تاریخ انتشار: جمعه 1396/02/22 - 11:24
کد خبر: 234949

شرط حضور کاندیداهای ریاست‌جمهوری در دانشگاه‌ها

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در خصوص حضور کاندیداها در دانشگاه گفت: بر اساس استعلام ما از قوه قضائیه و شورای نگهبان حضور کاندیداهای ریاست جمهوری در دانشگاه‌ها به شرطی که جلسات در قالب پرسش و پاسخ یا مناظره برگزار شود، مشکلی ندارد.

خبرنامه دانشجویان ایران: معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در خصوص حضور کاندیداها در دانشگاه گفت: بر اساس استعلام ما از قوه قضائیه و شورای نگهبان حضور کاندیداهای ریاست جمهوری در دانشگاه‌ها به شرطی که جلسات در قالب پرسش و پاسخ یا مناظره برگزار شود، مشکلی ندارد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از ایسنا، اظهار کرد: در خصوص انتخابات دو بخشنامه از سوی وزارت علوم به دانشگاه‌ها ابلاغ شده است که بخشنامه اول از سوی وزیر علوم خطاب به رؤسای دانشگاه‌ها صادر شد.

وی افزود: در این بخشنامه تأکید شده است که حداکثر تسهیلات برای مشارکت دانشجویان در چارچوب ضوابط فعالیت‌های فرهنگی در رابطه با انتخابات در نظر گرفته شود تا زمینه برگزاری جلسات، گفت‌وگوها و تبادل نظر فراهم شود و هم دانشجویان نسبت به انتخابات مشارکت بیشتری داشته باشند و هم دانشگاه به‌عنوان نهادی که برای جامعه الگو است، بتواند پیام مشارکت را به جامعه منعکس کند.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: در این بخشنامه چارچوب ضوابط تعریف و تأکید شده است که رؤسای دانشگاه‌ها حداکثر همکاری و حمایت را داشته باشند.
هاشمی با اشاره به بخشنامه دوم، گفت: این بخشنامه از سوی معاون فرهنگی ابلاغ شده که در آن توضیحات تفصیلی داده شده و در حوزه‌های مختلف و بر مبنای قوانین، سیاست وزارت علوم مشارکت حداکثری است.

وی درباره فعالیت تشکل‌های دانشجویی سیاسی در دانشگاه‌ها در آستانه انتخابات، گفت: از نظر ما برای فعالیت این تشکل‌ها هیچ محدودیتی وجود ندارد؛ به شرطی که در چارچوب قانون باشد؛ قانون اعلام کرده است فعالیت‌هایی که در راستای روشنگری و افزایش آگاهی و انگیزه برای مشارکت انجام می‌شود، مجاز هستند و تشکل‌های مختلف می‌توانند در قالب مناظره، پرسش و پاسخ و سخنرانی این برنامه‌ها را برگزار کنند؛ دانشگاه‌ها نیز باید همراهی کنند که با حفظ انضباط کافی و توجه به قوانین مجوزها را صادر کنند.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری خاطرنشان کرد: تداخل برخی برنامه‌ها یا عدم امکانات کافی در دانشگاه یا تقاضای دیرهنگام برای اجرای برنامه گاهی موجب لغو برنامه‌ها می‌شود.

هاشمی ادامه داد: به اعتقاد ما کسانی نباید در برنامه‌ها حضور داشته باشند که منع قانونی دارند، اما کسانی که منع قانونی ندارند باید بتوانند در دانشگاه‌ها حضور پیدا کنند و ما نیز همواره بر اجرای قانون تأکید کرده‌ایم. ما از همکاران خواهش کردیم نگاه انضباطی داشته باشند و تا جایی که ممکن است محدویتی ایجاد نکنند.

وی توضیح داد: یک اختلاف‌نظر در تفسیر قانون انتخابات وجود دارد که آیا کاندیداها و طرفدارن آن‌ها می‌توانند در دانشگاه‌ها حضور داشته باشند، یا خیر. بر اساس استعلامی که از قوه قضاییه و شورای نگهبان کردیم، به ما اعلام شد که مشکلی از این لحاظ وجود ندارد به شرطی که امکان گفت‌وگو یا مناظره یا ... فراهم شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افزود: از این لحاظ که استفاده از امکانات دولتی برای تبلیغات نباید صورت بگیرد، برخی تصور کرده‌اند جلسات پرسش و پاسخ تبلیغات انتخاباتی محسوب می‌شود؛ در حالی که ما همواره تأکید کرده‌ایم که چون این جلسات در قالب پرسش و پاسخ یا مناظره است، شکل میتینگ تبلیغاتی نداشته باشد و از لحاظ قانون منعی ندارد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
خدمات رسانی به ۱۰هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top