تاریخ انتشار: 20 خرداد 1388 - 00:00:00
کد خبر: 226

موسوی کنار می کشد؟

این فشارها تاکنون با مقاومت موسوی توام بوده است ولی برخی از ناظرین سیاسی، جمله پایانی کاندیدای اصلاح‌طلبان در گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه دوم سیما را نشانه‌ای از تاثیرپذیری او از فشارهای دو حزب تندرو یاد شده می‌دانند. موسوی شب گذشته در مصاحبه خود خطاب به مردم گفت: «این آخرین دیدار من با شماست و دیگر ارتباط من با شما قطع می‌شود».

خبرنامه دانشجویان ایران:براساس خبرهای دریافتی موثق، سازمان مجاهدین انقلاب و حزب مشارکت طی دو روز گذشته فشار خود را بر میرحسین موسوی برای کناره‌گیری از کاندیداتوری افزایش داده‌اند.

به گزارشخبرنامه دانشجویان ایران  به نقل ازفارس، این فشارها تاکنون با مقاومت موسوی توام بوده است ولی برخی از ناظرین سیاسی، جمله پایانی کاندیدای اصلاح‌طلبان در گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه دوم سیما را نشانه‌ای از تاثیرپذیری او از فشارهای دو حزب تندرو یاد شده می‌دانند. موسوی شب گذشته در مصاحبه خود خطاب به مردم گفت: «این آخرین دیدار من با شماست و دیگر ارتباط من با شما قطع می‌شود».
براساس این گزارش دو حزب افراطی مجاهدین و مشارکت با این استدلال که پیروزی موسوی در مرز غیر ممکن قرار گرفته است گفته‌اند باید با کناره‌گیری از انتخابات فضا را رادیکالی کرده و از کنترل نظام خارج نمود این دو حزب با استدلال موسوی مبنی بر اینکه اعتراضات تند را باید به پس از اعلام نتایج انتخابات موکول کرد، مخالفت کرده و گفته‌اند در این صورت زمینه پذیرش اعتراضات حاد از بین می‌رود و مردم آن را بازتاب شکست انتخاباتی ارزیابی می‌کنند و این اثر عکس دارد.

چند روز پیش سایت وابسته به محسن رضایی خبرداد که رضایی نفر دوم در انتخابات خواهد بود و این در حالی مطرح شده که همه نظرسنجی‌ها او را نفر چهارم و با فاصله بسیار زیاد از نفر دوم نشان می‌داد. این سایت بطور ضمنی از احتمال کناره‌گیری دو کاندیدای اصلاح‌طلب خبرداده و گفته بود رقابت از 4 کاندیدا به رقابت دو کاندیدا تبدیل می‌گردد.

این موضوع البته بعدا از روی سایت مذکور برداشته شد و هر دو کاندیدا در مناظره‌ها بر باقی ماندن در صحنه تاکید کردند البته حجت‌الاسلام کروبی در مناظره‌ای که با موسوی داشت به فشارهای دو حزب مشارکت و مجاهدین اشاره کرد و با تاکید معناداری از او پرسید که آیا قادر است در برابر فشارها مقاومت کند و بماند که در نهایت موسوی گفت: که قصد کنار کشیدن ندارد.

پیش از این روزنامه کیهان در تاریخ 24/11/87 در یادداشت روز خود با عنوان «برای مشارکت یا بر هم زدن» که بازتاب فراوان پیدا کرد نوشته بود: «مبنای فعالیت مجاهدین و مشارکت شرکت در انتخابات نیست بلکه تلاش برای به هم زدن فضای انتخاباتی و تحت فشار قرار دادن نظام است.»

در همین حال برخی از تحلیل‌گران معتقدند افشای نامه‌ محرمانه حجت‌الاسلام هاشمی رفسنجانی به رهبر معظم انقلاب از سوی افراطیون دوم خرداد صورت گرفته است تا چهره‌هایی نظیر هاشمی را وارد راهی بدون بازگشت نمایند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تاکید اردوغان بر گسترش روابط با ایران
ظریف: نباید منتظر دستور از تهران باشیم ؛ دستور از مردم می‌رسد
پیراهن قرن؛ امضای مسی تاریخی شد
خبری که سنوار به مادرش داد
نخستین زن فرماندار در کردستان منصوب شد
جانور منقرض شده به طبیعت بازگشت!
تهران سرد می شود
زلنسکی: یا دنبال سلاح اتمی می‌رویم یا ...
حرف‌های جالب حامد بهداد درباره دوران دانشجویی اش
واکنش فرهاد مجیدی به سرمربی جدید استقلال
حملات سنگین موشکی حزب الله به عکا
راهکار جدید بریکس برای دلار زدایی تحقق می‌یابد؟
داتیس پرو؛ مرجع اخبار و آموزش‌های تکنولوژی و فناوری اطلاعات
بررسی مزایا و معایب استفاده از فویل آلومینیوم در خانه
نصرتی ، رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها شد
نظارت بر تاکسی‌ها هوشمند می‌شود
ایرج طهماسب به تئاتر برگشت
لیلا حاتمی و محمدرضا فروتن در یک فیلم جدید
قاشق هخامنشی با طراحی پیچیده الهام‌گرفته از اساطیر کهن ایران!
تتلو و رفتارهای عجیب‌اش تا پیش از دستگیری
کاهش ۴۳ تومانی نرخ یورو در مرکز مبادله ایران
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top