به گزارش خبرنامه دانشجویان ایران به نقل از رسا، حسن عباسی یکشنبه شب در جمع دانشجویان در همایش پایان فتنه پایان فریب که به همت بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در تالار ابن سینا این دانشگاه برگزار شد، با اشاره به مبارزه حضرت عیسی(ع) با فتنه زمان خود در زمینه ربا گفت: حضرت عیسی(ع)، قربانی فتنه مالی به نام ربا شد که با اینکه در حکم جنگ با خداوند است، امروز بی حد و حصر همه جا رواج دارد و این مسؤولیت ما را که میراثدار انبیای الهی هستیم سنگین تر می کند.
حکومت اسلامی ایران فرصتی بی سابقه در تاریخ است
وی با اشاره به آیه قرآن کریم درباره آزمایش کسانی که ایمان می آورند، افزود: فتنه ها برای مؤمنان هرگز تمامی ندارد و هر چه ایمان فرد یا جامعه ای بالاتر باشد، ضریب فتنه ها نیز بیشتر خواهد بود.
عباسی، انقلاب اسلامی ایران و تشکیل حکومت اسلامی و استمرار آن به مدت ۳۸ سال را آرزوی انبیا و اولیای الهی و امری بی سابقه در طی تاریخ خواند و تصریح کرد: طی ۳۸ سال گذشته، بیش از ۴۰۰ تن از سران دول جهان با رهبر حکومت اسلامی ایران دیدار کرده اند در حالی که این فرصت و ساختار برای هیچ پیامبر و حتی غیرمعصومی فراهم نشده است.
رئیس اندیشکدهٔ یقین ادامه داد: بنابراین فرصت حکومت اسلامی فرصتی استثنایی است که توسط مردمی استثنایی رقم خورده، از این رو مردم ایران حتی با فتنه های بالاتر از زمان انبیا آزموده می شوند.
گرامیداشت ۹ دی یعنی آماده مقابله با فتنه های عظیم تر هستیم
وی با بیان اینکه گرامیداشت ۹ دی به معنای این است که ما آماده مقابله با فتنه های به مراتب عظیم تر از آنچه تاکنون بوده است، هستیم، گفت: سبک زندگی قرآنی و مؤمنانه اینگونه است که هر آن آماده مواجهه با فتنه ای باشیم که غرب از این آمادگی به مدیریت بحران و قرآن کریم از آن به علم هدایت در فتنه تعبیر می کند.
راه مقابله با فتنه از دیدگاه امیرمؤمنان علی(ع)
عباسی با بیان اینکه از دیدگاه امیرمؤمنان علی(ع) ، فتنه به معنای مخلوط شدن حق و باطل و قرار گرفتن باطل به جای حق است، اظهار کرد: به فرموده آن حضرت برای مقابله با فتنه ابتدا باید حق و باطل را از هم تفکیک، حق را به عنوان معروف و باطل را به عنوان منکر تبیین و سپس امر به معروف و نهی از منکر کرد.
وی اضافه کرد: اینکه امروز امر به معروف و نهی از منکرهای ما جواب نمی دهد برای این است که باطل را منکر و حق را معروف معرفی نکرده ایم و وقتی باطل، معروف شناخته شد، زمینه فتنه فراهم می شود.
رفع حصر، کوتاه نگری و ساده اندیشی است
تحلیلگر سیاسی با اشاره به اینکه اساس فتنه شناسی در شناخت حق و باطل است، خاطرنشان کرد: قرآن کریم میفرماید تقوا بورزید تا به شما فرقان(قوه تشخیص حق و باطل) بدهیم، در حالی که سران فتنه ۸۸ متناسب با مسؤولیتهای متعددی که در نظام داشتند، تقوا نداشتند لذا با سر زمین خوردند.
وی با انتقاد از زمزمه های متعدد برخی اصلاح طلبان در مجلس جهت رفع حصر سران فتنه، گفت: رفع حصر و ممنوع التصویری، عین کوتاه نگری و ساده اندیشی است؛ برخی در مجلس صبح تا شب دغدغه شان این است که باغیان را از فتنه مبرا نشان دهند.
مسؤولی که سیاستش عین دیانتش نباشد آن جایگاه را غصب کرده است
عباسی با تأکید بر اینکه سیاست در واقع همان دیانت در عمل است، افزود: اگر مسؤول و مدیری در عمل سیاستش عین دیانتش نباشد آن جایگاه را غصب کرده است. چنین فردی دینداری اش حتی در حد اداره خانواده اش هم نیست که آنها را از ارتکاب خلاف حفظ یا از آنها برائت جوید.
رئیس اندیشکدهٔ یقین یادآور شد: نسل جوان ما باید بداند که الگویش جوانان مؤمن انقلابی هستند که تا شهادت پیش رفتند و ویژگی اصلی همه شان، تقوا بود.
وجوه داخلی و خارجی فتنه ۸۸
وی اظهار کرد: فتنه ۸۸ یک وجه خارجی داشت که در انستیتو بروکینگز (سابان سنتر) طراحی شده بود و یک وجه داخلی به صورت فشار از پایین و چانه زنی از بالا داشت.
عباسی تصریح کر د: در برنامه طراحی شده در سابان سنتر، ۹ روش فروپاشی جمهوری اسلامی ایران مورد اشاره و بررسی قرار گرفته بود که یکی از مؤثرترین آنها انقلاب مخملی از سوی اصلاح طلبان معرفی شده بود و یک روز پیش از انتخابات این متن را ترجمه و در اختیار مسؤولان قرار دادیم و حتی روزنامه وطن امروز هم خلاصه آن را منتشر کرد اما متاسفانه ما را مسخره کردند چرا که اصولا دشمنی آمریکا را قبول نداشتند.
رئیس اندیشکدهٔ یقین با تأکید بر اینکه نظام و مردم ما در فتنه ۸۸ نه از میرحسین که از هاشمی رفسنجانی ضربه خورد، افزود: نقش و مسؤولیت هاشمی در فتنه ۸۸ باید به روشنی تبیین شود؛ پس از گذشت ۷ سال از فتنه ۸۸ هنوز به گونه ای سخن می گویند که گویا کشور در دوران اصلاحات و سازندگی دستشان نبود و در آن دوران هیچ بلایی سر کشور نیاوردند که امروز سایر دولتها را متهم به ویرانه کردن کشور می کنند.
وی با بیان اینکه این موضع بی انصافانه دودی در چشم هاشمی خواهد شد، گفت: فتنه ۸۸ تنها اطرافیان امام و مدعیان انقلابی بودن را تکان نداد بلکه برای بسیاری نیز مایه عبرت شد که باید سریعتر از دیگران حق و باطل را تشخیص داده و تبیین می کردند.