تاریخ انتشار: چهارشنبه 1396/01/30 - 14:46
کد خبر: 233013

میزان حقوق رئیس صندوق توسعه ملی

رئیس صندوق توسعه ملی درباره میزان حقوق گفت: حقوق بنده براساس مصوبه جدید شورای حقوق دستمزد است، عدد دقیق آن معلوم نیست.

خبرنامه دانشجویان ایران: رئیس صندوق توسعه ملی درباره میزان حقوق گفت: حقوق بنده براساس مصوبه جدید شورای حقوق دستمزد است، عدد دقیق آن معلوم نیست.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، بعد از افشای فیش حقوقی چند ده‌میلیونی برخی مدیران عالی‌رتبه‌ بیمه مرکزی و مدیرعامل بانک رفاه، بهانه‌تراشی‌ها و ادله ریز و درشت بسیاری مطرح شد.

در این رابطه اسناد و مدارکی منتشر شد که نشان می داد که ظاهراً رشته فیش‌های حقوقی چند ده‌میلیونی مدیران، سر دراز دارد، آن‌قدر که سر از هر دستگاه و سازمانی درمی‌آورد.

این فیش‌های جدید مربوط به صندوق توسعه ملی می شد؛ صندوقی که با هدف تبدیل بخشی از عواید ناشی از فروش نفت و گاز، میعانات گازی و فرآورده‌های نفتی به ثروت‌های ماندگار، مولد و سرمایه‌های زاینده اقتصادی تشکیل شده است و کار اجرایی انجام نمی‌دهد تا مدیران مستحق حقوق‌های چند ده‌میلیونی باشد.

ریاست آن زمان هیئت عامل صندوق توسعهم ملی را صفدر حسینی برعهده داشت که طبق اسناد و مدارک موجود، از فروردین تا اسفند سال 94 به‌طور میانگین، 57 میلیون و 400 هزار تومان بابت حقوق آن هم فقط از این صندوق دریافت کرده است؛ به‌عبارت دیگر حسینی در سال 94 جمعاً حدود 686 میلیون تومان بابت حقوق از صندوق توسعه ملی گرفته بوده است.

جالب اینکه رئیس مستعفی صندوق توسعه ملی که با حقوق میانگین ماهانه 57 میلیون فقط از یک دستگاه، بعید می‌رسد زندگی‌اش لنگ وام باشد، 300 میلیون تومان نیز تسهیلات وام آن هم با نرخ سود چهار درصد دریافت کرده است.

پس از استعفای صفدر حسینی و دیگر اعضای هیات عامل نیز در جلسه 23 مردادماه 95 هیات امنای صندوق توسعه ملی که به ریاست روحانی تشکیل شد، 5 عضو جدید هیات عامل صندوق توسعه ملی مطرح و با رای اعضای هیات امناء انتخاب شدند.

بر این اساس با تصویب هیات امناء احمد دوست حسینی نیز به عنوان رییس جدید هیات عامل صندوق توسعه ملی انتخاب شد.

بر همین اساس، احمد دوست حسینی رئیس صندوق توسعه ملی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس در پاسخ به این سؤال که حقوق جنابعالی باا عنوان ریاست صندوق توسعه ملی چقدر است، گفت: حقوق بندهه براساس مصوبه جدید شورای حقوق دستمزد است. عدد دقیق آن هنوز برای خود بنده نیز مشخص نیست به خاطر اینکه دارند حساب می‌کنند که چقدر است.

وی در پاسخ به این سؤال که یعنی تا الان به عنوان ریاست صندوق حقوق نگرفته‌اید، تأکید کرد: حقوق گرفته‌ام اما کم و زیاد شده و عدد دقیق آن معلوم نیست.

رئیس صندوق توسعه ملی در پاسخ به این سؤال که آیا متوسط حقوق‌تان را به ما می‌گویید؟ گفت: نمی‌گویم زیرا شورای حقوق و دستمزد آن را تعیین کرده است لذا طبق آن چیزی که شورای حقوق و دستمزد تصویب کرده 25 درصد قبل است که این سقف حقوق است یعنی حقوق ریاست صندوق را 75 درصد کم کرده‌اند یعنی شورای حقوق و دستمزد میزان حقوق گذشته را شکسته است.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
زمان حراج بعدی شمش طلا اعلام شد+شرایط
چند حقیقت درباره نادر طالب‌زاده
احمد عباسی آقای گل و بهترین بازیکن شد
قهرمانی تقدیم مردم ایران
تجمع دانشجویان دانشگاههای تبریز در حمایت از خیزش دانشجویان آمریکایی
بیانیه شورایعالی انقلاب فرهنگی در حمایت از دانشجویان آمریکا
خیزش دانشجویان بحران سیاست خارجی آمریکا را فاش کرد
اعلام جزئیات حمایت مؤثر و مستمر از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش
نظر استاندار تهران برای تقسیم استان تهران؛ باید تأمل کرد
تجمع دانشجویان امیرکبیر در حمایت از دانشگاهیان آمریکایی
قهرمانی سیزدهم فوتسال ایران در آسیا
روسیه آمریکا را تهدید کرد
تکلیف حسن یزدانی برای المپیک مشخص شد
لحظات به ثمر رسیدن گل اول و دوم ایران به تایلند +فیلم
توجیهات عجیب نخست‌وزیر ارمنستان برای واگذاری روستاها به آذربایجان
بن‌گویر با ۳ دنده شکسته از بیمارستان مرخص شد
همه چیز درباره چراغ چک تیگو ۵ + علت روشن شدن چراغ چک تیگو ۵
محبوب‌ترین میز تلویزیون چه ویژگی‌هایی دارد؟
آیا جک پارکینگ سیماران انتخاب خوبی است؟
کدام سرورهای HPE برای سازمان شما مناسب هستند؟
صعود تاریخی افغانستان به جام جهانی فوتسال
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top