تاریخ انتشار: دوشنبه 1396/02/18 - 17:57
کد خبر: 234653

بازیگر و کارگردان معروف: از عملکرد دولت یازدهم ناراضی هستیم

این وضعیت اسفباری که اینک در کشور به وجود آمده به واسطه دغدغه مند نبودن مدیران اجرایی دولت است؛ امنیت ما بسیار ضعیف شده و واقعاً نمی دانیم که اگر شرایط به همین منوال بخواهد پیش برود آینده مان چه می شود؟

خبرنامه دانشجویان ایران: کارگردان کشورمان گفت: ما از عملکرد دولت یازدهم ناراضی هستیم،امیدواریم که با حضور رئیس جمهوری دغدغه‌مند بتوانیم شاهد رفع این قبیل مشکلات و معضلات در سطح کلی کشور و به خصوص حوزه فرهنگی و هنری باشیم.

به گزارش خبرنامه دانشجویان ایران به نقل از فارس، قطب الدین صادقی مدرس دانشگاه، کارگردان تئاتر و بازیگر سینما و تلویزیون در آستانه برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: امنیت شغلی، رفاه و توسعه فرهنگی مطالبه اصلی هنرمندان از رئیس جمهور جدید است و امیدوارم با انتخاب فردی اصلح و دغدغه مند توسط مردم به عنوان رئیس جمهور بتوانیم به این خواسته ها و مطالبات مان دست پیدا کنیم.

بازیگر فیلم سینمایی «یتیم خانه ایران» در گفتگو با سینماپرس افزود: هر شخصی به عنوان رئیس جمهور به قدرت می رسد باید بداند و آگاه باشد که خواسته و نیاز اولیه هنرمندان امروزه مبحث بسیار مهم تأمین امنیت شغلی و کاری است؛ هنرمندان امروزه به واسطه مدیریت های غلط مدیران فرهنگی و بی تدبیری مسئولان کشور در بدترین شرایط زندگی به سر می برند و بسیاری از آن ها در تأمین نیازهای اولیه زندگی خود اعم از اجاره خانه، تأمین بیمه درمانی و... ناچار مانده اند و دست های شان جلوی دیگران دراز شده است.

وی ادامه داد: این وضعیت اسفباری که اینک در کشور به وجود آمده به واسطه دغدغه مند نبودن مدیران اجرایی دولت است؛ امنیت ما بسیار ضعیف شده و واقعاً نمی دانیم که اگر شرایط به همین منوال بخواهد پیش برود آینده مان چه می شود؟

مدرس سابق دانشکده هنرهای زیبا سپس با بیان اینکه ما متناسب با تاریخ و هویت چندین هزار ساله مان نیازمند رفاه بیشتری در سطح کشور هستیم اظهار داشت: میزان تورم طی سال های اخیر برخلاف شعار مدیران دولت بسیار زیاد شده و قدرت خرید مردم به شدت پایین آمده است؛ رفاه در جامعه دیگر جایی ندارد و تأمین معیشت برای آحاد افراد جامعه و همینطور جامعه هنری کشور بسیار دشوار شده است و به خصوص جوانان هیچ گونه رفاهی ندارند و امیدشان را نسبت به آینده و تشکیل یک زندگی سالم و ساده از دست داده اند.

صادقی در بخش دیگری از این گفتگو به نبود آزادی خلاقیت و اندیشه در مبحث تولید آثار فرهنگی و هنری به عنوان یکی از بدترین اتفاقات سال های اخیر یاد کرد و گفت: یک مولف یا هنرمند باید بدون گیر و گرفتاری های رایج و بدون داشتن دغدغه های زائد بتواند به اندیشه های خود جامه عمل بپوشاند و حرف هایش را بی واسطه و بدون مستقیم با مردم در میان بگذارد اما سانسورهای بدون تفکر و حتی خودسانسوری هایی که گریبان جامعه هنری کشور را گرفته مانع از این اتفاق شده است.

بازیگر سریال های تلویزیونی «کیف انگلیسی» و «کلاه پهلوی» تصریح کرد: این روزها مدیران فرهنگی و اجرایی کشور تخم بدبینی را در اذهان هنرمندان رشته های مختلف کاشته اند و همین باعث شده تا هنرمندان کاملاً مأیوس و ناامید به زندگی شان ادامه دهند.

کارگردان نمایش «سرود مترسک پرتقالی» سپس به بحث توسعه اندک در کشور اشاره کرد و با بیان اینکه توسعه در کشور ما بسیار اندک است خاطرنشان کرد: به نسبت گسترش شهرها و افزایش جمعیتن و ارتباط با جهان توسعه فرهنگی و هنری در کشور ما بسیار ناچیز است؛ طی تمامی سال هایی که از انقلاب می گذرد وزارت ارشاد تنها ۲ سالن تئاتر را اضافه کرده و همین باعث شده تا عده ای هنرمندان دغدغه مند با قرض و هزاران بدبختی تئاترهای کوچک راه اندازی کنند که متأسفانه این سالن ها شرایط لازم و مکفی هنری را نداشته و مجهز هم نیستند.

این هنرمند پیشکسوت در خاتمه این گفتگو تأکید کرد: مسئولان کشوری باید بدانند ما هنرمندان توقع رفع این ۴ معضل مهم را داریم و هیچ گاه دست از مطالبات مان نخواهیم کشید؛   ما از عملکرد دولت یازدهم ناراضی هستیم و این نارضایتی ما به خصوص در رابطه با کمبود بودجه است و امیدواریم که با حضور رئیس جمهوری دغدغه مند بتوانیم شاهد رفع این قبیل مشکلات و معضلات در سطح کلی کشور و به خصوص حوزه فرهنگی و هنری باشیم.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
بهرام
1396/02/18 - 19:53

همه ناراضی هستند!
تورهای مسافرتی آفری
افتتاحیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران +عکس
قبض این مشترکان برق ۲۴ برابر می‌شود
کاریکاتور| ساعت به وقت غزه
اعلام حمایت دانشجویان اردبیلی از جنبش ضدصهیونیستی
دستگیری بیش از ۶۰۰ نفر در جنبش دانشجویی ایالات متحده
کاریکاتور| پاسخ مسخره!
قدردانی زلفی‌گل از دست‌اندرکاران حفظ سلامت کنکور
ایران جزو آسیب‌پذیرترین کشورها از بلایای طبیعی
زلفی گل: جوسازی‌های ایجادشده در خصوص اخراج استادان صحت ندارد
نامه رئیس دانشگاه میبد به رئیس دانشگاه کلمبیا: به دانشجویان غیور خود فرصت اعتراض بدهید
دیپلمات ایرانی: جنبش دانشجویی در خط مقدم اعتراض‌ به حامیان نسل‌کشی در غزه است
جنبش دانشجویی در آمریکا بیداری وجدان ملت‌هاست
سازمان بهداشت جهانی: باید فورا در غزه آتش‌بس برقرار شود
تجمع دانشجویان در محکومیت عملکرد آمریکا در برخورد با دانشجویان آزادی خواه حامی فلسطین +عکس
حمایت دانشجویان استان قزوین از خیزش سراسری دانشجویان در دانشگاه‌های آمریکا
ضرورت توجه به سلامت روانی، اخلاقی و اجتماعی در کنار سلامت جسم
دانشگاه جای رفتارهای وحشیانه با دانشجویان و اعضای هیات علمی نیست
نامه‌ی شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی فارس خطاب به دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا و اروپا
دیر پدری و دیر مادری؛ خطر گسست نسلی!
کلاهبرداری از مردم با ادعای صدور «کارت هوشمند بیمه سلامت»
یمن به عنوان مهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top