کمدی-فانتزی «آس و پاس» آرش معیریان و کمدی-اینترنتی «مشکل گیتی» ساخته بهرام کاظمی دو فیلم دیگر روی پرده هستند که به مانند «سلام بمبئی» از الهمان های تجاری برای جلب مخاطب استفاده کرده اند. در میان این دو فیلم «آس و پاس» به واسطه تعداد بالای سالنهایش که به 100 سالن رسیده توانسته در مدت هفت هفته ای که از اکرانش گذشته رقم فروش خود را به 3 میلیارد تومان برساند.
«نفس» نرگس آبیار از جمله فیلمهایی است که سازندگانش بر سر تبلیغاتی که در فضای مجازی برای آن تدارک دیده بودند حساب بالایی باز کرده بودند ولی با این حال ضعف جذابیتهای دراماتیک اثر و منقطع بودن فرم روایی سبب ساز آن شده که فیلم پس از چهار هفته تازه به حدود 930 میلیون تومان فروش برسد که برای فیلمی که هم حمایت بنیاد سینمایی فارابی را داشته و هم موسسه نورتابان وابسته به بنیاد مستضعفان فروش خوبی نیست.
«لاک قرمز» سیدجلال سیدحاتمی در یک هفته ابتدایی اش حدود 125 میلیون فروش داشته است و پس از آن نیز فیلمهای «جنجال در عروسی»، «فرار از اردو» و «شرفناز» قرار گرفته اند که به ترتیب 75 میلیون، 74 میلیون و 750 هزار تومان فروخته اند. دلیل فروش پایین این فیلمها فارغ از کیفیت محتوایی به تعداد پایین سالنها برمیگردد. دو فیلم کودکانه «جنجال در عروسی» و «فرار از اردو» فقط 10 سالن در اختیار دارند و «شرفناز» تعداد سالنهای مفیدش به 5 سالن هم نمی رسد و طبیعی است که نتواند مخاطب چندانی داشته باشد
ردیف |
نام فیلم |
فروش کل(تومان) |
مدت اکران(روز) |
1 |
فروشنده |
۱۵ میلیارد و 8۰۰ میلیون |
100 |
2 |
آس و پاس |
3میلیارد و 80 میلیون |
51 |
3 |
خشکسالی و دروغ |
۲ میلیارد و 700 میلیون |
72 |
4 |
سیانور |
2 میلیارد و 700 میلیون |
51 |
5 |
سلام بمبئی |
2 میلیارد و 500 میلیون |
8 |
5 |
نیمه شب اتفاق افتاد |
۱ میلیارد و 510 میلیون |
51 |
6 |
متولد 65 |
1 میلیارد و 80 میلیون |
44 |
7 |
نفس |
930 میلیون |
30 |
8 |
یتیم خانه ایران |
920 میلیون |
44 |
9 |
مشکل گیتی |
250 میلیون |
16 |
10 |
لاک قرمز |
125 میلیون |
8 |
11 |
جنجال در عروسی |
75 میلیون |
8 |
12 |
فرار از اردو |
74 میلیون |
30 |
13 |
شرفناز |
750 هزار تومان |
8 |