تاریخ انتشار: دوشنبه 1395/09/01 - 14:19
کد خبر: 216874

سلاح شخصی پهلوی دوم +عکس

«ودربی مارک ۵» سلاحی که افراد ثروتمند، سیاستمداران، بازیگران و خاندان‌های سلطنتی از جمله محمدرضا پهلوی از آن استفاده می‌کرد.

خبرنامه دانشجویان ایران: «ودربی مارک ۵» سلاحی که افراد ثروتمند، سیاستمداران، بازیگران و خاندان‌های سلطنتی از جمله محمدرضا پهلوی از آن استفاده می‌کرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از تسنیم، "ودربی مارک 5"، سلاح شخصی محمدرضا پهلوی در موزه سلاح‌های دربار نگهداری می‌شود. گلوله زنی که ساخت  کارخانه هووا ژاپن به سفارش ودربی آمریکا است و دارای کالیبر 300ودربی مگنوم بوده و سیستم مسلح شدن آن به صورت گلنگدنی و دارای دوربین ردفیلد است.

ودربی مارک 5

ودربی مارک 5، یکی از سلاح‌های شخصی محمدرضا پهلوی بوده است و از نکات ویژه در مورد این سلاح این است که ده‌ها نمونه از این اسلحه و به اشکال و انواع مختلف تولید شده است. این کالیبر یعنی 300 ودربی مگنوم توسط خود روی ودربی در سال 1944 طراحی و بوسیله کمپانی ودربی تولید شد و تقریباً معروفترین کالیبر تولید شده توسط این کمپانی بود.

به گزارش موزه سلاح‌های دربار - این سلاح با نیت تولید یک اسلحه لوکس و با پرستیژ طراحی و تولید شده بود و در تصویری که در موزه هم موجود است محمدرضا شاه در حال دریافت این سلاح از دست طراح آن روی ودربی است.

علاوه بر آن و طبق توضیح رسمی در مورد این سلاح که در صفحه ویکی پدیای انگلیسی آن آمده این سلاح و برخی از دیگر تولیدات ودربی به طور مشخص برای افراد ثروتمند، سیاستمداران، بازیگران و خاندان‌های سلطنتی و امثالهم تولید می‌شده است و در یک نمونه و در توضیح روشنی در صفحه این سلاح در ویکی پدیای انگلیسی نام عبدالرضا پهلوی (Prince abdorreza Pahlavi of iran) و ژنرال جیمز دولیتل (نیروی هوایی ارتش آمریکا) جک اوکانر (یکی از معروفترین و رکورددارترین شکارچیان جهان) چاک ییگر و بسیاری دیگر از افراد مشهور جهان ثبت شده است. این اسلحه یک دوربین ردفیلد هم در اختیار دارد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
جشن برداشت زعفران در ایران
آموزش تیزهوشان نهم رایگان!
معرفی صرافی آبان تتر، نگاهی بر قابلیت ها و خدمات این صرافی ارز دیجیتال
راهنمای خرید ویپ از سایت ویپ دیاکو
پاپ اسمیر چیست؟ و بهترین زمان انجام آن
فرش ماشینی با فرش دستباف چه تفاوت‌هایی دارد؟
امیر تتلو در مدح امام علی (ع) شعر سرود + عکس
بزرگترین مزرعه استخراج ارز دیجیتال در خراسان شمالی کشف شد
آمریکا این بار با اف ۱۵ های جدید جیب عربستان را خالی می‌کند
امام‌ جمعه این شهر در اثر سانحه تصادف درگذشت
صدایی که دستور جنایت صادر کرد!
مرگ؛ ایستگاه پایانی دو قاتل
سرکوب آمریکایی‌ها توسط چماقداران ایرانی - یهودی
باران بهاری در راه ۱۸ استان
چند ساعت در شبانه‌روز بشینیم، بایستیم و بخوابیم؟
۳ روز مانده به بازگشایی نمایشگاه کتاب/ کارگران مشغول کارند
کمبود آب بلوچستان تا ۴ سال آینده رفع می شود
رونالدو و مسی هم تیم می‌شوند؟!
مورایس: برای آینده برنامه‌هایی دارم
پیروزی تماشایی و مهیج لیورپول مقابل تاتنهامی
لورکوزن شکست‌ناپذیرترین تیم تاریخ فوتبال اروپا
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top