تاریخ انتشار: یکشنبه 1395/10/12 - 11:31
کد خبر: 221505

برنج 16 هزار تومانی در تهران!

شریفی گفت: برنج در تهران کیلویی ۱۴ تا ۱۶ هزار تومان هم به فروش می رسد و این در حالی است که در مازندران حتی با قیمت ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان نیز برنج اعلا ایرانی به فروش نمی رسد.

خبرنامه دانشجویان ایران: شریفی گفت: برنج در تهران کیلویی ۱۴ تا ۱۶ هزار تومان هم به فروش می رسد و این در حالی است که در مازندران حتی با قیمت ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان نیز برنج اعلا ایرانی به فروش نمی رسد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از نسیم، مهدی شریفی تولیدکننده و توزیع کننده برنج در مازندران گفت: امسال وضعیت تولید برنج برای کشاورزان بسیار مناسب بوده و از لحاظ قیمت نیز به نسبت سال گذشته حداقل 60 تا 70 درصد افزایش داشته ایم.

وی ادامه داد: این افزایش قیمت برای دلالان بیش از این ها بوده است و تفاوتش با کشاورز در این است که کشاورز برنج خالص و بسیار مرغوب ایرانی را به دست خریدار می دهد اما دلالان برنج های ایرانی را با برنج درجه یک خارجی مخلوط کرده و به مشتری عرضه می کند.

وی اظهار داشت: در واقع به جرأت می توان گفت که به دست هیچ یک از مشتریان برنج صد در صد ایرانی تحویل داده نمی شود یعنی هزینه برنج مرغوب را از آنان می گیرند در حالی که تنها 50 درصد بسته بندی ها برنج ایرانی است.

شریفی تأکید کرد:  دلال یک سود 100 درصدی از این موضوع نصیبش می شود در دو ماه اخیر نیز قیمت برنج در مازندران هیچ گونه افزایش قیمتی نداشته است زیرا دلال‌ها تصمیم بر این گرفته اند که مدتی هیچ گونه خریدی نداشته باشند در واقع  الان در کارخانه ها برنج وجود دارد اما خریدی صورت نمی گیرد.

این تولیدکننده برنج ایرانی اضافه کرد: خرید نمی کنند تا کشاورزان مجبور شوند برنج را با قیمت پایین تر بفروشند و به این ترتیب بتوانند سود بیشتری را در جیب خود انباشته کنند و بعد همان برنج را در شهرهای دیگر با قیمت بسیار بالاتر به فروش برسانند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر در تهران هم تغییر قیمتی صورت گرفته توسط خود بنکداران بوده است  که بر روی قیمت آن کشیده اند. زیرا برنج در تهران کیلویی 14 تا 16 هزار تومان هم به فروش می رسد و این در حالی است که در مازندران حتی با قیمت 10 هزار و 500 تومان نیز برنج اعلا ایرانی به فروش نمی رسد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تفاوت چاپ مش و چاپ استیکر در چیست؟
بعد از ژل لب چکار کنیم؟/ تا نخوانده اید تزریق ژل لب انجام ندهید!
ایران برای ایجاد یک پایگاه دائمی در دریای سرخ تلاش می‌کند
چرا مشارکت در دور دوم انتخابات مهم است؟
تحویل مشعل المپیک به فرانسه
جزئیات مشوق‌های مهارت آموزی برای سربازان
زمان تبلیغات داوطلبان مرحله دوم انتخابات
فقط این افراد می‌توانند در دور دوم انتخابات مجلس رأی دهند + جزئیات
کدام ورزشکاران و مربیان در ایران مسلمان شدند؟ +جزئیات
دهه سرآمدی آموزش در دانشگاه‌ها از امروز آغاز شد
حمایت اساتید دانشگاه در آمریکا از دانشجویان حامی فلسطین
کدام دانشگاه‌های آمریکا صحنه اعتراضات دانشجویی حمایت از غزه است؟
۴ هزار و ۱۹۳ نفر از دانشجویان متاهل وام تحصیلی دریافت کردند
تجمع دانشگاهیان دانشگاه تهران درحمایت از خیزش دانشجویان در آمریکا
محرومیت از تحصیل در انتظار داوطلبان متخلف
دانشگاه‌های آمریکا بوی فلسطین گرفت +عکس
قول عجیب شهید سیدمهدی جلادتی +فیلم
ابهام در اعزام الناز رکابی به مسابقات گزینشی المپیک
زلفی‌گل: کنکور امسال در کمال صحت و امنیت برگزار شد
خبر جدید وزیر صمت درباره واردات خودرو
فرآیند برنامه ریزی طرح محور در چشم انداز امید بخش آموزش و پرورش
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top