تاریخ انتشار: دوشنبه 1396/01/14 - 18:54
کد خبر: 231314

زندگی ده میلیون نفر با درآمد ماهیانه ۸۰ هزار تومان در ایران!

وی در خصوص برنامه دولت متبوع خود در برخورد و مبارزه با امریکا گفت: امریکا باید جمهوری اسلامی را قدرتمند ببیند لذا هر گونه خوش خیالی و نگاه غیربصیر در مورد امریکا ما را با شکست روبه رو می کند کما اینکه در سال های اخیر این مسئله را دیدید.

خبرنامه دانشجویان ایران: وزیر آموزش و پرورش دولت دهم گفت: در حال حاضر در کشور ده میلیون نفر با میانگین در آمد ۸۰ هزار تومان زندگی می کنند که امسال این میانگین به ۲۰۰ هزار تومان رسید برنامه ما ایجاد اشتغال برای این افراد است.

به گزارش خبرنامه دانشجویان ایران به نقل از دانشجو حمید رضا حاجی بابایی وزیر آموزش و پرورش دولت دهم با حضور در نشست جمعیت مردمی نیروهای انقلاب اظهار داشت: نرخ بیکاری در شرایط فعلی کشور 12 درصد است که قرار است به 8 دهم درصد کاهش یابد این در حالی است که سالانه یک میلیون و 200 هزار نفر جمعیت جویای کار به بازار کار اضافه می شوند و اگر سالانه به همین میزان اشتغال ایجاد شود و 8 دهم درصد جمعیت جویای کار کاهش یابد سالانه رقمی معادل 2 میلیون شغل ایجاد کنیم.

وی ادامه داد: براساس همین روند سرمایه گذاری در بخش کشاورزی نیز باید 8 درصد باشد و در یک گام بلند کشاورزی محور و اساس توسعه قرار گیرد و هم انرژی و سیاست های مربوط به نفت از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

حاجی بابایی با اشاره به اینکه رشد تولید داخلی و اشتغال امنیت سیاسی، اقتصادی را به همراه خواهد داشت گفت: در بخش آموزش عالی فاصله ای بین تولید علم و به کارگیری آن وجود دارد که سعی شده در اولویت های اساسی کشور قرار گیرد.

وزیر آموزش و پرورش دولت دهم در خصوص جایگاه بهداشت و درمان نیز گفت: جایگاه بهداشت و درمان در رفاه و سلامت و حمایت مردم از جایگاه رفیعی برخوردار است و در این مسیر سعی شده تا تمام امکانات کشور به کار گرفته شود تا جامعه به سمت بهداشت عمومی و درمان و هم سان سازی بیمه ها برود. این در حالی است که این طرح به دلیل بردن اعتبارات بالا به سمت هزینه های غیرضروری با مشکل مواجه شده است.

**نظارت و شفاف سازی از بزرگترین مشکلاتی است که سرمایه گذاری بدون آنها امکان پذیر نیست
وی تصریح کرد: 40 مولفه از نارضایتی مردم با همراهی قوه قضاییه مشخص شده است و همه نیازها و اعتبارات مورد نیاز قوه قضاییه به صورت یک بسته مشخص شده است برهمین اساس نظارت و شفاف سازی از بزرگترین مشکلاتی است که بدون آن سرمایه گذاری امکان پذیر نیست.

حاجی بابایی ادامه داد: در حال حاضر در کشور ده میلیون نفر با میانگین در آمد 80 هزار تومان زندگی می کنند که امسال این میانگین به 200 هزار تومان رسید برنامه ما ایجاد اشتغال برای این افراد است.

وزیر آموزش و پرورش دولت دهم ایجاد عدالت بین کارگران و کارکنان کشوری را دارای اهمیت بالایی دانست و گفت: در شرایط فعلی با وضعیتی مواجه هستیم که 2 میلیون و 50 هزار نفر از کارکنان لشکری و کشوری به آن معترض هستند در کنار آن برده داری کارکنان که به صورت روزمزد، قراردادی و حق الزحمه ای وجود دارد مقوله ای قابل تامل است. 

وی مبارزه با اشرافی گری و نگاه شفاف مردم به همه مسئولین را از برنامه های مهم دولت خود دانست و ادامه داد: همه باید طی یک فیش حقوق دریافت کنند و این دریافت در سامانه ای به دید و نظر مردم برسد.

**جمنا در چارچوب انقلابی گری حرکت می کند
حاجی بابایی تصریح کرد: جمنا عنوان کرد که در چارچوب انقلابی گری حرکت می کند و انقلابی گری می گوید اشرافی گری تنها کار رقیب نیست و بعضا زیر صندلی خودمان هم نفوذ کرده است.

وزیر آموزش و پرورش دولت دهم تاکید کرد: در یک نظام نمی توان قدرت و ثرورت را با یکدیگر دنبال کرد به این معنی که نمی شود وزیر و کارخانه هم ایجاد کرد یعنی از جایگاه مسئولیت نظام نباید از رانت استفاده کرد.

وی کارآمدی را حلقه مفقوده کشور دانست و یادآور شد: امروز کارآمدی حلقه مفقودی است که کل ملت ایران به دنبال آن هستند.

حاجی بابایی در خصوص نقش زنان در مسیر اداره کشور نیز گفت: اعتماد به نیروی بانوان اعتمادی است که امام خمینی اعلام کرد و من در زمانی که تصدی وزارت آموزش و پرورش را به عهده داشتم آموزش  و پرورش را به شش ساله اول و دوم تقسیم کردم و مدیریت شش ساله اول را به بانوان دادم.

وزیر آموزش و پرورش دولت دهم در خصوص برنامه های خود برای ریشه کنی فساد اخلاقی در کشور نیز گفت: انقلاب اسلامی ایران براساس احکام نورانی اسلام بنیان نهاده شد و پیامبر گرامی اسلام براساس الگوهای اسلامی مردم را حول محور دین و قرآن جمع کرد.

وی تصریح کرد: امروز مهمترین مسئله ما مسئله الگوسازی است نمی توان در کشور حدیث را از زبانی بخوانیم که خود عامل به آن نیستیم.

حاجی بابایی ادامه داد: امروز سه خطر وجود دارد کسانی که به دنبال ثروت هستند و در کنار آن قرآن را براساس منافع خود تفسیر می کنند خطر بعدی مربوط به مسائل فرهنگی است که باید به دست کسانی باشد که الگوی فرهنگی باشند.

وزیر آموزش و پرورش دولت دهم خطر سوم را مسئله قدرت عنوان کرد و افزود: عده ای تصور می کنند باید شریک قدرت باشند و نوع حاکمیت را طوری تعریف می کنند که انها باید همیشه در راس قدرت باشند.

وی در خصوص برنامه دولت متبوع خود در برخورد و مبارزه با امریکا گفت: امریکا باید جمهوری اسلامی را قدرتمند ببیند لذا هر گونه خوش خیالی و نگاه غیربصیر در مورد امریکا ما را با شکست روبه رو می کند کما اینکه در سال های اخیر این مسئله را دیدید.

حاجی بابایی در خصوص مسائل اجتماعی نیز گفت: در نقد اجتماعی اعتقاد به منطق با استدلال قدرت علمی و مستندات از اهمیت ویژه ای برخوردار است لذا شجاعانه و قدرتمندانه باید ایستاد و از اصول انقلاب دفاع کرد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
صفحه نخست روزنامه‌های یکشنبه ۹ اردیبهشت
شریک جرم صهیونیست‌ها/ شکست دکترین امنیتی اسرائیل
سرکوب دانشجویان دانشگاه کلمبیا در نیویورک / برگزاری ۹۰ رویداد در نود سالگی دانشگاه تهران /آغاز پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه آزاد
اولین تمرین پرسپولیس بعد از حذف از جام حذفی برگزار شد
حمایت دانشگاهیان از خیزش دانشجویان در آمریکا
تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری
مخبر در دیدار نخست وزیر بورکینافاسو: ایران آمادگی دارد دستاوردهای خود را در اختیار کشورها قرار دهد
مخبر در دیدار معاون رئیس جمهور زیمباوه: تعاملات تهران با کشورهای دوست و جهان براساس راهبرد برد-برد است
پیشنهادهای وزیر دفاع ایران در اجلاس شانگهای چه بود؟
هزاران معترض اسرائیلی خواستار برکناری نتانیاهو شدند
سفر ۲ روزه بلینکن به عربستان با محوریت ایران و غزه
گشایش‌های ارزی با سفر رئیس بانک مرکزی به عربستان در راه است؟
۲۶ کارگر نمونه توسط رئیس جمهور تقدیر می‌شوند
پذیرفته‌شدگان چندبرابر ظرفیت آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش برای تحویل مدارک چه کنند؟
آتش سوزی در یک ساختمان اقامتی در محدوده میدان ولی‌عصر
تلاش مافیای خودرو برای ممانعت از ورود خودروهای برقی به کشور
فرود هواپیمای اسرائیلی در عربستان
سرقت تلفن همراه پشت چراغ قرمز در کمتر از ۳۰ ثانیه +فیلم
کاریکاتور| کار گذاشتن ابزار جاسوسی در بدن داوطلبان کنکور توسط پزشک
افتتاحیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران +عکس
قبض این مشترکان برق ۲۴ برابر می‌شود
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top