تاریخ انتشار: یکشنبه 1395/08/23 - 11:37
کد خبر: 216051

واکنش دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه رازی درباره حاشیه‌های مناظره خضریان و زیباکلام

خبرنامه دانشجویان ایران: جماعتی معروف و شناسنامه دار در دانشگاه رازی که حضورشان در برنامه های دانشگاهی مؤید تنش و اغتشاش و بی حرمتی به اساتید و دانشجویان است و از قضا خود را جنبش دانشجویی می دانند و توهم خفقان شعارشان شده و ندای آزادی بیان و زنده باد مخالف من سر می دهند در شبی که جمع زیادی از دانشجویان در سالن حضور داشتند در برنامه مناظره به همراه نیاکان خلفشان که خود روزی سردمدار فتنه و اغتشاش در فضای دانشگاه بودند حضور یافتند و در بخش های مختلف برنامه  با اغتشاش تلاش می کردند از سخنرانی آقای خضریان جلوگیری کنند، که این مسئله با حواشی زیادی و اعتراض دانشجویان به این گروه همراه بود.

ابوذر صفره دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه رازی کرمانشاه در گفتگویی با خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ درباره حاشیه های مناظره شب گذشته صادق زیباکلام و علی خضریان گفت: انجمن اسلامی دانشجویان مستقل بنابر ماهیت مستقل بودن از جریانات و احزاب سیاسی، ارتباط نزدیک جامعه دانشگاهی با تمام افکار و اندیشه های سیاسی ومدیریتی کشور را جزو سرفصل فعالیت های خود قرار داده است و درهمین راستا از سران و شخصیت های مختلف جناح های سیاسی جهت ارائه افکار و ایدئولوژی های خود و تبادل رأی و دیدگاه با دانشجویان، دعوت بعمل می آورد.

وی افزود: اما آنچه که در برنامه مناظره شامگاه شنبه در دانشگاه رازی رخ داد معلول دوعلت مهم بود. اول آنکه به علت محدودیت ها و فشارهای زیاد از سوی مسئولین دانشگاه، فعالین دانشجویی در تشکل ها، توان برگزاری چنین برنامه هایی را به صورت مستمر و مداوم ندارند که اگر این بود فضای دانشجویی به یک بلوغ فکری در برخورد با اندیشه ها و افکار مخالف در زمینه های سیاسی، دینی، اجتماعی و حتی علمی می رسید و دیگر شاهد این همه هیجان کنترل نشده نبودیم.

صفره ادامه داد: دوم آنکه جماعتی معروف و شناسنامه دار در دانشگاه رازی که حضورشان در برنامه های دانشگاهی مؤید تنش و اغتشاش و بی حرمتی به اساتید و دانشجویان است و از قضا خود را جنبش دانشجویی می دانند و توهم خفقان شعارشان شده و ندای آزادی بیان و زنده باد مخالف من سر می دهند در شبی که جمع زیادی از دانشجویان در سالن حضور داشتند در برنامه مناظره به همراه نیاکان خلفشان که خود روزی سردمدار فتنه و اغتشاش در فضای دانشگاه بودند حضور یافتند و در بخش های مختلف برنامه  با اغتشاش تلاش می کردند از سخنرانی آقای خضریان جلوگیری کنند، که این مسئله با حواشی زیادی و اعتراض دانشجویان به این گروه همراه بود.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه رازی کرمانشاه تاکید کرد: این دیگر برای دانشجویان به یک عادت تبدیل شده که این جماعت قلیل و پرحاشیه اجازه برگزاری سالم برنامه های آزاد اندیشانه را نمی دهند و به نظر خود فضای دانشجویی باید اینان را از خود طرد کند. چراکه ما معتقد به حضور افکار و اندیشه های مختلف در دانشگاه هستیم و دانشگاه محل تولید علم از جدل ها و بحث های علمی است اما صدحیف کسانی که ظرفیت این امر را ندارند گلویشان برای فریاد کشیدن و عربده زدن همیشه متورم است.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
حق اعتراض داریم چون این پول ما هست که خرج جنگ علیه غزه می‌شود
تصاویری از بمباران سنگین شهر رفح
فیلم/ تلاوت قرآن کودک فلسطینی بر روی ویرانه‌های خانه‌اش در غزه
کابینه جنگی اسرائیل مرحله اول عملیات رفح را تایید کرد
دیدار رافائل گروسی با امیرعبداللهیان
پذیرش ۵۳ درصد دانشجویان دکتری به روش استادمحور
دیدار نیچروان بارزانی با رهبر معظم انقلاب
اولین رده‌بندی فوتسال جهان
آغاز فاز مطالعاتی ساخت ماهواره مشترک دانشگاههای تهران و مسکو
تجدید میثاق مسئولان سازمان حج و زیارت با آرمان‌های امام(ره)
دانشگاه و صنعت در دولت سیزدهم به هم نزدیکتر شدند
راهکاری برای خواندن سریع نمازهای قضا
تکذیب نامه انتقادی منتسب به آیت‌الله سبحانی
رویداد «ریحان‌شهر» به مرحله ارزیابی رسید
شکایت آموزش و پرورش از یک سریال نمایش خانگی
۴ گزینه اصلی ریاست مجلس دوازدهم چه‌کسانی هستند؟
بررسی راه‌های گسترش همکاری دانشگاه شریف با دانشگاه‌های عراق
در مورد حجاب دشمن تا پشت درب خانه های ما آمده است
اعضای شورا به قراردادچین دسترسی دارند
گشت و گذار در روستاهای شرق تهران
تهران هشدار نارنجی گرفت ؛ بارش شدید باران و تگرک و احتمال سیل
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top