تاریخ انتشار: 07 مهر 1388 - 00:00:00
کد خبر: 2207

مگر روز قدس برای حمایت از اسرائیل نبود؟!

رابرت گیتس وزیر دفاع آمریکا در گفت وگو با سی ان ان اظهار داشت: «در حال حاضر به دلیل شکاف های عمیق در ایران پس از انتخابات، تحریم موثرتر از گذشته است. ما در حال حاضر شاهد شکاف هایی میان رهبران جمهوری اسلامی و جامعه هستیم که در 30 سال گذشته ندیده ایم.»

خبرنامه دانشجویان ایران:
پشت پرده تقلا برای حذف «مرگ بر اسرائیل» (خبر ویژه)
رادیو آمریکایی فردا (وابسته به سازمان سیا) ضمن انتشار اظهارات اخیر وزیر دفاع این کشور، راز حاشیه سازی ضدانقلاب برای راهپیمایی عظیم و جهانی روز قدس و حذف شعار مرگ بر اسرائیل را آشکار کرد.

به گزارش رادیو فردا، رابرت گیتس وزیر دفاع آمریکا در گفت وگو با سی ان ان اظهار داشت: «در حال حاضر به دلیل شکاف های عمیق در ایران پس از انتخابات، تحریم موثرتر از گذشته است. ما در حال حاضر شاهد شکاف هایی میان رهبران جمهوری اسلامی و جامعه هستیم که در 30 سال گذشته ندیده ایم.»

رادیو فردا در تحلیل اظهارات گیتس اعلام کرد: «معترضان ]!؟[ رفته رفته به جای پیگیری آرای خود، برخی از سیاست های کلی جمهوری اسلامی را هدف گرفته اند و این امر خود را در شعارهای آنها به رخ می کشند. از جمله در راهپیمایی روز قدس در تهران، مردم ]![ به جای مرگ بر اسرائیل شعار مرگ بر روسیه سردادند».

اظهارات گیتس و تحلیل بعدی رادیو فردا روشن می کند که اساسا دستگاه های اطلاعاتی و ماشین رزم رسانه ای آمریکا و انگلیس کدام هدف را از پروژه ایجاد شکاف و اختلاف میان مردم ایران جست وجو می کرده اند.

در واقع حذف شعار مرگ بر اسرائیل و ادعای «نه غزه، نه لبنان، جانم فدای ایران»! در یک تجمع در حاشیه راهپیمایی پرشکوه روز قدس - که از سوی رسانه های آمریکایی و صهیونیستی القا شده بود- با هدف القای دوگانگی و اختلاف در میان ملت ایران و ضعف آن در عرصه سیاست خارجی در برابر زورگویی ابرقدرت ها بوده است اما آنچه در عمل رخ داد، راهپیمایی بی سابقه و چند میلیونی مردم انقلابی تهران بود که یک حاشیه چند هزار نفری را کاملا در حاشیه و انفعال قرار داد. در همین راستا شعار مرگ بر روسیه هم تلاش برای فشار بر مسکو برای بازی در زمین آمریکا بود و نشان داد که نوکران آمریکا، چه قدر در شعار «جانم فدای ایران» صادقند در حالی که راه فشار و تهدید را برای دشمنان ایران هموار می کنند.

به نظر میر سد آمریکایی ها پس از شکست های پیاپی در همین 5-4 سال اخیر مقابل ایران نیاز به یک مسکن روحی داشته اند و سعی کردند این مسکن را در آشوب های اخیر پیدا کنند اما نتایج آن به یقین مصیبت های آمریکا را دوچندان کرد و در عین حال باعث انسجام و اتحاد بیشتر ملت ایران شد.

مگر روز قدس برای حمایت از اسرائیل نبود؟! (خبر ویژه)
میر حسین موسوی با صدور بیانیه ای راهپیمایی روز قدس را نقطه عطف توصیف کرد.

وی در این بیانیه با اشاره به اعتماد امام(ره) به مردم و نامیدن روز قدس به عنوان روز مستضعفان نوشت: امام از مسلمانان خواست با حفظ تعدد و تفاوت هایشان بر روی درد مشترکی که تمام آنان را می آزارد همصدا شوند. چه قدر این پیام با سخن امروز ما نزدیک است. اسلام نگفته است برای آن که وحدت پیدا کنیم باید مثل هم بیندیشیم. آن وحدتی که به آن دعوت شده ایم در عین قبول تفاوت هاست و قدس روزی است که مسلمانان باید با تحمل تنوع، دردهای مشترک را دنبال کنند.

نامزد نه چندان صادق انتخابات در بیانیه خود که انباشته با انواع مغالطه ها و سفسطه ها و فرار از واقعیت است توضیح نداد که آیا منظور امام از تعدد و تفاوت های مسلمانان، سرسپردگی به وزارت خارجه رژیم صهیونیستی در حذف شعار استراتژیک «مرگ بر اسرائیل» و سر دادن شعار انحرافی «نه غزه، نه لبنان، جانم فدای ایران» بود؟ آیا منظور حضرت امام خمینی(ره) تلاش -مذبوحانه- برای اختلاف انداختن در راهپیمایی روز جهانی قدس و صفوف متحد ملت ایران بود؟ یا اینکه مثل هم نیندیشیدن، آیا معنی هجمه به نظام و ارزش های استراتژیک امام و انقلاب را می دهد؟

موسوی در این بیانیه هیچ واکنشی علیه تجمع چند هزار نفره ضدانقلاب- در برابر راهپیمایی کم سابقه و چند میلیونی مردم انقلابی تهران- که همراه با شعارهای ضدانقلابی بود نشان نداد و این در حالی است که شخص وی از سوی همین مردم انقلابی مورد اعتراض شدید قرار گرفته و مجبور به ترک راهپیمایی شده بود.

در حالی که قافیه شبکه سازی کذایی تنگ آمده و تجمع حاشیه ای روز قدس به وضوح، ریزش گسترده حامیان موسوی را نشان می دهد، وی با لحنی شاعرانه اما تسلسل گونه و شبه دور نوشت: وقتی سخن از شبکه اجتماعی یا زندگی کردن راه سبز می شود، بلافاصله می پرسند چگونه؟ همان گونه که هستید(!)

موسوی در حالی که در عرصه داخلی با کم شمردن خیانت ها و جنایت های انجام گرفته ادعا می کرد مردم از پرداختن هزینه مضایقه ندارند، در عرصه سیاست خارجی به نظام حمله کرد و هم کلام با آمریکا و انگلیس و اسرائیل نوشت: بر اثر سیاست خارجی غلط و ماجراجویانه که مردم بدان دچار شده اند کشور در آستانه بحران هایی قرار گرفته است که بیشترین خسارت آن را قشرهای محروم خواهند پرداخت.

این ادعا در حالی است که برپایی آشوب در کشور و القای دوگانگی در میان ملت، دشمنان ناامید ملت ایران را طی ماههای اخیر جسور و امیدوار کرد. موسوی با کتمان این حقیقت و هزینه های خیانت صورت گرفته، «ملت های دیگر» را طرفدار تحریم ایران وانمود کرد و با تبرئه دولت های مستکبر نوشت: با سپاسگزاری از حمایت ملت های دیگر ظرف این چند ماه، از آنها می خواهیم در هیچ تحریمی علیه ایران شرکت نکنند(!)

منظور روشن موسوی از ملت های دیگر مشخصا باراک اوباما، هیلاری کلینتون و برخی سناتورهای کینه توز آمریکا در کنار سارکوزی، براون و مرکل هستند که در کنار سران رژیم صهیونیستی ذوق زدگی و حمایت خود را از خیانت های موسوی و افراطیون پناه گرفته در پوشش حمایت از وی اعلام کرده اند.

موسوی با وجود اسیر شدن در حصار خودشیفتگی که در اعلام پیروزی در آخرین ساعات رای گیری!، ادعای تقلب بعدی و تن ندادن به شمارش مجدد آرا، و سپس تخلیه هیجانات خودستایانه به قیمت تحمیل هزینه های سنگین به کشور و ملت بازتاب یافت و با آبروریزی های بعدی، که به کشته سازی جعلی و راه اندازی ختم های دروغین منجر شد، در بیانیه خود ادعا کرده مردم او را به کیش شخصیت آلوده نکنند! و این خواسته را حمل بر شکسته نفسی و تعارف ننمایند.

تا دیروز شهید جنبش سبز بود حالا که دست ما را رو کرد، مزدور است! (خبر ویژه)
یک مقام وزارت کشور دولت اصلاحات با اذعان به دروغ بودن ماجرای مرگ سعیده پورآقایی، شیوه فرار به جلو را برگزید و مدعی شد این ماجرا که ماه ها مورد تبلیغات وسیع رسانه های منافقین و ضد انقلاب خارجی و داخلی قرار داشت، ساخته و پرداخته خود جمهوری اسلامی بوده است!

به گزارش گویانیوز سراج الدین میردامادی (معاون مدیرکل انتخابات در دولت خاتمی) که اکنون در فرانسه اقامت دارد، بدون اشاره به چند ماه رفتار فریبکارانه و مظلوم نمایی میرحسین موسوی، حزب مشارکت و طیف های همسو به بهانه دختری به اسم سعیده پورآقایی و طرح ادعاهای سخیف و اهانت آمیز علیه نظام می نویسد: این حیله ای کثیف بود. ما درتلاش بودیم تا آنها را بمباران نماییم غافل از اینکه دستگاه برای ما دام پهن کرده و متأسفانه رسانه ها، اعضای کمیته منصوب از سوی آقایان موسوی و کروبی و بسیاری از سخنوران و گویندگان و نویسندگان جنبش نیز در این دام افتادند.

این مقام سابق وزارت کشور که با استفاده از رانت دولتی به تحصیل در فرانسه می پردازد، با توهین به مادر پورآقایی، وی را مأمور و مزدور جمهوری اسلامی و فرصت طلب خواند- ادعایی که هر بار به هنگام رو شدن دست منافقین، به خانواده های افرادی چون ترانه موسوی، احمد نجاتی و... هم نسبت داده اند- و اضافه کرد: «از این باب که افراد بدطینت و سودجو ]!![ در این شرائط بی حساب و کتابی رشد می نمایند و سعی می نمایند منافع شخصی خودشان را تأمین نمایند باید بسیار هوشیار بود و ادعاهای افراد را به دقت بررسی و بعد حکم و دستور صادر نمود. کلیه کسانی که این روزها عازم اروپا شده اند و مدعی عضویت در ستادهای آقای موسوی هستند و یا مدعی می شوند به هر بهانه ای بازداشت شده و تحت شکنجه قرار گرفته اند باید در خارج از کشور توسط کمیته متخصص و مورد وثوق و اعتمادی بررسی و تحقیق شوند. صرف ادعای عضویت در ستاد فلان منطقه و یا ادعای بازداشت و شکنجه شدن نباید منجر به این شود که انجمنهای فعال در تظاهراتهای جنبش سبز در خارج کشور به ایشان اعتماد نموده و تریبون را در اختیار ایشان قرار دهند. بسیاری از افراد سودجو پس از حوادث اخیر شنیده اند که اروپاییان براحتی پناهندگی می دهند و با کمک قاچاقچی ها خودشان را به اروپا می رسانند و با ادعای فعالیت در ستادهای آقای موسوی و اینکه بازگشت ایشان به ایران برای جانشان مخاطره آمیز است تقاضای پناهندگی می نمایند».

گفتنی است این شیوه سلب مسئولیت از خود و متهم کردن نظام اسلامی در حالی در پیش گرفته می شود که کروبی و موسوی و کمیته های راه اندازی شده از سوی آنها در پی راه اندازی آشوب و مورد نفرت افکار عمومی قرارگرفتن، خود را به هر دری زدند که با شهیدسازی! و مظلوم نمایی، خیانت های خود را ولو به قیمت متهم کردن نظام بپوشانند. بامزه تر از همه این است که عناصر ضد انقلاب چند ماه بعد اعلام کنند اساساً کروبی و موسوی هم مأمور جمهوری اسلامی بوده اند تا کل شبکه ضد انقلاب، خود را آفتابی کنند و این شبکه یکجا از هم بپاشد!

کار جنبش بی پد رهمان روز اول به لودگی کشید! (خبر ویژه)
«جنبش دانشجویی بی پدر شد». این عنوانی بود که گروهک فدائیان خلق با افتخار، به تجمع چند ده نفره شماری از عناصر وابسته به چپ های مارکسیستی (آمریکایی) در دانشگاه تهران اطلاق کرد.

سایت اخبار روز وابسته به گروهک مذکور نوشت: جنبش دانشجویی از 6مهر 88 بی پدر شد. این جنبش بعد از یک کشاکش درد آور پدران و قیمان خود را کشت. این تجربه ای شیرین است.

دفترتحکیم و انجمن های اسلامی حتی در حد یک شبح وجود ندارند. جنبش بی پدر شده است. رها شده، پدرسالاری و مردسالاری مرده است. این جنبش زنانه تر از همیشه است. 80-70درصد آنها به جرأت زن بودند، دخترانی نه تنها زیبا و شیک پوش بلکه جسور. دخترانی که دیروز از دیوار راست خانه شان بدون هراس از پدرشان بالا می رفتند و امروز از نرده های دانشگاه بالا می رفتند. آنها قبلاً پدرهای خود! را در خانه کشته اند. این جنبش بی پدرتر از همیشه است.

گرفتن ژست استقلال و رهایی و سلب مسئولیت از نفوذی های جریان چپ مارکسیستی (آمریکایی) در تحکیم، حرف زیادی است و سرکردگان این جریان در خارج آشکارا در رسانه های آمریکایی و انگلیسی به پادویی و عملگی تبلیغاتی مشهورند. بی پدری گروهک کذایی البته از آن جهت که گروهک های التقاطی مختلفی از سلطنت طلب و منافقین خلق گرفته تا فدایی خلق و مشارکت و... قابل تامل است.

در این میان آنچه بامزه تر ازهمه است این که، این جنبش چند ده نفره به اصطلاح بی پدر (چپ لائیک و آمریکایی) از جمله شعار می داده اند «مجتهد واقعی- منتظری، صانعی»، «یاحسین، میرحسین» و «کروبی دستگیر بشه، ایران قیامت میشه»!!

جایزه حقوق بشر برای ملک عبدالله و 3 تن از عناصر ضدانقلاب! (خبر ویژه)
بنیاد راه اندازی شده از سوی لخ والسا (از مهره های آمریکایی کودتای مخملین در لهستان) جایزه خود را به سه تن از عناصر ضدانقلاب اختصاص داد.

این بنیاد اعلام کرد جایزه حقوق بشر 140هزار دلاری (100هزار یورویی) خود را مشترکا به رویا و لادن برومند و شادی-ص اختصاص می دهد. بنیاد لخ والسا سال گذشته، اولین جایزه حقوق بشر خود را به ملک عبدالله پادشاه عربستان- شریک جنایات اسرائیل و آمریکا در کشورهای فلسطین، لبنان، عراق و افغانستان- اهدا کرده بود.

اعضای کمیته جایزه بنیاد یاد شده را برنارد کوشنر وزیر خارجه بدنام فرانسه، و اسلاو هاول (مهره آمریکایی چک تبار) و ولادیسلاویو بارتوژیوسکی (وزیر خارجه سابق لهستان) تشکیل می دهند.
لادن و رویا برومند فرزندان عبدالرحمن برومند هستند. نامبرده از اعضای مرکزیت گروهک جبهه ملی بود که پس از کودتای 28مرداد با شاپور بختیار دوستی صمیمانه برقرار کرد. سرسپردگی نامبرده به آمریکا و رژیم پهلوی و عنادش با انقلاب اسلامی به حدی بود که در ماههای پایانی عمر رژیم طاغوت، از میان جبهه ملی و بختیار، دومی را برگزید. در آن ایام جبهه ملی برای حفظ ظاهر، خود را انقلابی نشان می داد و عضویت بختیار را به خاطر پذیرفتن نخست وزیری شاه لغو کرده بود. برومند در واکنش به این لغو عضویت ظاهری اعلام کرد از جبهه ملی کناره می گیرد.

پس از فرار بختیار از کشور و تشکیل گروهک موسوم به نهضت مقاومت ملی نیز، برومند خانه خود در پاریس را در اختیار وی قرار داد و به عنوان رئیس هیئت اجرایی نهضت کذایی انتخاب شد. برومند در سال 70 در پاریس کشته شد و 10سال بعد فرزندان وی بنیادی به نام وی تاسیس کردند.

از سوی دیگر شادی- ص از عناصر لائیکی است که در پروژه های ضد دینی و فمینیستی مورد استفاده صاحبان پروژه قرار می گیرد.

گفتنی است جایزه هایی نظیر جایزه والسا صرفا جنبه نمادین و تبلیغاتی دارد و پول هایی که در این زمینه بین عناصر ضدانقلاب توزیع می شود، معمولا پنهان می ماند.

بولتون: ایران موفق شده مذاکره و برنامه اتمی را 7 سال پیش ببرد (خبر ویژه)
نماینده سابق آمریکا در سازمان ملل که از طرفداران سرسخت حمله نظامی برای توقف برنامه هسته ای ایران به شمار می رفت، با اشاره به تعدد مراکز غنی سازی گفت: اکنون دیگر حتی حمله نظامی هم نمی تواند به نتیجه برسد.

جان بولتون نومحافظه کار در گفت وگو با فاکس نیوز و درباره این که «احمدی نژاد تهدید کرده آمریکا از متهم کردن ایران پشیمان خواهد شد. آیا واقعیت چنین است» اظهار داشت: احمدی نژاد اکنون فکر می کند تحریم های سازمان ملل در صورت صادر شدن مانند 3 قطعنامه قبلی ضعیف خواهد بود. به همین دلیل فکر می کنم ایرانی ها در این هفته احساس خوبی داشته باشند. باید دید آیا ما از تحریم ها به هدف خود برای واداشتن ایران به انصراف از برنامه هسته ای رسیده ایم. بی تردید در این 3 قطعنامه به نتیجه نرسیده ایم.

وی همچنین درباره ضرب الاجل صادره از سوی آمریکا و این که کاخ سفید تا کی قادر است به حرف زدن در این زمینه ادامه دهد، گفت: تا اینجای کار آنها موفق شده اند که 7 سال با اروپایی ها مذاکره کنند و در این مدت همچنان به برنامه های اتمی شان ادامه بدهند. اینجاست که کسانی که معتقدند که مذاکره کردن چه اشکالی دارد، درک نمی کنند که در واقع اشکال مذاکره کردن خیلی هم زیاد است.

این عنصر نومحافظه کار با انتقاد از بوش! و تمجید از اوباما گفت: به زعم من اوباما معتقد است که مهارت هایش در مذاکره باعث می شود که راه حلی پیدا کند و موضع او مثل جرج بوش، منزوی کردن ایران نیست. در واقع، او دارد اشتباهات بوش را جبران می کند، بوش اجازه داده بود که اروپایی ها مدت های طولانی با ایران مذاکره کنند. در باره مذاکرات اول اکتبر من فکر می کنم دو احتمال وجود دارد. یکی این است که ایران بیاید و بگوید، باشد ما حاضر به گفت وگو درباره برنامه هایمان هستیم. مشکلی وجود ندارد. برنامه های ما صلح آمیز است. بعد ما وارد یک دور گفت وگو شش ماهه یا نه ماهه می شویم. به محض این که وزارت امور خارجه آمریکا فرصت نشستن با ایران بر سر یک میز را پیدا کرد، بلند کردنش کار سختی خواهد بود.

دومین احتمال این است که ایران بیاید و بگوید که ما حاضر به گفت وگو نیستیم و اوباما به شورای امنیت برود. حتی تصویب یک قطعنامه دیگر هم کار بسیار دشواری خواهد بود. مدودف، رئیس جمهور روسیه گفت «ما تحریم را در نظر داریم». اما بگذارید یک موضوع را روشن کنم، روسیه سه سال پیاپی است که این حرف را می زند. مشکل اینجاست که درست در زمان امضای قطعنامه ضعیف عمل می کنند و از زیر آن درمی روند.

وی با اشاره به راه اندازی سایت جدید غنی سازی در قم، اظهار داشت: این موضوع خیلی مهمی است که نشان می دهد تأسیسات دیگری هم وجود دارند. اینجا یک سؤال مهم برای اسرائیل مطرح می شود. یعنی خطری وجود دارد که حتی حمله نظامی هم نمی تواند به نتیجه قطعی برسد. سرویس اطلاعاتی ما در داخل ایران بسیار ضعیف است. ما چیز زیادی درباره برنامه اتمی و موشکی ایران به دست نیاورده ایم. از سرویس های اطلاعاتی دیگران استفاده می کنیم. این بی خبری باید عصبی مان کند نه این که خیالمان را راحت کند.

جان بولتون درباره تغییر رژیم در ایران به عنوان یک راه مهار گفت: این مثل کلید برق نیست که راحت روشن و خاموش شود و دست کم چند سال طول می کشد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
سرکوب دانشجویان دانشگاه کلمبیا در نیویورک / برگزاری ۹۰ رویداد در نود سالگی دانشگاه تهران /آغاز پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه آزاد
اولین تمرین پرسپولیس بعد از حذف از جام حذفی برگزار شد
حمایت دانشگاهیان از خیزش دانشجویان در آمریکا
تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری
مخبر در دیدار نخست وزیر بورکینافاسو: ایران آمادگی دارد دستاوردهای خود را در اختیار کشورها قرار دهد
مخبر در دیدار معاون رئیس جمهور زیمباوه: تعاملات تهران با کشورهای دوست و جهان براساس راهبرد برد-برد است
پیشنهادهای وزیر دفاع ایران در اجلاس شانگهای چه بود؟
هزاران معترض اسرائیلی خواستار برکناری نتانیاهو شدند
سفر ۲ روزه بلینکن به عربستان با محوریت ایران و غزه
گشایش‌های ارزی با سفر رئیس بانک مرکزی به عربستان در راه است؟
۲۶ کارگر نمونه توسط رئیس جمهور تقدیر می‌شوند
پذیرفته‌شدگان چندبرابر ظرفیت آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش برای تحویل مدارک چه کنند؟
آتش سوزی در یک ساختمان اقامتی در محدوده میدان ولی‌عصر
تلاش مافیای خودرو برای ممانعت از ورود خودروهای برقی به کشور
فرود هواپیمای اسرائیلی در عربستان
سرقت تلفن همراه پشت چراغ قرمز در کمتر از ۳۰ ثانیه +فیلم
کاریکاتور| کار گذاشتن ابزار جاسوسی در بدن داوطلبان کنکور توسط پزشک
افتتاحیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران +عکس
قبض این مشترکان برق ۲۴ برابر می‌شود
کاریکاتور| ساعت به وقت غزه
اعلام حمایت دانشجویان اردبیلی از جنبش ضدصهیونیستی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top