تاریخ انتشار: شنبه 1395/09/13 - 18:31
کد خبر: 218148

نامه‌ فارغ التحصیلان دانشگاه نفت به سازمان استخدامی کشور

آیا سازمان استخدامی تخصص دارد که رشته‌های مورد نیاز وزارت نفت را تشخیص دهد؟

خبرنامه دانشجویان ایران: فارغ التحصیلان دانشگاه صنعت نفت در نامه‌ای به رئیس سازمان استخدامی کشور نوشتند: آیا این سازمان این اختیار را دارد که برای وزارت نفت دستورالعمل جذب تعیین کند و نیز چنین تخصصی را دارد که رشته‌های تخصصی مورد نیاز وزارت نفت را تشخیص دهد؟

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» فارغ التحصیلان دانشگاه صنعت نفت در نامه‌ای به رئیس سازمان استخدامی کشور خواستار شفاف سازی عملکرد این سازمان در خصوص دانشجویان بورسیه و همچنین برگزاری جلسه ای با حضور نمایندگان فارغ التحصیلان این موضوع شد.

متن نامه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

جناب آقای انصاری؛
ریاست محترم سازمان اداری و استخدامی کشور؛

با سلام
همانطور که مستحضر هستید، طی ۲۰ ماه گذشته جذب دانش آموختگان بورسیه دانشگاه صنعت نفت در مجموعه وزارت نفت با دستور وزیر نفت با اخلال مواجه شده است. پس از چندین ماه پیگیری مستمر، اکنون مسئولین مربوطه در وزارت نفت موضوع عدم جذب دانش آموختگان این دانشگاه را به سازمان اداری و استخدامی کشور ارجاع داده اند. این موضوع در صحبت های کامران دهقانی، رییس آموزش و برنامه ریزی وزارت نفت در مصاحبه ای در مورخ سوم آذرماه سال جاری کاملا مشهود است که علت عدم جذب فارغ التحصیلان گروه الف دانشگاه صنعت نفت طی ماه های اخیر را ناشی از عدم صدور مجوز استخدام از سوی سازمان اداری و استخدامی کشور بیان کردند.

ایشان همچنین اعلام کردند که وزارت نفت درخواست مجوز استخدام این دسته از دانش آموختگان دانشگاه صنعت نفت را به سازمان اداری و استخدامی کشور ارسال کرده است، اما سازمان مذکور با در نظر گرفتن محدودیت ها و شرط هایی از جمله عدم لحاظ تمایز میان دانشجویان دانشگاه های مختلف برای جذب در وزارتخانه، تعیین سقف برای تعداد جذب شوندگان، تعیین شرط معدل و تعیین رشته های تحصیلی مشمول جذب در وزارت نفت، فقط با جذب بخش کوچکی از این تعداد(حدود ۹۰ نفر) موافقت نموده است.

اگر چنین می باشد، این سؤالات مطرح می شوند که:
1. آیا سازمان اداری و استخدامی کشور بر این موضوع واقف است که دانش آموختگان دانشگاه صنعت نفت(برخلاف فارغ التحصیلان سایر دانشگاه ها) با وعده وزارت نفت در دفترچه کنکور سراسری مبنی بر بهره مندی از استخدام، این دانشگاه را برای تحصیل انتخاب کرده اند؟

2. آیا سازمان متبوع شما این اختیار را دارد که برای وزارت نفت دستورالعمل جذب تعیین کند و نیز چنین تخصصی را دارد که رشته های تخصصی مورد نیاز وزارت نفت را تشخیص دهد؟

3. با فرض برخورداری سازمان مذکور از چنین اختیارات و تخصص هایی، چگونه است که صدور مجوز های چند ده هزار نفری برای سایر وزارت خانه ها(بهداشت و آموزش و پرورش) بار مالی موجه دارد و بدنه دولت را با رشد مواجه نمی کند، اما همان اقدام برای جذب حدود ۷۰۰ نفر فارغ التحصیل شایسته دانشگاه صنعت نفت در رشته های تخصصی در وزارت نفت، آن هم با وعده صریح استخدام از سوی این وزارت، این مشکلات را موجب می شود؟! مگر نه این است که غالب بار تأمین بودجه کشور بر دوش وزارت نفت است و طبق مدارک و مستندات این وزارت خانه با کمبود شدید نیروی انسانی متخصص دست به گریبان است؟

همانطور که ذکر شد، فارغ التحصیلان این دانشگاه با توجه به وعده های وزارت نفت در دفترچه کنکور سراسری و سایت رسمی این وزارتخانه مبنی بر استخدام دانش آموختگان گروه الف این دانشگاه در مجموعه وزارت نفت و روند اجرایی جذب طی چند دهه گذشته بر اساس قوانین وقت وزارت نفت، دست به انتخاب این دانشگاه زده اند؛ از سوی دیگر آقای دهقانی در بخشی از مصاحبه خود اعلام نمودند که توقف جذب از سال ۹۴ به بعد بدلیل تغییر قوانین بالادستی استخدامی وزارت نفت صورت گرفته است. همانطور که استحضار دارید عطف به ماسبق کردن قوانین تصویب شده جدید بر خلاف قانون است، لذا برخورد با ایشان طبق قوانین سال ورود به دانشگاه قانونا امری ضروری و اجتناب ناپذیر است.

در پایان خواهشمند است در جواب این نامه نسبت به شفاف سازی موارد ذکر شده اقدام نموده و در صورت صلاحدید، در جلسه ای با حضور نمایندگان فارغ التحصیلان این موضوع بررسی گردد.

و من الله توفیق
فارغ التحصیلان دانشگاه صنعت نفت

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
چند ساعت در شبانه‌روز بشینیم، بایستیم و بخوابیم؟
۳ روز مانده به بازگشایی نمایشگاه کتاب/ کارگران مشغول کارند
کمبود آب بلوچستان تا ۴ سال آینده رفع می شود
رونالدو و مسی هم تیم می‌شوند؟!
مورایس: برای آینده برنامه‌هایی دارم
پیروزی تماشایی و مهیج لیورپول مقابل تاتنهامی
لورکوزن شکست‌ناپذیرترین تیم تاریخ فوتبال اروپا
رئیسی: امروز در دانشگاه‌های غربی شرافت مقابل شرارت قرار گرفته است
خضریان: الکترونیکی کردن معاملات گامی مهم در مسیر شفافیت است
سخنگوی ستاد انتخابات کشور: هفت و نیم میلیون تعرفه برای مرحله دوم انتخابات مجلس چاپ می‌شود
یونیسف: ۶۰۰ هزار کودک در رفح مصدوم، بیمار و دچار سوء تغذیه هستند
هوای ابری و بارش‌های بهاری فردا در ۲۳ استان
معامله ۱۹۰ کیلوگرم شمش طلا در مرکز مبادله ارز و طلا
تشکیل شورای تامین مالی برای تحقق جهش تولید
بیمه رایگان دهک‌های یک تا پنج جامعه ادامه دارد
وضعیت تولید داروی بیماران SMA در کشور اعلام شد
شخصیت‌های قصه‌های ایرانی در نمایشگاه کتاب
مجازات سوء‌استفاده‌کنندگان از قانون معافیت سربازی چیست
طرح آیفون ۱۶ فاش شد +عکس
اعتماد‌ به‌ نفس بیشتر با استفاده کمتر از شبکه‌های اجتماعی
سیستم درمانی هدف اصلی هکرهای باج‌افزار است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top