تاریخ انتشار: سه شنبه 1395/12/03 - 14:38
کد خبر: 227677

رئیس اتحادیه آهن فروشان عنوان کرد:

چزئیات بیکاری 2000 کارگر صنعت آهن

کارخانه قزوین با ۲۰ سال سابقه و کارخانه نوشهر با ۱۵ سال سابقه تعطیل شدند.

خبرنامه دانشجویان ایران: آزاد گفت: دو سال است که هیچ گونه طرح عمرانی از دولت ندیده ایم، چگونه می توان انتظار داشت که بازار این صنعت از رکود خارج شود و جان تازه ای بگیرد

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از نسیم، محمد آزاد رئیس اتحادیه آهن فروشان با بیان این مطلب که بازار کماکان مانند سابق در رکود به سر می برد و تغییر خاصی در وضعیت صنعت آهن آلات رخ نداده است، گفت: یک تعداد از کارخانجات صنعت آهن آلات کارخانجاتِ نوردی هستند، این کارخانجات باید شمش آهن را از جای دیگر خریداری کنند و بعد آن را در کارخانه‌های خود به مقاطع مختلف از جمله تیرآهن و نبشی تبدیل نمایند.

وی افزود: متأسفانه این دسته از کارخانجات با توجه به رکودی که در بازار وجود دارد با مشکلات زیادی مواجه شده و در نهایت نیز تعداد زیادی از آن ها تعطیل شدند به طوری که در طی این دو سال 15 کارخانه نوردی از جمله کارخانه نوشهر با 16 سال سابقه و کارخانه قزوین با 20 سال سابقه فعالیت بسته شدند.

آزاد تصریح کرد: امسال نیز هر چند آماری بر کارخانه‌های تعطیل شده و ورشکسته اضافه نشده است اما از آن طرف کارخانه‌های دیگر نیز ظرفیت تولید را پایین آورده اند تا هم از بسته شدن و تعطیلی کارخانه شان جلوگیری نمایند و هم این که بتوانند برای تولیدشان بازاریابی نمایند تا محصول روی دستشان انباشته نشود.

وی گفت: کارخانه‌هایی که دو شیفته کار می کردند فعالیت خود را به یک شیفت محدود نمودند و به این ترتیب می توان گفت چیزی در حدود 2 هزار کارگر کارخانه‌های صنعت آهن آلات در سال 95 بیکار شده اند و این واقعا معضل بزرگی است.

رئیس اتحادیه آهن فروسان عنوان کرد: بازار آهن آلات تا حد زیادی به وضعیت مسکن باز میگردد که وضع این بازار نیز تفاوت چندانی نکرده است، البته گفته می شود که بین 5 تا ده درصد مشتری بیشتری به بنگاه های مسکن مراجعه می کند اما معاملات بیشتر نشده و چنان چه معاملات هم بیشتر شود آن قدر مسکن خالی وجود دارد که نیازی به ساخت مسکن جدید به وجود نیامده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ما الان دو سال است که هیچ گونه طرح عمرانی از دولت ندیده ایم، عمده ترین مصرف کننده آهن آلات نیز طرح های دولتی بوده است بنابراین در چنین شرایطی چگونه می توان انتظار داشت که بازار این صنعت از رکود خارج شود و جان تازه ای بگیرد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
آماده‌باش مدیریت بحران تهران برای بارش‌های شدید
استرداد کلاهبردار ۱۲۰۰ میلیاردی به کشور
بن کتاب دانشجویان و طلاب چقدر است؟
افتتاح اولین خوابگاه متاهلی دانشگاه خلیج فارس
کلید اولیه نوبت اول کنکور منتشر شد
آغاز معتبرترین مسابقات ریاضی دانشجویی جهان در دانشگاه تبریز
برآورد شرکت ۵ میلیون نفر در پیاده‌روی اربعین امسال
دستور خزاعی برای فیلم‌های خارجی عرضه شده در پلتفرم‌ها
بیرانوند به بازی پرسپولیس رسید
کاریکاتور| خشونت پلیس آمریکا علیه دانشجویان معترض؛ وقتی آزادی بیان می‌میرد
گرامیداشت مقام استاد و مربی در سپاه +عکس
کاریکاتور| گرانی سرسام‌آور در سرزمین‌های اشغالی
مستمری والدین شهدا افزایش یافت
آغاز تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس از امشب
محرومیت معلمان خرید خدمات و حق‌التدریس از عیدی روز معلم
یادی از اسکوییِ فقید؛ صدای ماندگار ورزش
پیگیری لغو مصوبه «افزایش سن بازنشستگی» در مجلس آینده
تقلب ناشیانه BBC از CNN در ماجرای فوت نیکا شاکرمی
علم‌الهدی: سرکوب دانشگاهیان، نشانه سقوط وجهه دموکراتیک غرب است
دادستان کل کشور: لازمه فسادزدایی نظارت هوشمند است
حسینی: لزوم تبیین ماهیت واقعی تمدن غرب برای جوانان
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top