تاریخ انتشار: 13 مهر 1388 - 00:00:00
کد خبر: 2317

هاشمی جواز محاکمه فرزندانش را امضا کرد

درگیر تضادی عجیب و غریب هستیم. از یک سو به عدم کادرسازی رهبران مطلق گرا اعتقاد پیدا کرده ایم و از سوی دیگر هر جنبش اعتراضی نیاز به یک رهبری دارد. به هرحال ما کسی را می خواهیم که سمبل اعتراض باشد. امروز هم ائتلافی از 3 نفر سابقاً متعلق به نظام به وجود آمده که ایرادی هم ندارد. آنها به هرحال به جنبش اعتراض پیوسته اند اگرچه رادیکالیسم جنبش را هنوز نمی توانند حمل کنند، جنبش رادیکال تر از اینهاست.

خبرنامه دانشجویان ایران:
کیهان امروز دوشنبه 13 مهر در بخش اخبار ویژه خود نوشت :
رادیکالیته بیانیه های کروبی و موسوی هنوز کم است!

عناصر ضد انقلاب مقیم خارج می گویند دوره دنباله روی از کسانی نظیر کروبی و موسوی سپری شده و دفاع از آنها مشروط است. عطاء هورشینان از عناصر مقیم فرانسه به رادیو زمانه گفت: دفاع ما باید مشروط باشد. باید آنها را زیر ذره بین بگذاریم و بیانیه هایشان را نقد کنیم. جنبش سبز احتیاج به یک کنگره و جنبش انتقادی دارد. عصر دنباله روی سپری شده است.

وی اضافه کرد: حتی جوانان امروز به این رهبران با طمأنینه و تردید]!؟[ نگاه می کنند.

نامبرده با رد ایدئولوژیک کردن ماجرا گفت: درگیر تضادی عجیب و غریب هستیم. از یک سو به عدم کادرسازی رهبران مطلق گرا اعتقاد پیدا کرده ایم و از سوی دیگر هر جنبش اعتراضی نیاز به یک رهبری دارد. به هرحال ما کسی را می خواهیم که سمبل اعتراض باشد. امروز هم ائتلافی از 3 نفر سابقاً متعلق به نظام به وجود آمده که ایرادی هم ندارد. آنها به هرحال به جنبش اعتراض پیوسته اند اگرچه رادیکالیسم جنبش را هنوز نمی توانند حمل کنند، جنبش رادیکال تر از اینهاست.

مجید محمدی دیگر عنصر ضد انقلاب هم جریان معارض را دچار چالش و عدم وفاق بر سر مسیر آینده عنوان کرد و تاکید نمود جنبش عمدتاً از طریق اینترنت عمل می کند و تبدیل به روابط متقابل یا گروهی در میان فعالان سیاسی نشده است. از سوی دیگر روحانیت و بازار هم به این جنبش نپیوستند.

خماری پیروزی از سر رسانه های آمریکا و انگلیس پرید
یک روزنامه آمریکایی ابراز نگرانی کرد دولت این کشور و متحدان غربی آن همچون سال های گذشته از ایران در حوزه دیپلماسی رو دست خورده باشند.

نیویورک تایمز با اشاره به مذاکرات پنج شنبه گذشته در سوئیس نوشت: آیا غرب این بار هم از ایران رو دست می خورد؟ دولت آمریکا منتظر تعامل مستقیم با ایران در مذاکرات ژنو بود و آن را به دست آورد. اما آیا خود را از این دام رها شده می داند که از ایران رو دست خورده یا نه؟ آیا ایرانی ها این بار هم در پی گمراه سازی هستند؟ ممکن است این بار هم ایرانی ها زمان را به بازی گرفته و وقت کشی کنند. دائماً همه را تشویق به ادامه برپایی نشست های مکرر کنند و از سوی دیگر منتظر شکستن اتحاد میان متحدان غرب باشند.

این روزنامه با اشاره به اظهارات دیپلمات های ایرانی مبنی بر اینکه «موضوع فرستادن غنی سازی به خارج هرگز به بحث گذاشته نشد»، از قول یک مقام آمریکایی نوشت: ما شتابزدگی به خرج نمی دهیم که بگوییم موفقیتی به دست آوردیم.

روزنامه واشنگتن پست هم با بیان اینکه «مذاکرات ژنو به نتیجه ملموسی منجر نشده و غیر ممکن است اقدامات مورد نظر غرب برای توقف برنامه هسته ای ایران متوقف شود» تأکید کرد: لحن مثبت دولت اوباما پس از اولین رویارویی دیپلماتیک با ایران، در عین حال در بردارنده ناامیدی عمیق و فزاینده بود.

از سوی دیگر خبرگزاری انگلیسی رویتر با انتشار تحلیلی نوشت: ایران در مذاکرات ژنو کوشید به فراخوان برای اعمال تحریم بیشتر پایان دهد ولی در عین حال ثابت کرد از اهداف هسته ای خود عقب نشینی نخواهد کرد. به گفته پل اینگرام مدیر شورای اطلاعات امنیتی انگلیس و آمریکا، به هیچ وجه قابل تصور نیست که ایران از بلندپروازی های خود برای تأمین نیازهای نیروگاههای هسته ای خویش دست بردارد. آنها در صددند در این بازی بسیار پیچیده، وقت بیشتری را به دست آورند. آنها با آزمایش موشکی اقتدار خود را به نمایش گذاشتند و همزمان به آرامی از هرگامی که مستلزم تحریم های بیشتر باشد، خودداری کردند.

رسیدگی قضایی به اتهامات و شایعات مطرح درباره فرزندان هاشمی
برخی منابع رسانه ای از موافقت آقای هاشمی رفسنجانی با رسیدگی قوه قضائیه به اتهامات و شایعات مطرح درباره برخی فرزندان وی خبر می دهند. براساس گزارش ها، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام از رئیس قوه قضائیه خواسته در مورد شائبه ها، شایعات و اتهاماتی که در مورد اعضای خانواده اش مطرح است پیگیری کند. به گزارش «خبر آن لاین»، هاشمی از رئیس دستگاه قضایی خواسته این رسیدگی با رعایت موازین قانونی انجام و نتیجه آن اعلام شود.

هر چند این خبر به صورت رسمی تأیید نشده اما جمعه گذشته، اظهارات هاشمی در دیدار با اعضای مجلس خبرگان از سوی یکی از این نمایندگان و توسط سایت «الف» به عنوان «بخش های سانسور شده در خبر رسمی دیدار» منتشر شد که طی آن هاشمی در پاسخ به انتقاد دیگر اعضای مجلس خبرگان درباره حمایت از فرزندانش و اتهام های متوجه آنها گفته است: کی خواسته اند که با اتهامات اعضای خانواده من برخورد کنند که من مانع بوده ام. من حتی نمی توانم از انجام برخی کارها از سوی آنها ممانعت کنم. برخی کارهایی که اعضای خانواده ام انجام می دهند به من ربطی ندارد.

براساس خبر مذکور هاشمی همچنین اظهار داشته بود: «برخی فکر می کنند من گفته ام مشروعیت نظام به رأی مردم است. در حالی که من مشروعیت نظام جمهوری اسلامی را به ولایت فقیه می دانم. مصداق اتم و اکمل ولی فقیه در حال حاضر حضرت آیت الله خامنه ای است و ما کسی را بهتر و توانمندتر از ایشان در اداره کشور نداریم. هر وقت من می خواهم بیشتر به رهبری نزدیک شوم، جریان مرموزی نمی گذارد.»

گفتنی است فائزه و مهدی هاشمی در جریان سازماندهی برخی آشوب ها نقش مستقیم ایفا می کردند و حتی فائزه هاشمی و نیز همسر مهدی هاشمی برای ساعاتی در اثنای اغتشاشات دستگیر و سپس آزاد شدند.

رادیو سیا: القای عقب نشینی ایران فقط تبلیغات فوری بود
رادیو فردا ارگان رسمی سازمان جاسوسی آمریکا اعلام کرد برخلاف تبلیغات فوری غرب درباره نشست ژنو، سیاست هسته ای جمهوری اسلامی هیچ تغییری نکرده و ایران امتیازی به غرب نداده است.

سایت رادیو فردا در تحلیل خود با اشاره به سفر از قبل هماهنگ شده البرادعی به ایران که در تبلیغات رسانه های غربی به عنوان نتیجه ملموس مذاکرات ژنو قلمداد شده، نوشت: به رغم پاره ای انتظارات خوشبینانه مقامات و مطبوعات غربی، سفر مدیرکل خاتمه خدمت یافته آژانس به تهران، از حدود دیدارهای تشریفاتی فراتر نخواهد رفت. سفر البرادعی کم هزینه ترین موضوعی بود که تهران می توانست به آن رضایت دهد.

رادیو فردا افزود: انتظار دست کشیدن دولت ایران از دستاوردهای هسته ای 4 سال گذشته و عقب نشینی از مواضع، کاملا غیرعقلی و دور از ذهن است. ایران نه تنها در مورد تعلیق غنی سازی اورانیوم کمترین تجدیدنظری در سیاست های اعلام شده به عمل نیاورده که حتی در مورد پروتکل الحاقی نیز که در سال 2006 اجرای آن را به حال تعلیق درآورد، تغییر سیاست نداده است. ایران آن قدر به تعقیب اهداف خود اهمیت داده که همزمان با آغاز و ادامه غنی سازی در نطنز، ایجاد واحد پشتیبانی تازه ای را در قم مورد توجه قرار داده است.

رادیو فردا در پایان تصریح کرد: به این ترتیب نه مسیر رسیدن به توافق جدی با تهران هموار شده و نه بختی برای موفقیت سفر البرادعی به دست آمده چرا که تاکنون نه سیاستی تغییر کرده و نه برخلاف ارزیابی های فوری در غرب، امتیازی از سوی تهران واگذار شده است.

صدای آمریکا هم مذاکرات هسته ای را توام با امید و تردید توصیف کرد و صرف برپایی مجدد مذاکرات پس از 15ماه تعطیلی را «به خودی خود چشمگیر» توصیف کرد! این رسانه آمریکایی با ادبیاتی مغلوط گفت: برنامه هسته ای ایران برای ماهها در بن بست ]؟![ بود. سرانجام پس از ماهها تاخیر و تعلیق و اتهام های متقابل دیپلمات های ایرانی و غربی، آنها در ژنو پشت میز مذاکره نشستند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
صحبت های رئیس جمهور شهید در آخرین جلسه هیئت دولت +فیلم
آخرین اخبار از تشییع شهید رئیسی در تهران و شهرستان‌ها
رئیسی متولی بزرگ‌ترین موقوفه جهان اسلام
وداع تبریزی‌ها با رئیس شهید جمهور و یارانش +عکس
سنگ تمام تبریزی‌ها برای خادمان جمهور +فیلم
نحوه فعالیت بانک ها برای فردا چهارشنبه ۲ خرداد اعلام شد
تصاویری از بی‌تابی خواهر شهید رئیسی در منزلش +عکس
محبت پدرانه شهید رئیسی به فرزند شهید +فیلم
برگزاری امتحانات نهایی از «شنبه»
گروسی: احتمال دارد دوباره با ایران به مشکل برسیم
مربیان جدید در باشگاه استقلال مشخص شدند
واکنش دور از انتظار فرانسه به صدور قرار بازداشت برای سران اسرائیل
قدرت‌نمایی یمنی ها با سرنگونی پنجمین پهپاد MQ-۹ آمریکا
اشک های نمایندگان مجلس در سوگ رئیس جمهور شهید +عکس
موحدی کرمانی رییس مجلس خبرگان شد
تصاویر هوایی از تشییع پیکر رئیس‌جمهور و همراهان ایشان در تبریز
اعتراف دشمن به موفقیت شهیدان رئیسی و امیرعبداللهیان
ماجرای زیر سُرم رفتن شهید رئیسی +فیلم
صندلی خالی شهید آل هاشم و شهید رئیسی +عکس
آخرین زیارت شهید رئیسی در حرم امام رضا(ع) +فیلم
هشدار نارنجی هواشناسی برای ۱۷ استان
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top