تاریخ انتشار: 14 مهر 1388 - 00:00:00
کد خبر: 2376

منافقین:باید جلسات قرآن راه بندازیم

ارگان سازمان سیا، مقدمه دو تحلیل و گزارش خود را به گزارش روزنامه شبه اقتصادی «سرمایه» اختصاص داد. سرمایه به مدیر مسئولی عبده تبریزی (رئیس سازمان بورس در دولت خاتمی) منتشر می شود و سردبیر آن سعید لیلاز به خاطر ایفای نقش در آشوب اخیر دربازداشت به سر می برد. حسین رسام تحلیل گر ارشد سفارت انگلیس در دادگاه از سعید لیلاز ، ابطحی و عطریانفر به عنوان کسانی که طی چند سال گذشته از طریق مراوده با آنها به جمع آوری اطلاعات پرداخته یاد کرد.

خبرنامه دانشجویان ایران:
تشنج در دانشگاه نشد، بروید سراغ معلمان! (خبر ویژه)
رادیو فردا- ارگان رسمی سازمان سیا- پس از ناکامی پروژه تشنج در دانشگاه ها، سراغ پروژه معلمان رفت. سایت رادیو فردا طی چند تحلیل و گزارش به گفت وگو با چند تن از اعضای گروه پوششی «کانون صنفی معلمان» که در برخی تجمعات ضد انقلابی سال های گذشته بازداشت شده اند پرداخت و در پوشش مسائل صنفی معلمان و مشکلات آموزش و پرورش، طبق معمول به پروژه های ضد انقلابی سازمان متبوع خود پرداخت.

ارگان سازمان سیا، مقدمه دو تحلیل و گزارش خود را به گزارش روزنامه شبه اقتصادی «سرمایه» اختصاص داد. سرمایه به مدیر مسئولی عبده تبریزی (رئیس سازمان بورس در دولت خاتمی) منتشر می شود و سردبیر آن سعید لیلاز به خاطر ایفای نقش در آشوب اخیر دربازداشت به سر می برد. حسین رسام تحلیل گر ارشد سفارت انگلیس در دادگاه از سعید لیلاز ، ابطحی و عطریانفر به عنوان کسانی که طی چند سال گذشته از طریق مراوده با آنها به جمع آوری اطلاعات پرداخته یاد کرد.

رادیو فردا پس از استناد به گزارش روزنامه سرمایه، به گفتگو با اعضای گروهک کانون صنفی (علی اکبر-ب و علی -پ) پرداخت. این دو نفر پس از اشاره به مسائل صنفی و معیشتی معلمان، وارد موضوع آشوب های پس از انتخابات شدند. علی اکبر-ب با بیان اینکه به آینده خوش بین نیست، به وزیر کشور حمله کرد و سپس ادعا کرد آزادی وجود ندارد و اگر قرار است اوضاع درست شود، باید انتخابات آزاد وجود داشته باشد! رادیو فردا برای گفت وگو با نامبرده تیتر «امیدی به بهبود وضعیت معلمان نیست» را برگزید.

گفتنی است برخی از اعضای گروهک یاد شده همزمان با چند حزب افراطی مدعی اصلاحات و گروهک های چپ نمای مقیم خارج ارتباط ارگانیک دارند و از مسائل صنفی فرهنگیان صرفاً به عنوان طعمه فریب و جذب نیرو استفاده می کنند. این در حالی است که مسائل صنفی و معیشتی فرهنگیان در دولت همسو با افراطیون، کاملاً در حاشیه قرار داشت و با شکل گیری دولت عدالتخواه، مسائل صنفی مذکور با اهتمام و جدیت به مراتب بیشتری پیگیری شده است.

این آقا مدیرکل مطبوعات بود یا ماشین چاپ سلطنت طلبان؟! (خبر ویژه)
یک سلطنت طلب فراری از ارتباط ممتد خود با عیسی سحرخیز (مدیرکل مطبوعات داخلی ارشاد در دولت اصلاحات) خبر داد. جمشید- الف با تمجید از سرویس دهی های سحرخیز به عناصر ضدانقلاب، وی را همرزم معرفی کرد و نوشت: سحرخیز در دوران خاتمی روزنامه اخبار اقتصاد را منتشر کرد. من هم دلشاد از راه افتادن نشریه ای اصلاح طلب. اما تردید داشتم که اگر مقاله ای برای او بفرستم چاپ کند. به هر حال مقالاتم را برای عیسی فرستادم و او آنها را چاپ کرد. سحرخیز سپس ماهنامه آفتاب را منتشر کرد. حالا بیش از پیش خواهان همکاری با او بودم. مقاله ای فرستادم که چاپ شد. سپس مقاله دیگری فرستادم اما مهم تر مقاله سومی بود که بسیار می خواستم در ایران چاپ شود اما من گمان نمی کردم شدنی باشد اما عیسی با شیردلی در برابر فشار ارتجاع، آن را چاپ کرد.

این عنصر سلطنت طلب که در مطبوعات رژیم پهلوی فعالیت داشته اضافه می کند: «سحرخیز در انتخابات شیردلانه علیه تقلب ایستاد. او در سنگر مدیرکل مطبوعات داخلی هم رزمنده بود» (!)
نامبرده در عین حال می نویسد «شاید نوشتن این نوشته دوستی خاله خرسه باشد چرا که حالا سازمان اطلاعات همین یک کلمه را تبدیل به مدرک جدیدی علیه عیسی می کنند و می نویسند فلانی اعتراف کرد در ارتباط با سحرخیز بوده است».

این پادوی سلطنت طلبان البته تلاش کرده به بهانه نوشته مذکور برای خود نیز نوشابه باز کند وگرنه آقای سحرخیز غیر از خیانت همکاری با عناصر سلطنت طلب، عار حمایت عناصر بدنام تر از این را هم به جان خریده و اعلام کرده بود از نامزدی ساواکی ها، بهایی ها و حتی هم جنس بازها حمایت می کند. سحرخیز در عین حال با اوج گرفتن اعتراض ها، به توجیه و تکذیب اظهارات خود پرداخت. وی در انتخابات ریاست جمهوری جزو 6-5 نفر اصلی گرداننده ستاد کروبی بود.

منافقین: برای سازماندهی فعلاً باید تکیه و جلسات قرائت قرآن راه بیندازیم! (خبر ویژه)
یک طرفدار گروهک تروریستی منافقین با حمایت از عملکرد موسوی و کروبی تأکید کرد «انقلابیگری و رادیکالیسم در شرایط فعلی به معنای انحلال طلبی برای جنبش سبز است و این جنبش چاره ای ندارد تا به راه خود در چارچوب ]پوشش[ نظام و قانون اساسی ادامه دهد.»

«حبیب-ت» (از عناصر فراری مقیم سوئد) که با سایت وزارت خارجه رژیم صهیونیستی نیز همکاری دارد، می نویسد: «جنبش سبز فعلاً بضاعت این را ندارد که خود را از حمایت بخش نیرومندی از جامعه و منتقدان اصلاح طلب و اصولگرای معتقد به نظام محروم کند». وی با دعوت به نفاق می افزاید: اگر روزی این جنبش که هنوزحالت جنینی دارد و هنوز به طور کامل موفق به فعال کردن نیروهای بالقوه خود نشده و حتی از مرزهای پایتخت آنسوتر نرفته، آن سوتر رفت و موسوی و کروبی از آن عقب افتادند، آن گاه می توان از کاهش یا حذف نقش موسوی سخن گفت.
وی خطاب به تأکیدکنندگان بر رادیکالیسم در شرایط فعلی می نویسد: شما هم توان رژیم را دست کم و هم نیروی میدانی و عملیاتی جنبش را خیلی بالا گرفته اید. این جنبش برای تبدیل نیروی بالقوه خود به بالفعل راهی بس طولانی در پیش دارد. هر وقت نیروهای چپ توانستند آن طبقه ای را که مدعی نمایندگی اش هستند یعنی طبقه کارگر را سازمان داده و به عرصه پیکار بکشند و هرگاه اولترا ناسیونالیستهای سلطنت طلب ما توانستند بورژوازی مدرن و بخشهای اجتماعی آنرا به میدان کشند و هرگاه فدراسیونهای ما توانستند بخشهای غیر فارس را با مطالبات قومیشان به صحنه آورند، آنگاه و فقط آنگاه، شما و سایر مدعیان می توانید نقش موسوی و کروبی را انکار و بجای آنها از بدیل پیکر گرفته مفروض خود سخن بمیان آورید. ولی تا آن هنگام جنبش سبز ما نه تنها به رهبری موسوی و کروبی احتیاج دارد بلکه بند ناف آن به این رهبری بسته است.

این منافق لائیک به تأسی از پیشنهادهای سازمان سیا در زمینه شبکه سازی در پوشش نهادهای مذهبی که در برخی بیانیه های موسوی هم بازتاب یافته نوشت: ممکن است حامیان جنبش مجبور شوند به خاطر انسداد فضای سیاسی و برای سازمان یابی به تکایا و جلسات قرائت قرآن و حتی دستجات و هیئت های عزاداری روی بیاورند. تضعیف رهبری موسوی و کروبی یعنی تضعیف انسجام جنبش.

اندر کرامات وزیر خارجه آمریکا آبکش تحریم سوراخ است! (خبر ویژه)
وزیر خارجه آمریکا معتقد است حلقه تحریم های اقتصادی علیه ایران، سوراخ است. روزنامه نیویورک تایمز این خبر را ضمن تحلیلی از تهدید دیرپای تحریم اقتصادی علیه ایران عنوان کرد. به نوشته این روزنامه «تجربه نشان داده آمریکا در اعمال تحریم های دامنه دار نتوانسته اقتصاد ایران را محاصره و قرنطینه کند.»

این روزنامه آمریکایی تاکید می کند: تحریم ها معمولا بی اثر شده و تجربه نشان داده ایران توان مقاومت و دور زدن آنها را دارد. شبکه های گسترده اقتصادی و تجاری در دنیا ریشه دوانده و همواره مانند سدی محکم در برابر تحریم ها عمل می کند. ایران هرگز به خاطر تحریم ها از اهداف خود بازنخواهد ایستاد.

نیویورک تایمز به فهرست بلند «مجازات های آمریکا علیه شرکت هواپیمایی هلند که قطعات هواپیما و دستگاههای الکترونیک را از طریق قبرس و امارات ارسال کرده، دریافت قطعات جنگنده های جت از طریق کلمبیا، و خرید قطعات دستگاههای الکترونیک و بالگرد از طریق مالزی و سنگاپور و ایرلند و هنگ کنگ و...» که تنها بخش کوچکی از نشانه های نقض تحریم ایران در 2 سال اخیر بوده اشاره کرد و افزود: بانک لیودز در لندن و یک بانک در هلند نیز از معدود بانک هایی بودند که تخلفات آنها از تحریم ها کشف شد و جریمه شدند. به گفته یاکوبسون یکی از کارشناسان تحریم، همه این قرائن مسئولان آمریکایی را به این نتیجه رسانده است که تحریم های سخت حتی با حمایت بین المللی هم نمی تواند کشور پهناور و پیچیده ای مانند ایران را به محاصره درآورد. این غیرواقع بینانه است که انتظار داشته باشیم ایران از اقتصاد بین الملل منزوی شود.

این متخصص اطلاعات و تحریم در موسسه سیاست های خاور نزدیک واشنگتن می گوید: ایرانی ها تجربه طولانی در مقاومت مقابل تحریم ها دارند. آنها به راحتی خود را با شرایط تطبیق می دهند، از اشتباهات درس می گیرند و نگاه می کنند ببینند آمریکا از کدام ناحیه خردشدنی است، به همان سمت حرکت می کنند. از حیث تجارت هم وادی های کور بسیاری وجود دارد.
نیویورک تایمز با اشاره به اینکه تحریم های نیم بند موجود در عین حال تلاشی برای اعمال فشار بر ایران جهت تغییر در محاسبات خود است، تاکید می کند: کشورهای اروپایی با پیشنهاد آمریکا برای تحریم فروش بنزین مخالفند و آن را باعث خشم عمومی بیشتر علیه غرب می دانند.

گفتنی است غیر از روسیه و چین، اغلب شرکتهای اروپایی (از جمله آلمانی، فرانسوی و...) هم بارها تحریم ها علیه ایران را دور زده اند به نحوی که طبق آمار رسمی، صادرات برخی کشورهای اروپایی به ایران طی سال گذشته میلادی افزایش هم داشت. این کشورها طی دو سال اخیر در بحران و رکود اقتصادی شدید که طی چند دهه گذشته بی سابقه است، به سر برده اند.

شگرد لو رفته ای که فقط مقامات اروپایی را بی آبروتر می کند (خبر ویژه)
وزیر خارجه فرانسه گفت: با مذاکرات ژنو پیشرفت کوچکی در موضوع هسته ای ایران به وجود آمده است.

برنار کوشنر در گفت وگو با رادیو ار.تی.ال اظهار داشت: با این حال ایران باید درباره اهداف هسته ای خود پاسخ دهد و معلوم شود که هدف این کشور از غنی سازی اورانیوم چیست.

وی به جای مخالفت با گزافه گویی های گاه و بیگاه مقامات صهیونیستی در تهدید به حمله نظامی علیه ایران، از این تهدیدها استقبال کرد و اظهار داشت: تهدید اسرائیل برای حمله به ایران بسیار جدی است و باید این تهدیدها را جدی گرفت.

تمایل مقامات غربی برای خرج کردن تهدیدهای علنی و نظامی رژیم صهیونیستی در مذاکرات با ایران و نیز در تبلیغات رسانه ای، چهره نفاق آلود و بی صداقت آنها را بیشتر نشان می دهد. البته جمهوری اسلامی با اقتدار کامل می تواند مراکز سیاسی، نظامی و اقتصادی رژیم صهیونیستی را از دور و نزدیک مورد حملات ویرانگر قرار دهد و این قبیل مانورها روی تهدید اسرائیل، شگردی سوخته است اما در عین حال استقبال برخی مقامات غربی از این تهدیدها، دروغ بودن دعاوی و شعارهای آنها را نشان می دهد. استقبال از تهدیدهای اسرائیل در حالی است که کشورهای غربی به هنگام پرسش جمهوری اسلامی از هولوکاست و این که چرا باید به خاطر این مسئله، حقوق ملت فلسطین تضییع شود، بلافاصله جنجال عظیمی را به راه می اندازند که ایران، امنیت جهانی را به خاطر سرزنش رژیم اسرائیل به خطر انداخته و این مسئله قابل تحمل نیست.

آنچه از این دوگانگی در منطق رازگشایی می کند، سرسپردگی سران برخی کشورهای اروپایی نظیر فرانسه و آلمان به صهیونیسم بین الملل است به نحوی که حتی منافع ملی خود را قربانی صهیونیست ها می کنند. برخی از مقامات سه کشور انگلیس، فرانسه و آلمان بارها اعلام کرده اند که در قبال رژیم اسرائیل، مسئولیت تاریخی دارند!

کوشنر وزیر خارجه فرانسه در بخش دیگری از مصاحبه خود در توصیف رئیس جمهور ایران گفت: مردم عرب او را «مرد نترس» می دانند و جنبش های افراطی در کشورهای عربی نیز در شخصیت رئیس جمهور ایران، رابین هود و «چه گوارا» را می بینند.

نهضت آزادی: اعتراف می کنیم موسوی بسیار فراتر از انتظار ما بود (خبر ویژه)
ابراز ذوق زدگی گروهک های افراطی از عملکرد میرحسین موسوی همچنان ادامه دارد. یک عضو گروهک موسوم به ملی - مذهبی (ائتلاف نهضت آزادی، جبهه ملی، و برخی چپ های سابق) تأکید کرد «اعتراف می کنیم آنچه مهندس موسوی تاکنون انجام داده، بسیار بیشتر از انتظار ما بود». این در حالی است که موسوی در تبلیغات 3 ماهه برای انتخابات با تظاهر به وفاداری به خط امام (ره)، پیوند با این گروهک ها را انکار و منتقدان را متهم به دروغگویی می کرد.

سعید مدنی از فعالان گروهک ملی- مذهبی در سایت راه اندازی شده از سوی ستاد رسانه ای آشوب می نویسد: «وقتی خاتمی با کناره گیری از نامزدی ریاست جمهوری، به منتقدان اطمینان داد که مهندس موسوی گزینه ای بسیار مناسب برای انتخابات است، بسیاری از جمله نگارنده با ظن و گمان بسیار این ادعای او را پذیرفتند و با نگرانی بر رفتارها و انتخاب های آقای موسوی چشم دوختند. اکنون که چند ماه پر حادثه از آن زمان تاکنون پشت سر گذاشته شده و در این مدت فرصت آن بوده تا ده ها انتخاب و رفتار مهندس موسوی ارزیابی شود، باید اعتراف کنیم آنچه موسوی انجام داده بسیار بیشتر از انتظارات بسیاری از فعالان سیاسی- اجتماعی بود، به طوری که اکنون بدون هیچ گونه شک و گمانی باید او را یکی از جدی ترین، پی گیرترین، هشیارترین و خلاق و نوآورترین مردان سیاسی معاصر دانست».

وی همچنین از موسوی به خاطر تأکید بر راه اندازی تشکیلات و شبکه سازی (پروژه فرموله و دیکته شده سازمان سیا) تمجید کرد.

در همین حال ابراهیم یزدی اعلام کرد در صورت برخورد نظام با مدعیان اصلاح طلبی، رهبری مخالفان به گروه های خارجی منتقل خواهد شد! وی به روزنامه اعتماد گفت: می توان نهضت آزادی یا اصلاح طلبان را کم سو یا حذف کرد ]اما[ خارج کردن آنها از صحنه، رهبری منتقدان را به گروه های خارجی می سپارد.

وی ادعا کرد «مخالفان خارج از نظام، اصلاح طلبان و نهضت آزادی را دریچه اطمینان می دانند. اپوزیسیون نقش متعادل کننده دارد و نمی گذارد مطالبات یک دفعه منفجر شود».

استفاده از کلماتی نظیر منتقدان، مخالفان و دریچه اطمینان صرفاً برای رد گم کنی است وگرنه گروهک مذکور و برخی مؤتلفان آن در میان طیف هایی از افراطیون مدعی اصلاح طلبی، با برپایی آشوب، بر هم زدن بازی دموکراسی و معارضه با قانون و انتخاب مردم - با چاشنی مسجدسوزی، آدم کشی و حمله به اموال عمومی و شخصی- نشان دادند از هرمحارب و براندازی، محارب تر و براندازترند. یزدی توضیح نداده که گروهکی مثل نهضت آزادی و مؤتلفان افراطی آن به خاطر کدام شباهت ها و خیانت ها، بدیل گروه های خارجی هستند!

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
هشت کیلو شیشه در آزادراه زنجان - قزوین کشف شد
متفاوت ترین قاب از مراسم تشییع و تابوت ابراهیم رئیسی
اولین تصویر از آماده‌سازی محل دفن شهید سید ابراهیم رئیسی
پیکر شهید امیرعبداللهیان در حرم عبدالعظیم به خاک سپرده می‌شود
مقامات کدام کشورها در مراسم تشییع شهدای خدمت شرکت می‌کنند؟
وداع با پیکر رئیس‌جمهور و شهدای خدمت در مصلی تهران برگزار شد
حزب تمدن اسلامی شهادت رئیس‌جمهور و همراهانش را تسلیت گفت
مراسم وداع با شهیدان خدمت در پایتخت آغاز شد
پرونده مجلس یازدهم بسته شد
انتشار دستخط رهبر انقلاب در تجلیل از رئیس‌جمهور شهید رئیسی
روایت رئیس‌دفتر «رئیس‌جمهور شهید» از جزئیات سانحه سقوط بالگرد
رهبر انقلاب فردا بر پیکر شهدای خدمت نماز اقامه می‌کنند
اطلاعیه دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی در پی شهادت رئیس‌جمهور و همراهانش
تقدیر رئیس قوه قضائیه از نمایندگان مجلس یازدهم
امیر حیدری در دیدار با پدر شهید آل‌هاشم: همه ما فرزندان شما هستیم
دیدار فرمانده نیروی هوایی ارتش با خانواده کادر پرواز شهادت
بزرگداشت شهدای خدمت در ستاد نیروی هوایی ارتش/ امیر هادیان: شهید رئیسی تا پای جان خادم مردم بود
آیت‌الله مدرسی‌یزدی: مجلس خبرگان رهبری دارای استقلال و عظمت است
اعلام نحوه اعمال حدنصاب مرحله دوم مصاحبه دکتری
هفته فیلم سینمای دفاع مقدس در تلویزیون
آماده‌باش آتش‌نشانی برای تامین ایمنی مراسم وداع با پیکر شهید رئیسی در مصلی تهران
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top