تاریخ انتشار: یکشنبه 1396/02/31 - 22:09
کد خبر: 235911

تحریم‌های آمریکا مانع تجارت آلمان با ایران

به نوشته این روزنامه آلمانی، صادرات آلمان در سال 2016 در مقایسه با سال قبل از آن با 25 درصد افزایش به حدود 2.5 میلیارد یورو افزایش پیدا کرد. بر اساس ارزیابی اتاق بازرگانی صنعت و تجارت آلمان این صادرات در سه ماه نخست سال 2017 نیز تا 40 درصد افزایش داشت.

خبرنامه دانشجویان ایران: یک روزنامه آلمانی از اشتیاق زیاد اقتصاد آلمان برای مبادلات تجاری بیشتر با ایران بعد از پیروزی روحانی خبر داده و در عین حال تحریم‌های آمریکا را همچنان مانعی بر سر راه این امر دانست.

به گزارش خبرنامه دانشجویان ایران به نقل از تسنیم، روزنامه "ویرتشافتز ووخه" آلمان در مطلبی با اشاره به تمایل شرکت های آلمانی برای تجارت با ایران نوشت: پیروزی روحانی در انتخابات ریاست جمهوری ایران آرامشی را در بین انجمن های اقتصادی آلمان ایجاد کرد، اما همچنان مسائلی در تجارت با این کشور وجود دارد.

پیروزی انتخاباتی حسن روحانی اقتصاد آلمان را به تجارت های بیشتر با ایران امیدوار کرد. "دیتر کمپف"، رئیس فدراسیون صنایع آلمان (BDI) اعلام کرد که نتیجه انتخابات در ایران ما را برای تجارت با ایران و سرمایه گذاری بیشتر در این کشور ترغیب می کند.

"ولکر ترایر"، از اتاق بازرگانی صنعت و تجارت آلمان DIHK نیز نتیجه انتخابات ریاست جمهوری در ایران را نشانه ای امیدوار کننده ارزیابی کرد.

به نوشته این روزنامه آلمانی، صادرات آلمان در سال 2016 در مقایسه با سال قبل از آن با 25 درصد افزایش به حدود 2.5 میلیارد یورو افزایش پیدا کرد. بر اساس ارزیابی اتاق بازرگانی صنعت و تجارت آلمان این صادرات در سه ماه نخست سال 2017 نیز  تا 40 درصد افزایش داشت.

"گرگور وولف" از انجمن تجارت خارجی آلمان BGA نیز اعلام کرد که بعد از توافق هسته ای ایران با غرب در سال 2015 تجارت با ایران پیشرفت خوبی داشته است.    

ولف همچنین تاکید کرد که پیروزی روحانی در انتخابات ریاست جمهوری ایران پیوند بیشتر ایران به اقتصاد جهانی را امکان پذیر می کند.

وی در عین حال از برآورده نشدن همه انتظارات در تجارت با ایران سخن گفته و تاکید کرد که ما در شروع کار امیدهای بیشتری از آنچه تا به حال محقق شده است داشتیم. برای بسیاری از شرکت ها در این زمینه دلسردی زیادی ایجاد شده است. برای مثال هنوز تامین مالی برای تجارت در ایران دشوار است.

به گفته وی از یک طرف دشوار است که بانکی را پیدا کنیم که پول از ایران را بپذیرد و از آن دشوارتر این است که یک موسسه اعتباری را بیابیم که حداقل تضمین یا اعتبار برای تجارت با ایران را قبول کند. این دلیل اصلی است که چرا سرمایه گزاری های عمده در ایران در حال حاضر امکان پذیر نیست.

در این میان تحریم های موجود آمریکا علیه ایران ناامنی های قانونی بزرگ را در زمینه تجارت با ایران ایجاد می کند. از این رو بانک های آلمانی و اروپایی که همچنین در آمریکا فعال هستند تمایلی به تامین مالی معاملات با ایران ندارند. به عنوان مثال کامرز بانک آلمان در سال 2015 به دلیل نقض تحریم های آمریکا علیه ایران مجبور به پرداخت جریمه 1.4 میلیارد دلاری به آمریکا شد. همچنین بانک بی ان پی پاریباس فرانسه نیز جریمه یک میلیاردی را به دلیل شرکت در معاملات تجاری با تهران متحمل شد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
حمایت دانشگاهیان از خیزش دانشجویان در آمریکا
تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری
مخبر در دیدار نخست وزیر بورکینافاسو: ایران آمادگی دارد دستاوردهای خود را در اختیار کشورها قرار دهد
مخبر در دیدار معاون رئیس جمهور زیمباوه: تعاملات تهران با کشورهای دوست و جهان براساس راهبرد برد-برد است
پیشنهادهای وزیر دفاع ایران در اجلاس شانگهای چه بود؟
هزاران معترض اسرائیلی خواستار برکناری نتانیاهو شدند
سفر ۲ روزه بلینکن به عربستان با محوریت ایران و غزه
گشایش‌های ارزی با سفر رئیس بانک مرکزی به عربستان در راه است؟
۲۶ کارگر نمونه توسط رئیس جمهور تقدیر می‌شوند
پذیرفته‌شدگان چندبرابر ظرفیت آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش برای تحویل مدارک چه کنند؟
آتش سوزی در یک ساختمان اقامتی در محدوده میدان ولی‌عصر
تلاش مافیای خودرو برای ممانعت از ورود خودروهای برقی به کشور
فرود هواپیمای اسرائیلی در عربستان
سرقت تلفن همراه پشت چراغ قرمز در کمتر از ۳۰ ثانیه +فیلم
کاریکاتور| کار گذاشتن ابزار جاسوسی در بدن داوطلبان کنکور توسط پزشک
افتتاحیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران +عکس
قبض این مشترکان برق ۲۴ برابر می‌شود
کاریکاتور| ساعت به وقت غزه
اعلام حمایت دانشجویان اردبیلی از جنبش ضدصهیونیستی
دستگیری بیش از ۶۰۰ نفر در جنبش دانشجویی ایالات متحده
کاریکاتور| پاسخ مسخره!
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top