تاریخ انتشار: دوشنبه 1395/11/25 - 23:55
کد خبر: 226768

انجام پروژه تحقیقاتی ساخت باتری‌شارژرهای سریع در دانشگاه صنعتی اراک

رئیس گروه پژوهشی الکترونیک قدرت دانشگاه صنعتی اراک تصریح کرد: هدف ما در این پروژه رسیدن به زمانی کمتر از ۳۰ دقیقه برای شارژ باتری‌هاست و امیدواریم این عدد را به کمتر از ۲۰ دقیقه برسانیم.

خبرنامه دانشجویان ایران: عضو هیات علمی الکترونیک قدرت دانشگاه صنعتی اراک با بیان اینکه ساخت باتری‌شارژرهای سریع می‌تواند گامی برای حذف پمپ‌های بنزین باشد، گفت: اولین تحقیقات در زمینه ساخت «باتری شارژرهای سریع» به صورت پروژه‌ای مشترک بین این دانشگاه و پژوهشگاه نیرو در حال انجام است و احتمال می‌رود تا سال آینده شاهد ساخت یک باتری شارژر در این دانشگاه باشیم.

به گزارش خبرنامه دانشجویان ایران به نقل از دانشجو، مهدی اسدی، عضو هیات علمی الکترونیک قدرت دانشگاه صنعتی اراک یکی از زمینه‌های تحقیقاتی دانشگاه صنعتی اراک را در حوزه باتری شارژرهای سریع عنوان کرد و با بیان اینکه شارژرها مباحث فنی خود را دارند، گفت: احتمالا در آینده‌ ایران با این تغییر روبرو شود که طی آن همه ایستگاه‌های پمپ بنزین جمع‌آوری شده و به جای آنها ایستگاه‌های شارژ باتری نصب ‌شود.

اسدی تصریح کرد: ایستگاه شارژ باتری می‌تواند در هر مکانی اعم از اداره‌ها، خانه‌ها، سوار بر خودرو و غیره باشد و هر جایی که نیاز بود، دوشاخه برق به آن متصل شود.

وی با اشاره به دیگر مزیت‌های باتری‌شارژرهای سریع بیان کرد: از آنجاکه در حال حاضر در ابتدای کار هستیم، مهم‌ترین مزیت این باتری‌ها سریع بودن آنهاست. در حال حاضر باتری خودروهای معمولی به زمانی بیش از یک ساعت احتیاج دارند تا شارژ شوند؛ اما در دنیا این رقم به کمتر از ۳۰ دقیقه رسیده است و شرکت‌هایی همچون میتسوبیشی حتی به زمان‌هایی کمتر از ۲۰ دقیقه برای این مهم رسیده‌اند.

رئیس گروه پژوهشی الکترونیک قدرت دانشگاه صنعتی اراک تصریح کرد: هدف ما در این پروژه رسیدن به زمانی کمتر از ۳۰ دقیقه برای شارژ باتری‌هاست و امیدواریم این عدد را به کمتر از ۲۰ دقیقه برسانیم.

استاد دانشگاه صنعتی اراک ادامه داد: مدت زمان استفاده از باتری پس از شارژ شدن به میزان آمپرساعت باتری بستگی دارد و نمی‌توان تعیین کرد که هر باتری به چه زمانی برای تخلیه شدن نیاز دارد این اتفاق به میران سلول‌های موجود در یک باتری بستگی دارد، هرچقدر تعداد این سلول‌ها بیشتر باشد مدت زمان بیشتری برای تخلیه نیاز است.

اسدی در خصوص بودجه‌های مورد نیاز برای اجرای این پروژه افزود: نمی‌توان برای فعالیت‌های تحقیقاتی بودجه‌ای خاص را پیش‌بینی کرد، ساخت یک دستگاه باتری‌شارژر بستگی به توان آن دارد و توان باتری شارژرهای سریع عموما ۵۰ تا ۶۰ کیلووات است.

استاد دانشگاه صنعتی اراک با بیان اینکه امید است هرچه سریعتر در این مسیر گام برداشته شود، اظهار کرد: گرچه فاصله کشور در زمینه خودروی برقی با دنیا به لحاظ تکنولوژی بسیار است و شاید این اختلاف بین ۱۰ تا ۱۵ سال باشد؛ اما با تلاش جدی می‌توان این فاصله را سریعا پر کرد و همگام با کشورهای روز دنیا در این تکنولوژی‌ گام برداشت.

 

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
فرود هواپیمای اسرائیلی در عربستان
سرقت تلفن همراه پشت چراغ قرمز در کمتر از ۳۰ ثانیه +فیلم
کاریکاتور| کار گذاشتن ابزار جاسوسی در بدن داوطلبان کنکور توسط پزشک
افتتاحیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران +عکس
قبض این مشترکان برق ۲۴ برابر می‌شود
کاریکاتور| ساعت به وقت غزه
اعلام حمایت دانشجویان اردبیلی از جنبش ضدصهیونیستی
دستگیری بیش از ۶۰۰ نفر در جنبش دانشجویی ایالات متحده
کاریکاتور| پاسخ مسخره!
قدردانی زلفی‌گل از دست‌اندرکاران حفظ سلامت کنکور
ایران جزو آسیب‌پذیرترین کشورها از بلایای طبیعی
زلفی گل: جوسازی‌های ایجادشده در خصوص اخراج استادان صحت ندارد
نامه رئیس دانشگاه میبد به رئیس دانشگاه کلمبیا: به دانشجویان غیور خود فرصت اعتراض بدهید
دیپلمات ایرانی: جنبش دانشجویی در خط مقدم اعتراض‌ به حامیان نسل‌کشی در غزه است
جنبش دانشجویی در آمریکا بیداری وجدان ملت‌هاست
سازمان بهداشت جهانی: باید فورا در غزه آتش‌بس برقرار شود
تجمع دانشجویان در محکومیت عملکرد آمریکا در برخورد با دانشجویان آزادی خواه حامی فلسطین +عکس
حمایت دانشجویان استان قزوین از خیزش سراسری دانشجویان در دانشگاه‌های آمریکا
ضرورت توجه به سلامت روانی، اخلاقی و اجتماعی در کنار سلامت جسم
دانشگاه جای رفتارهای وحشیانه با دانشجویان و اعضای هیات علمی نیست
نامه‌ی شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی فارس خطاب به دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا و اروپا
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top