تاریخ انتشار: 06 مهر 1388 - 00:00:00
کد خبر: 2159

گزارش فارس از تجمع امروز در دانشگاه تهران

در میان این عده که با خود نشان‌های سبزرنگ به نشانه حمایت از موسوی داشتند، افرادی نظیر "الف.الف " نیز حضور داشتند که پیش از این در تجمعات مارکسیست‌ها در دانشگاه تهران از عناصر اصلی به شمار می‌رفتند.

خبرنامه دانشجویان ایران:جمعی از عناصر سبزپوش با هدایت طیف غیرقانونی و افراطی علامه و همچنین سازماندهی برخی عناصر انجمن اسلامی دانشکده‌های دانشگاه تهران در این دانشگاه تجمع کرده و شعارهایی را علیه دولت سر دادند.

به گزارش«خبرنامه دانشجویان ایران»به نقل ازفارس، همزمان با مراسم آغاز سال تحصیلی دانشگاه‌ها که با حضور کامران دانشجو وزیر علوم و تحقیقات در تالار علامه امینی دانشگاه تهران برگزار می‌شد، تجمعی نیز در مقابل این تالار برگزار شد.

برخی از این افراد علیرغم ادعای مارکسیست بودن خود، شعارهای الله اکبر نیز سر می‌دادند!

در حالی که از عصر روز گذشته یکشنبه تراکت‌هایی با حجم گسترده در سطح دانشگاه تهران و کوی این دانشگاه به منظور دعوت از دانشجویان برای شرکت در تجمع مذکور پخش شده بود، اما هسته اولیه این تجمع با شرکت حدود 50 نفر آغاز شد و تلاش‌های این‌ عده برای همراهی سایر دانشجویان نیز نتیجه‌ای نداشت به طوریکه تعداد تجمع‌کنندگان در شلوغ‌ترین هنگام آن به بیش از 200 نفر نمی‌رسید. این در حالی است که فقط حجم تراکت‌های توزیع شده بالای 2000 تراکت بود.

افراد تجمع‌کننده پس از آغاز این تجمع در مقابل تالار علامه امنیتی دانشگاه تهران، در حالی که شعارهایی را علیه مسئولان دولتی و برخی از شخصیتهای حوزه علمیه و نظام سر می‌دادند، به سمت درب اصلی حرکت کردند.

این افراد همچنین در شعارهای خود خواستار آزادی عناصر دستگیر شده در جریان اغتشاشات اخیر شدند.

تجمع‌کنندگان پس از رفتن به سمت درب اصلی و دور زدن در این دانشگاه برای همراه کردن دانشجویان، مجددا به سمت تالار علامه امینی حرکت کردند، اما با رسیدن به نزدیکی این تالار با جمعی از دانشجویان تجمع‌کننده دیگر روبرو شدند که شعارهایی را علیه افراطیون سر می‌دادند.

این دانشجویان که به صورت خودجوش گردهم آمده بودند،‌ شعارهای "توهین به رای ملت، خیانت خیانت "، "قبول اکثریت، نشان آدمیت "، "دروغگو دروغگو 72 کشته‌ات کو "، "مرگ بر دیکتاتور مخملی "، "مرگ بر اسلام آمریکایی "، "آمریکا حیا کن، موسوی رو رها کن "، "انگلیس حیا کن، کروبی رو رها کن "، "سبز فقط سبز نبی، رهبر فقط سید علی "، "مرگ بر مزدور ماهواره‌ای "، "بازیچه حیا کن، بادکنکو رها کن "، "آزادی اندیشه با اغتشاش نمی‌شه "، "بازیچه حیا کن، اغتشاشو رها کن "، "مرگ بر دیکتاتور دروغگو " سر داده و پلاکاردهایی با مضامین "امام خمینی(ره): تو غلط میکنی قانون را قبول نداری، قانون تو را قبول ندارد " در دست داشتند.

محمود خرم‌آبادی از دانشجویان تجمع‌کننده طی سخنانی با تأکید بر اینکه این سبزپوشان علیرغم ادعایشان چیزی از خط امام نمی‌دانند، گفت: رفتار و عملکرد اینان نشان می‌دهد که بویی از آرمان‌های امام و انقلاب نبرده‌اند.

امین خیام از دیگر دانشجویان بود که به سخنرانی پرداخت و اظهار داشت: دیکتاتور دروغگو کسی است که به رأی مردم تمکین نکرده و به اغتشاش روی می‌آورد.

همچنین وحید اشتری نیز در جمع تجمع‌کنندگان تأکید کرد: اینان که شعار "یا حسین، میرحسین " سر می‌دهند، طرفدار همان گروهی هستند که در 8 سال دولت اصلاحات علیه ائمه شعار داده و قصد داشتند از جامعه کشور دین‌زدایی کرده و ایران را به کشوری سکولار تبدیل کنند.

وی افزود: گویا آقایان یادشان رفته است که کار را به جایی رساندند که علمای حوزه علمیه قم در اعتراض به عملکردشان تحصن کردند.

تجمع‌کنندگان مقابل که شعارهایی را علیه احمدی‌نژاد و دستگاه قضایی کشور سرداده و نشانه‌های سبز از قبیل بادکنک با خود حمل می‌کردند، با مشاهده تجمع دانشجویان راه خود را کج کرده و به سمتی دیگر حرکت کردند.

دانشجویان نیز به دلیل جلوگیری از اهانت احتمالی این سبزپوشان به مقبره شهدای گمنام مدفون دانشگاه تهران، به سمت مقبره شهدا حرکت کرده و با ایجاد حلقه انسانی در اطراف این مقبره و همچنین تجمع در اطراف آن هر گونه نزدیک شدن افراطیون به این مقبره را غیرممکن کردند.

در حالی که عناصر سبزپوش تجمع‌کننده در حوالی ساعت 12 ظهر به سمت تالار امینی حرکت می‌کردند، دانشجویان تجمع‌کننده در اطراف مزار شهدای گمنام این دانشگاه پرچم سبزرنگی منقش به نام ائمه اطهار(ع) به اهتزار درآوردند که با هیاهوی سبزپوشان مواجه شد.

تجمع‌کنندگان سبزپوش ساعت 12:20 پس از پاره کردن پلاکاردهای اطراف محل برگزاری مراسم آغاز سال تحصیلی دانشگاه‌ها به کار خود پایان دادند.

پشت پرده:
بر اساس این گزارش، علاوه بر طیف غیرقانونی و افراطی علامه که ردپای آن در اکثر اغتشاشات دانشجویی به چشم می‌خورد، یکی از عوامل اصلی سازمان‌دهی این تجمع غیرقانونی در سطح دانشگاه تهران که قصد داشتد از آن به عنوان مقدمه‌ای برای به تشنج کشاندن دانشگاه‌ها بهره‌برداری کنند، برخی انجمن‌های دانشگاه تهران بوده است.

بر این اساس افرادی نظیر "پ.الف "، "الف.ک "، "م.ه " و "م.ب " از اعضای انجمن‌های اسلامی دانشکده‌های دانشگاه تهران و بخصوص دانشکده حقوق این دانشگاه از جمله افرادی بودند که نقش سازماندهی و هدایت این تجمع غیرقانونی را برعهده داشتند.

همچنین "م.م " دبیر انجمن اسلامی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران نیز از جمله کسانی بود که نقش هدایت تجمع‌کنندگان را بر عهده داشت. وی ریاست شاخه جوانان ناحیه شمال حزب مشارکت را نیز بر عهده دارد.

خبرهایی از تحرکات برخی اعضای انجمن اسلامی دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران نیز به گوش می‌رسد که حاکی از برنامه‌ریزی این تشکل دوم خردادی برای پیگیری تجمعات در روزهای آتی است.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
برندگان مسابقه عکس میکروسکوپی در سال ۲۰۲۴ +عکس
معمار فلسطین نوین
حدیث چشمان یحیی
پروژه تاریخی ۷ اکتبر
اعلام رای انضباطی علیرضا بیرانوند در مورد پرسپولیس
نمایشنامه قهرمان آزادی فلسطین
امضای تفاهم‌نامه دانشگاه علامه‌ و انستیتو ریاست‌جمهوری در روسیه
قهرمانی تیم کاراته بانوان دانشگاه آزاد اسلامی در لیگ کاتای ایران
مدافع پرسپولیس به کمیته اخلاق احضار شد
حمله مجدد رژیم صهیونیستی به ضاحیه جنوبی بیروت
"دانشجومعلمان ۹۱ و ۹۲" در انتظار کارت پایان خدمت
افتتاح مجتمع جدید دانشگاه بین المللی اهل بیت (ع) در قم
آیت‌الله جوادی آملی: صهیونیست با اصل اسلام مخالف است
پزشکیان سه‌شنبه راهی روسیه می‌شود
اسلامی شهادت یحیی السنوار را تسلیت گفت
تاکید اردوغان بر گسترش روابط با ایران
ظریف: نباید منتظر دستور از تهران باشیم ؛ دستور از مردم می‌رسد
پیراهن قرن؛ امضای مسی تاریخی شد
خبری که سنوار به مادرش داد
نخستین زن فرماندار در کردستان منصوب شد
جانور منقرض شده به طبیعت بازگشت!
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top