از جدیدترین دستگاههای دیجیتالی که به بازار عرضه شده (یا با شروع فصل تعطیلات به بازار عرضه میشوند) تا رشد موفقیتآمیز واقعیت مجازی، همگی این تجهیزات به لطف برنامههای کاربردی در حوزه کاری خود موفق بودهاند. بدون شک 2016 سال بزرگی برای دنیای دیجیتال بوده است. سالی که برنامههای کاربردی و سیستمعاملها در آن سال خوش درخشیدند.
خبرنامه دانشجویان ایران: از جدیدترین دستگاههای دیجیتالی که به بازار عرضه شده (یا با شروع فصل تعطیلات به بازار عرضه میشوند) تا رشد موفقیتآمیز واقعیت مجازی، همگی این تجهیزات به لطف برنامههای کاربردی در حوزه کاری خود موفق بودهاند. بدون شک 2016 سال بزرگی برای دنیای دیجیتال بوده است. سالی که برنامههای کاربردی و سیستمعاملها در آن سال خوش درخشیدند.
به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از شبکه؛ دنیای فناوری یک بار دیگر شمارنده خود را ریست میکند تا با شروع سال جدید دستاوردهای ارزشمندی را در اختیار بشریت قرار دهد. بر همین اساس، سایت Neilsen گزارشی منتشر کرده و در آن گزارش به معرفی محبوبترین برنامههای کاربردی سال 2016 میلادی پرداخته است. اما سوال این است که چه برنامههایی در سال گذشته میلادی موفق شدند نزد مردم محبوب شوند؟ گزارش منتشر شده نشان میدهد، برنامههای کاربردی عرضه شده از سوی فیسبوک در ارتباط با اسمارتفونها، یکبار دیگر با اقبال خوبی از سوی مردم روبرو شدهاند.
دو برنامه کاربردی فیسبوک و پیامرسان فیسبوک در مکانهای اول و دوم این گزارش قرار گرفتند. پس از این دو برنامه محصولات گوگل بودند که در رتبههای بعدی قرار گرفتند. یوتیوب، نقشه گوگل، جستجوگر گوگل، گوگل پلی، سرویس پست الکترونیکی جیمیل مکانهای سوم تا هفتم این فهرست را از آن خود کردند. در ادامه اینستاگرام، اپل موزیک و برنامه کاربردی آمازون مکانهای بعدی این فهرست را از آن خود کردند.
برنامه شبکه اجتماعی فیسبوک با بیش از 146 میلیون بازدید کننده ماهانه نسبت به نمونه مشابه سال قبل یک رشد 14 درصدی را تجربه کرده است. برنامه پیامرسان فیسبوک نیز با بیش از 129 میلیون مخاطب ماهانه در مقایسه با نمونه مشابه سال قبل یک رشد 28 درصدی را تجربه کرده است. در میان برنامههای دیگر مرتبط با شبکههای اجتماعی، اینستاگرام با 113 میلیون کاربر ماهانه یک رشد 43 درصدی را نسبت به نمونه مشابه سال 2015 شاهد بوده و در میان 10 برنامه محبوب سال گذشته میلادی قرار گرفته است. جالب آنکه در میان اسامی قرار گرفته در این گزارش نه تنها نامی از توییتر به چشم نمیخورد، بلکه به نظر میرسد برنامه اسپاتیفای نیز موفق نشده است در این فهرست مکانی را از آن خود کند، اما در مقابل برنامه اپل موزیک موفق شده است در میان برنامههای محبوب سال 2016 جایی برای خود رزرو کند. این برنامه به طور متوسط ماهانه 68 میلیون مخاطب فعال داشته و یک رشد 20 درصدی را تجربه کرده است. برنامه آمازون نیز نسبت به نمونه مشابه سال 2015 میلادی یک رشد 36 درصدی را به لحاظ جذب مخاطب از آن خود کرده است.
ضریب نفوذ اسمارتفونها میان مشترکان امریکایی از رقم 86 درصد سپتامبر به رقم 88 درصد رسیده که یک افزایش رشد جالب توجه را نشان میدهد. در سه ماهه سوم سال گذشته میلادی، مشترکان از سیستمعامل اندروید به میزان 53 درصد و از دستگاههای مبتنی بر سیستمعامل iOS به میزان 43 درصد استفاده کردهاند. دو درصد صاحبان گوشیهای هوشمند ساکن در ایالات متحده نیز از ویندوز فون و تنها یک درصد از بلکبری استفاده کردهاند.