسشی که پیش می‌آید نحوه یافتن آنها است و اینکه کجا می‌توان آنها را یافت؟

به گزارش خبرنامه دانشجویان ایران به نقل از همشهری آنلاین، اما استفان هاوکینگ فیزیکدان مشهور بریتانیایی معتقد است به جای پاسخ دادن به این پرسش‌ها، به طور کلی تلاش برای ارتباط برقرار کردن با این تمدن‌ها باید متوقف شوند زیرا دستیابی به تمدنی پیشرفته‌تر از تمدن بشر می‌تواند بشریت و زمین را در موقعیتی خطرناک قرار دهد.

هاوکینگ در فیلمی جدید و آنلاین به نام "محبوب‌ترین مکان‌های استفان هاوکینگ" که در آن وی درون فضاپیمایی دیده می‌شود که قصد دارد به کمک آن محبوب‌ترین مکان‌ها در جهان را معرفی کند،‌ این سخنان را مطرح کرده‌است.

وی در این فیلم می‌گوید هرقدر مسن‌تر می‌شوم بیشتر اطمینان پیدا می‌کنم که بشر در جهان تنها نیست. پس از یک عمر کنجکاوی،‌اکنون هدایت پروژه‌ای جهانی برای یافتن حقایق را به عهده دارم، پروژه Breakthrough Listen به اسکن و بررسی میلیون‌ها ستاره نزدیک به زمین خواهد پرداخت تا شاید نشانه‌ای از حیات در آنها بیابد،‌شاید روزی سیگنالی از سیاره‌ای مانند گیلیس 832c دریافت کنیم،‌اما باید در پاسخ دادن با احتیاط عمل کنیم.

باوجود اینکه هاوکینگ در تلاشی بی‌سابقه برای یافتن حیات هوشمند در جهان نقشی کلیدی دارد، اما در عین حال وی یکی از منتقدان اصلی ارتباط برقرار کردن با آنها است، عملی که به گفته هاوکینگ می‌تواند بشر را در آستانه نابودی قرار دهد زیرا به گفته وی یک تمدن بیگانه ممکن است زمین و ساکنانش را متخاصم،‌ ضعیف و مناسب برای تسخیر کردن ببیند. در چنین شرایطی این تمدن‌ها که بسیار قدرتمند‌تر از انسان هستند، همان اندازه به اننسان توجه خواهند کرد که انسان به باکتری‌ها توجه می‌کند.

هشدارهای هاوکینگ در این فرضیه ریشه دارند که یک تمدن بیگانه، به ویژه تمدنی که بتواند سیگنال‌های ارسالی انسان را ردیابی کرده و موقعیت زمین را بیابد، میلیاردها سال از ما پیشرفته‌تر است و همین موضوع بشر را به هدفی آسان برای نابودی تبدیل خواهد‌کرد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
هشدار هواشناسی درباره سامانه بارشی جدید
کلاس‌های پیام نور امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
رقابت ۱۲ هزار داوطلب در پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
شروط معافیت از مالیات بر عایدی سرمایه در انتقال املاک تعیین شد
امکان تحصیل دختران متأهل در مدارس روزانه
ورود یک واکسن خوراکی به برنامه واکسیناسیون کودکان
روایت جالب وزیر راه پاکستان از استقبال مردم از رئیسی
بارش‌ ها ادامه دارد/ کاهش نسبی دما در روزهای پایانی هفته
آرامش بازار نفت و افول قیمت طلا تا چه زمانی ادامه دارد؟
بازیکنان اسمی پرسپولیس علیه تصمیم اوسمار
کنایه سنگین یک استقلالی به پرسپولیس
واکنش‌ها به گفته‌های تازه اشکان خطیبی
گلایه بازیگر نقش سلمان از مردم +فیلم
مرگ شهروند آمریکایی پس از دستگیری توسط پلیس
واکنش رسانه‌های بیگانه به اعتراض دانشجویان آمریکایی +فیلم
حضور رئیس مخالفان کابینه نتانیاهو در تظاهرات شهرک‌نشینان
ادعای گاردین درباره طرح اعزام نیروهای انگلیس به غزه
جزئیات توافق آمریکا و عربستان برای سازش میان ریاض و تل‌آویو
حملات هوایی شدید اسرائیل به جنوب لبنان
بیانیه جدید حزب الله درباره شلیک ده‌ها موشک به پایگاه میرون
لیونی خطاب به نتانیاهو: اسرائیل در ورطه «سقوط آزاد» است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top