تاریخ انتشار: یکشنبه 1395/09/21 - 11:07
کد خبر: 219069

گزارش هفتگی اکران؛

یک فیلم هندی تمام‌عیار!

در کنار "سلام بمبئی" قربان محمدپور که آمده است بلکه آمارهای فروش را جابجا کند "فروشنده" اصغر فرهادی همچنان به اکران تک سانس خود ادامه می دهد و بعد از نزدیک به صد روز نمایش به فروش ۱۵ میلیارد و ۸۰۰ میلیونی رسیده است.

خبرنامه دانشجویان ایران: در کنار "سلام بمبئی" قربان محمدپور که آمده است بلکه آمارهای فروش را جابجا کند "فروشنده" اصغر فرهادی همچنان به اکران تک سانس خود ادامه می دهد و بعد از نزدیک به صد روز نمایش به فروش ۱۵ میلیارد و ۸۰۰ میلیونی رسیده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از نسیم، اینکه چطور یک فیلم هندی پر از آواز و البته شامل یک سکانس ده دقیقه ای حرکات موزون(!!) به نام «سلام بمبئی» توانسته مجوز نمایش اداره نظارت را به دست آورد به کنار اینکه این فیلم چطور توانسته از همان روز ابتدایی اکرانش بیشتر از 50 سالن سینمای فعال در اختیار داشته باشد و بعد از گذشت یک هفته این تعداد سالن را به بالای 120 برساند، جای تعجب دارد! در شرایطی که برخی فیلمهای روی پرده مانند «یتیم خانه ایران» بعد از گذشت بیشتر از یک ماه از اکران هم تعداد سالنهایشان بیشتر از 30 سالن نمی شود اینکه یک فیلم هندی تمام عیار بخش عمده سالنهای فعال کشور را در اختیار داشته باشد جای سوال دارد.

طبیعی است که این تسهیلات در تخصیص سالن سبب ساز آن شود که «سلام بمبئی» بتواند در فقط یک هفته رقم فروش اش را به 2 میلیارد و نیم برساند.

در کنار «سلام بمبئی» قربان محمدپور که آمده است بلکه آمارهای فروش را جابجا کند «فروشنده» اصغر فرهادی همچنان به اکران تک سانس خود ادامه می دهد و بعد از نزدیک به صد روز نمایش به فروش 15 میلیارد و 800 میلیونی رسیده است.

*«آس و پاس» و «مشکل گیتی» به دنبال «سلام بمبئی»
کمدی-فانتزی «آس و پاس» آرش معیریان و کمدی-اینترنتی «مشکل گیتی» ساخته بهرام کاظمی دو فیلم دیگر روی پرده هستند که به مانند «سلام بمبئی» از اله‌مان های تجاری برای جلب مخاطب استفاده کرده اند. در میان این دو فیلم «آس و پاس» به واسطه تعداد بالای سالنهایش که به 100 سالن رسیده توانسته در مدت هفت هفته ای که از اکرانش گذشته رقم فروش خود را به 3 میلیارد تومان برساند.

«مشکل گیتی» اما به دلیل کم بودن تعداد سالنهایش که حدود 20 سالن است در دو هفته ای که روی پرده است فروشی بالغ بر 250 میلیون تومان داشته که رقمی متوسط به شمار می رود.

«خشکسالی و دروغ» پدرام علیزاده که فقط 20 سالن دارد بعد از ده هفته نمایش به 2 میلیارد و 700 میلیون تومان فروش رسیده است و به نظر می رسد در نهایت هم اکرانش با رقمی بالغ بر 3 میلیارد تومان به پایان برسد.

درام تاریخی-سیاسی «سیانور» بهروز شعیبی با دارا بودن بیشتر از 40 سینما و البته تبلیغات محیطی مناسب، بعد از 7 هفته اکران تقریبا هم اندازه «خشکسالی...» فروش داشته است.

فیلم عاشقانه «نیمه شب اتفاق افتاد» تینا پاکروان بعد از هفت هفت نمایش فروش خود را از مرز یک میلیارد و نیم گذرانده است. فیلم جوانانه «متولد65» مجید توکلی بعد از شش هفته کمی بیش از یک میلیارد تومان فروش داشته است.

شکست خوردگان؟؟؟
«نفس» نرگس آبیار از جمله فیلمهایی است که سازندگانش بر سر تبلیغاتی که در فضای مجازی برای آن تدارک دیده بودند حساب بالایی باز کرده بودند ولی با این حال ضعف جذابیتهای دراماتیک اثر و منقطع بودن فرم روایی سبب ساز آن شده که فیلم پس از چهار هفته تازه به حدود 930 میلیون تومان فروش برسد که برای فیلمی که هم حمایت بنیاد سینمایی فارابی را داشته و هم موسسه نورتابان وابسته به بنیاد مستضعفان فروش خوبی نیست.

«یتیم خانه ایران» ابوالقاسم طالبی هم به دلایل مختلف که یکی از آنها شاید عدم معرفی درست فیلم به عنوان یک محصول تاریخی استراتژیک است نتوانسته فروش مناسبی داشته باشد و بعد از شش هفته فروش اش تازه به 920 میلیون تومان رسیده است.

قعرنشینان جدول فروش
«لاک قرمز» سیدجلال سیدحاتمی در یک هفته ابتدایی اش حدود 125 میلیون فروش داشته است و پس از آن نیز فیلمهای «جنجال در عروسی»، «فرار از اردو» و «شرفناز» قرار گرفته اند که به ترتیب 75 میلیون، 74 میلیون و 750 هزار تومان فروخته اند. دلیل فروش پایین این فیلمها فارغ از کیفیت محتوایی به تعداد پایین سالنها برمیگردد. دو فیلم کودکانه «جنجال در عروسی» و «فرار از اردو» فقط 10 سالن در اختیار دارند و «شرفناز» تعداد سالنهای مفیدش به 5 سالن هم نمی رسد و طبیعی است که نتواند مخاطب چندانی داشته باشد
.

ردیف

نام فیلم

فروش کل(تومان)

مدت اکران(روز)

1

فروشنده

۱۵ میلیارد و 8۰۰ میلیون

100

2

آس و پاس

3میلیارد و 80 میلیون

51

3

خشکسالی و دروغ

۲ میلیارد و 700 میلیون

72

4

سیانور

2 میلیارد و 700 میلیون

51

5

سلام بمبئی

2 میلیارد و 500 میلیون

8

5

نیمه شب اتفاق افتاد

۱ میلیارد و 510 میلیون

51

6

متولد 65

1 میلیارد و 80 میلیون

44

7

نفس

930 میلیون

30

8

یتیم خانه ایران

920 میلیون

44

9

مشکل گیتی

250 میلیون

16

10

لاک قرمز

125 میلیون

8

11

جنجال در عروسی

75 میلیون

8

12

فرار از اردو

74 میلیون

30

13

شرفناز

750 هزار تومان

8

 

 

 

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
مخبر در دیدار نخست وزیر بورکینافاسو: ایران آمادگی دارد دستاوردهای خود را در اختیار کشورها قرار دهد
مخبر در دیدار معاون رئیس جمهور زیمباوه: تعاملات تهران با کشورهای دوست و جهان براساس راهبرد برد-برد است
پیشنهادهای وزیر دفاع ایران در اجلاس شانگهای چه بود؟
هزاران معترض اسرائیلی خواستار برکناری نتانیاهو شدند
سفر ۲ روزه بلینکن به عربستان با محوریت ایران و غزه
گشایش‌های ارزی با سفر رئیس بانک مرکزی به عربستان در راه است؟
۲۶ کارگر نمونه توسط رئیس جمهور تقدیر می‌شوند
پذیرفته‌شدگان چندبرابر ظرفیت آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش برای تحویل مدارک چه کنند؟
آتش سوزی در یک ساختمان اقامتی در محدوده میدان ولی‌عصر
تلاش مافیای خودرو برای ممانعت از ورود خودروهای برقی به کشور
فرود هواپیمای اسرائیلی در عربستان
سرقت تلفن همراه پشت چراغ قرمز در کمتر از ۳۰ ثانیه +فیلم
کاریکاتور| کار گذاشتن ابزار جاسوسی در بدن داوطلبان کنکور توسط پزشک
افتتاحیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران +عکس
قبض این مشترکان برق ۲۴ برابر می‌شود
کاریکاتور| ساعت به وقت غزه
اعلام حمایت دانشجویان اردبیلی از جنبش ضدصهیونیستی
دستگیری بیش از ۶۰۰ نفر در جنبش دانشجویی ایالات متحده
کاریکاتور| پاسخ مسخره!
قدردانی زلفی‌گل از دست‌اندرکاران حفظ سلامت کنکور
ایران جزو آسیب‌پذیرترین کشورها از بلایای طبیعی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top