تاریخ انتشار: یکشنبه 1395/08/23 - 18:53
کد خبر: 216112

مهدی نصیری؛

پول هست ولی فقط برای مدیران است!

پول هست ولی فقط برای مدیران است!

جوانان این مرز و بوم هنوز وعده های دولت تدبیر را از یاد نبرده اند. حسن روحانی برای پیروزی در انتخابات یازدهم وعده‌های زیادی در زمینه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و غیره به مردم داد که شاید یکی از مهم‌ترین آن‌ها وعده اشتغال به تحصیل کرده‌ها و بیکاران بود.

خبرنامه دانشجویان ایران: مهدی نصیری*// حسن روحانی در وعده های انتخاباتی خود برای حل معضل بیکاری در کشور اعلام کرده بود:

1) برنامه اقتصادی من حل معضل اشتغال به خصوص برای تحصیل‌ کرده‌ است.
2) اولین قدم در دولت تدبیر و امید بهبود دائمی محیط کسب‌وکار است که در کوتاه‌مدت بسته‌های تشویقی ویژه‌ای را برای حرکت اقتصادی در جامعه در نظر گرفته شده است.
3) من می‌دانم شما از بیکاری رنج ‌می‌برید، دولت شما رونق را به اقتصاد بازمی‌گرداند، دولت شما به مشکل کارگران، اصناف، کارآفرینان توجه دارد، دولت شما می‌داند شما جوانان آزادی می‌خواهید.
4) کشور بزرگ ایران نباید این همه بی‌کار داشته باشد.
5) در طول هشت سال گذشته فقط 500 هزار شغل در کشور ایجاد شده که در شأن ملت ایران نیست.
6) کشور را می‌توان از بیکاری و گرانی نجات داد.

و هزار قول و وعید مثل همین قول ها باعث شد روحیه پرنشاط جوان را در زمینه زندگی اجتماعی بگیرد و امروز داریم ثمرات انتخاب آگاهانه ی مردم را در خرداد 92 را یکی یکی می بینیم و می چینیم....!!

دوستان بزرگوار این روزها شاهد، ماجراهای اختلاس های نجومی و 3 هزار میلیاردتومانی از بانک ها که بی سابقه ترین نمونه فساد اقتصادی نام گرفته است به اصلی ترین موضوع در داخل کشور وافکار مردم ایران تبدیل شده است.

مسئولان ذیربط و دست اندرکار ماجرا طی چند روز اخیر درباره این اختلاس بزرگ توضیحات فقط مختصری ارائه کرده اند که صدالبته ناکافی بوده و در مواردی بر شک وتردیدها نیز افزوده است.

چندی است که بازی جدید «بانک بازی» ازطرف یک جریان نفوذی، که آن هم در مقابل چشمان سه قوه محترم کشوری به راه افتاده است.

در این بازی عظیم، حلقه های پیدا و پنهان این گروه انحرافی در مرکزیت سیستم پولی و مالی کشور با اعطای مجوزهای طلایی برای افراد وابسته به خود که نگاهی به کارنامه فعالیت آنها نشان می دهد برخی از آنان در ردیف بزرگترین بدهکاران به نظام بانکی کشور هستند، در جهت منافع شخصی و گروهی خود حرکت می کنند.

قابل توجه همین افراد که بدانند نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ودر کنارش ثروت عمومی آن، گوشت قربانی نیست که هرکس از راه رسید، سریع تکه ای از آن را بردارد!

چگونه و با کدام منطق عقلی و علمی می توان ادعای بی خبری برخی مسئولان را از این اختلاس های بزرگ را باور کرد و درکنار این آیا از مشکلات جوانان امروزه نیز بی خبر هستند؟

با کدامین منطق قبول کنیم وام های چند هزارمیلیاردی به همین راحتی برای اشخاص واگذار شود و چندین هزار جوان و زوج جوان از گرفتن وام ازدواج خود محروم باشند ودر پی آن افزایش مشکلات فرهنگی و خانوادگی وطلاق را نیز داشته باشیم.

این درحالیست که مدیرکل پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی سازمان بهزیستی اعتقاد دارد: «افزایش سن بلوغ تا ازدواج و مجرد ماندن افراد باعث افزایش رفتارهای پرخطر و در نهایت بیماری‌های مقاربتی شده است.»

چطور می‌توان بدون برنامه حمایتی قدرتمند و با این حجم از مشکلات اقتصادی ومفاسد اقتصادی و اجتماعی از نسل جوان توقع داشت که مسئولیت یک خانواده را بپذیرد؟

صددرصد بطور یقین میتوان گفت که اگر امکان ازدواج  مهیا نشود نسل جوان ترجیح می‌دهد تن به روابط خارج از چارچوب خانواده بدهد تا از این طریق به خلأهای عاطفی و جنسی‌اش پاسخ بدهد.

این در حالیست که  وقتی با گذشت بیش از ۶ ماه از ماجرای حقوق‌های نجومی، مقامات دولتی هنوز یک نفر را به قوه‌قضائیه معرفی نکرده‌اند، و آقای روحانی، بزرگ‌ترین فساد را که از جیب قشر دلسوز معلم را به «معوقه بانکی»بیان میکند، ومدیر نجومی اگر هم کنار گذاشته می‌شود یک شخص ناصالح تر از آن بجایش گذاشته میشود.

لیکن جوان مجرد با مشاهده چنین وضعیتی از سوی دولت و فراموش کردن قشر پراستعداد جوان و چندین سال مجرد نگه داشتن جوانان تمام امید های زندگی خود را برای شروع یک زندگی مشترک میبازد.

رهبرمعظم انقلاب به دفعات مرتب تاکید کرده اند که از جوانان نخبه و جوانان انقلابی که سرمایه نظام میباشند استفاده کنیداین درحالیست که کسانی سرمایه نظام ازسوی بعضی آقایان خطاب میشود که جای تاسف دارد.

امیدواریم قوه قضاییه  هشدار جدید از سوی تشکل های ارزشی را نادیده نگرفته و دست تمام کسانیکه حق جوان های این مرز و بوم را خورده اند را رو کنند و حق را بستانند.

* دبیر اجرایی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه ارومیه

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
قطر: بهترین راه توقف تنش منطقه، پایان دادن به جنگ غزه است
غرب و اسرائیل مواظب رفتارهایشان باشند!
جهان ۲۴۶ میلیارد دلار زیان، فقط به خاطر لجبازی های اردوغان
ایران از همیشه در منطقه قوی تر است
زمین‌لرزه شدیدی جنوب ژاپن را لرزاند
پیام شبانه سردار قاآنی به اسماعیل هنیه
انتقاد افسران صهیونیست از ناتوانی نیروی هوایی در مقابله با حملات پهپادی حزب‌الله
وزیر امور خارجه ایران عازم نیویورک شد
زمان حمله اسرائیل به ایران فاش شد
وزیر امور خارجه ایران عازم نیویورک شد
قوانین کپی رایت اینستاگرام: سفری در دنیای مالکیت معنوی
دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه تهران تمام الکترونیک برگزار می‌شود
بلیچینگ چیست و چگونه انجام می‌شود؟
قطار ملی ساخت ایران بزودی وارد خطوط مترو می‌شود
سیل بهاری چقدر خسارت داشته است؟
دعوت از وزاری چند کشور برای حضور در نمایشگاه کتاب
۷ پیشنهاد خرید کادو برای دانشجوی حقوق از وکیل استور
مسعود نجابتی تندیس طلای چهره هنر انقلاب را به مردم غزه تقدیم کرد
افزایش ۲۰ درصدی در حقوق فروردین ماه بازنشستگان کشوری اعمال شد
۴ نکته مهم همکاری نکردن کودک برای از پوشک گرفتن + راه‌حل‌های آن!
ارسال ۷۰۰بسته مواد غذایی به مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top