تاریخ انتشار: دوشنبه 1395/12/16 - 23:28
کد خبر: 229188

برگزاری اولین کنگره‌ شهدای دانشجوی دانشگاه علمی-کاربردی کشور در مشهد

سلجوقی درضمن سخنان خود به اقداماتی که دانشگاه علمی- کاربردی کشور به منظور معرفی این شهدا به دانشجویان و جوانان انجام داده، اشاره و بیان داشت: کنگره شهدا اقدام به ساخت چند کلیپ از شهدای دانشجو کرده و دانشگاه علمی- کاربردی کشور مستندات و کتاب‌هایی در جهت معرفی شهدا تهیه کرده است و در نظر دارد که برای تمامی شهدای دانشجو مستندی بسازد.

خبرنامه دانشجویان ایران: رئیس دانشگاه علمی‌-کاربردی خراسان رضوی گفت: اولین کنگره شهدای دانشجوی دانشگاه علمی- کاربردی کشور به مدت سه روز در سالن همایش‌های آستان قدس رضوی با حضور ۲۶۰ تن از خانواده این شهدا برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنامه دانشجویان ایران به نقل از دانشجو، از برگزاری اولین کنگره شهدای دانشجوی دانشگاه‌های علمی‌کاربردی کشور در مشهد خبر داد و گفت: این کنگره در جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و همچنین بزرگداشت شهدای دانشجوی برگزار خواهد شد.

 وی با اشاره به این نکته که دانشگاه‌های علمی- کاربردی کشور بعد از دفاع مقدس 81 شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده که 28 تن از شهدای مدافع حرم اهل‌بیت (ع)  و هفت تن از شهدای آتشنشان می‌باشند، تصریح کرد: سایر شهدای دانشجو در سنگرهای دیگر در راه حفظ نظام اسلامی جمهوری اسلامی به شهادت رسیده‌اند.

رئیس دانشگاه علمی‌کاربردی خراسان رضوی افزود: دانشگاه علمی کاربردی استان سه شهید دانشجو دارد که از شهدای مدافع حرم اهل‌بیت(ع) می‌باشند.

سلجوقی خاطرنشان کرد: در این کنگره از 260 نفر از خانواده شهدا دانشجوی علمی‌کاربردی دعوت شده و در نظر داریم که از آنان تجلیل و قدردانی به عمل آوریم و در کنار این اقدام دانشنامه شهدا به خانوادهایشان تقدیم خواهد شد.

وی با بیان این‌نکته که این کنگره پنج شنبه 19 اسفندماه امسال در سالن همایش‌های آستان قدس رضوی برگزار خواهد شد، بیان داشت: برای برگزاری این کنگره اطلاع‌رسانی لازم صورت گرفته است و پوستر‌هایی با تصاویر شهدای دانشجو به چاب رسیده و توزیع شده است.

رئیس دانشگاه علمی و کاربردی‌ خراسان رضوی خاطرنشان کرد: این کنگره برای اولین بار در سطح کشور برگزار می‌شود و به خاطر معنویت شهر مشهد و وجود بارگاه منور ثامن الحجه (ع)،  این شهر برای برگزاری کنگره انتخاب شد که آغاز و گشایش خوبی داشته باشد.

سلجوقی درضمن سخنان خود به اقداماتی که دانشگاه علمی- کاربردی کشور به منظور معرفی این شهدا به دانشجویان و جوانان انجام داده، اشاره و بیان داشت: کنگره شهدا اقدام به ساخت چند کلیپ از شهدای دانشجو کرده و دانشگاه علمی- کاربردی کشور مستندات و کتاب‌هایی در جهت معرفی شهدا تهیه کرده است و در نظر دارد که برای تمامی شهدای دانشجو مستندی بسازد.

وی در ادامه سخنان خود با بیان این‌که دانشگاه علمی کاربردی شهدای دانشجوی بسیاری دارد، بیان داشت: تعدادی از این شهدا به خاطر وابستگی شغلی به دستگاه‌ها و سازمان‌های مختلفی مرتبط بوده و عده‌ای هم شغل آزاد و غیر دولتی داشته‌اند، بنابراین با برگزاری چنین برنامه‌هایی فرهنگ شهادت و ایثار ترویج خواهد شد.

رئیس دانشگاه علمی‌کاربردی خراسان رضوی در خصوص شهدای دانشجو خاطرنشان کرد: این شهدا ایثارگر بودند؛ یعنی از جان و زندگی خود گذشتند، تا جایی که خون خود را در راه حفظ اسلام و نظام اهداء کردند و حتی برخی از آنان در خارج از مرزها برای حفظ نظام و اسلام به شهادت رسیدند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
فرار ۳۰۰ هزار نظامی اوکراینی از جنگ با روسیه
امیدوارکننده ترین آیه قرآن کریم +فیلم
عرضه روایت مستند کودکی حاج قاسم در نمایشگاه کتاب
بورس قرمز ماند/ افت ۱۲ هزار و ۳۲۹ واحدی شاخص کل
تنش بین آمریکا و لبنان +جزئیات
خبرنگار باسابقه صداوسیما درگذشت
رگبار باران و وزش باد شدید در تهران
شوک به پرسپولیس؛ پایان حضور ستاره محبوب؟
خبر جدید برای دارندگان کارت سوخت
شناسایی نقاشی‌های جعلی با هوش مصنوعی
کمیته استیناف آب پاکی را روی دست پرسپولیس ریخت
در دیدار نچیروان بارزانی با فرمانده کل سپاه چه گذشت؟
استقبال از رئیسی در جشن دختران آرمانی +فیلم
وزیر علوم: دانشگاه‌های کم دانشجو ادغام می‌شوند
"مثل ستاره‌" با نوای عبدالرضا هلالی +فیلم
درهای نمایشگاه کتاب تهران به روی مردم باز شد
تغییر نام استقلال منتفی شد
چرا موبایلمان هک می‌شود؟
کاهش دمای محسوس در شمال شرق
زنان می توانند گواهینامه موتورسیکلت بگیرند؟ +فیلم
لغو یکطرفه تفاهم نامه دانشگاه تهران با معاونت امور زنان و خانواده
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top