تاریخ انتشار: دوشنبه 1396/02/25 - 11:38
کد خبر: 235262

نیویورک تایمز: منافع اقتصادی برجام ناچیز است

روزنامه آمریکایی با اشاره به قول اقتصادی و انتخاباتی سال 1392 حسن روحانی درباره توافق هسته‌ای نوشت: در بهترین شرایط باید گفت که منافع اقتصادی برجام، «ناچیز» بوده است.

خبرنامه دانشجویان ایران: روزنامه آمریکایی با اشاره به قول اقتصادی و انتخاباتی سال 1392 حسن روحانی درباره توافق هسته‌ای نوشت: در بهترین شرایط باید گفت که منافع اقتصادی برجام، «ناچیز» بوده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از «نیویورک تایمز» گزارشی مفصل و البته جهتدار درباره انتخابات پیش رو در ایران با این عنوان منتشر کرده است: «ایرانی‌ها امید کمی دارند که انتخابات (پیش رو) سبب کاهش فشارهای اقتصادی شود».

گزارش این روزنامه آمریکایی توسط خبرنگار مستقر آن در تهران منتشر شده و در آن طبق معمول رسانه‌های غربی تصویری جهتدار از سیاست داخلی ایران و همچنین سیاست خارجی آن در منطقه ارائه شده است.

در متون زیر بخش‌هایی از این گزارش آمده است:
«در حالی که سرمایه‌گذاران خارجی اغلب گفته‌اند که قصد مراودات و تبادلات تجاری با ایران را دارند اما نامشخص است که آنها بتوانند به شروع رونق اقتصادی کمک کنند. به جز استثناهای معدود، سرمایه‌گذاران خارجی در حال امضای تفاهم‌نامه‌ها هستند و نه قراردادهای واقعی».

بسیاری نگرانی دارند که دولت ترامپ شاید بانک‌های بزرگ بین‌المللی را که تعامل با ایران را انتخاب کنند، تنبیه و مجازات کنند اگر که این بانک‌ها تحریم‌های غیر هسته‌ای آمریکا را لغو کنند.
تنها بانک‌های بزرگ می‌توانند تامین مالی مورد نیاز برای پروژه‌های زیرساختهای مولد شغل که ایران به شدت به آن نیاز دارد را تامین کنند.
رئیس‌جمهور حسن روحانی امید داشت که تاکنون برای (حل) این مشکلات، پیشرفت حاصل کرده باشد. او در سال ۱۳۹۲ با قول نیروی تازه بخشیدن به اقتصاد ایران با حصول توافق هسته‌ای، پایان دادن یا رفع تحریم‌هایی که ایران را از تجارت بین‌المللی منع کرده و بازکردن کشور به روی سرمایه‌گذاری خارجی، مبارزات انتخاباتی کرد.

او توافق هسته‌ای را محقق کرد اما در بهترین شرایط باید گفت که منافع اقتصادی آن ناچیز بوده است. در حالی که ایرانی‌ها که بسیاری از آنها فارغ‌التحصیلان دانشگاهی هستند، الان بیشتر و سخت‌تر کار می‌کنند که بتوانند از پس هزینه‌ها و مخارجشان بر بیایند».

منبع: مشرق

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
خیزش دانشجویان بحران سیاست خارجی آمریکا را فاش کرد
اعلام جزئیات حمایت مؤثر و مستمر از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش
نظر استاندار تهران برای تقسیم استان تهران؛ باید تأمل کرد
تجمع دانشجویان امیرکبیر در حمایت از دانشگاهیان آمریکایی
قهرمانی سیزدهم فوتسال ایران در آسیا
روسیه آمریکا را تهدید کرد
تکلیف حسن یزدانی برای المپیک مشخص شد
لحظات به ثمر رسیدن گل اول و دوم ایران به تایلند +فیلم
توجیهات عجیب نخست‌وزیر ارمنستان برای واگذاری روستاها به آذربایجان
بن‌گویر با ۳ دنده شکسته از بیمارستان مرخص شد
همه چیز درباره چراغ چک تیگو ۵ + علت روشن شدن چراغ چک تیگو ۵
محبوب‌ترین میز تلویزیون چه ویژگی‌هایی دارد؟
آیا جک پارکینگ سیماران انتخاب خوبی است؟
کدام سرورهای HPE برای سازمان شما مناسب هستند؟
صعود تاریخی افغانستان به جام جهانی فوتسال
کلاس‌های دانشگاه‌ها امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
اولین تصاویر از لحظه شلیک جدیدترین پهپاد انتحاری سپاه +فیلم
زمان ثبت‌نام کلاس اولی‌ها اعلام شد
جزئیاتی از برگزاری انتخابات ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
بازداشت قطاری دانشجویان معترض آمریکایی +فیلم
بازارگردانی در اختیار بورس و فرابورس قرار گرفت
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top