تاریخ انتشار: پنجشنبه 1396/04/08 - 23:05
کد خبر: 239469

دادگاه آمریکا به مصادره ساختمان «بنیاد علوی» رأی داد

مطابق این گزارش، هیئت منصفه دادگاه رسیدگی به این پرونده روز پنجشنبه حکم داد که کنترل این آسمان‌خراش در اختیار دولت ایران است. این دادگاه همچنین حکم کرد که مدیریت ساختمان بنیاد علوی که به ایجاد میلیون‌ها دلار درآمد ناشی از اجاره در سال منجر شده، نقض قوانین تحریمی آمریکا علیه ایران بوده است.

خبرنامه دانشجویان ایران: یک وکیل دولت آمریکا روز پنجشنبه در بیانیه‌ای مدعی شده هیئت منصفه دادگاه رسیدگی به پرونده ساختمان «بنیاد علوی» به نفع دولت آمریکا حکم صادر کرده است.

به گزارش خبرنامه دانشجویان ایران به نقل از فارس، پیش از این وکلای دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا روز دوشنبه از اعضای هیئت منصفه دادگاه رسیدگی به پرونده «بنیاد علوی» خواستند ساختمان این موسسه غیرانتفاعی مستقر در منطقه «منهتن» نیویورک و سایر مستغلات آن را مصادره کند. 

۶۰ درصد مالکیت یک آسمان خراش در منطقه منهتن نیویورک که بیش از 500 میلیون دلار ارزش دارد متعلق به بنیاد علوی است و مقامات آمریکایی تلاش دارند تا با مصادره این ساختمان به افرادی که ادعا می‌شود «قربانیان تروریسم ایران» هستند، غرامت بپردازند. 40 درصد سهام دیگر این آسمان‌خراش متعلق به «شرکت آسا» است که مقام‌های آمریکایی ادعا می‌کنند با بانک ملی ایران ارتباط دارد.

وکلای دولت ترامپ در جلسه نهایی دادگاه رسیدگی به این پرونده ادعا کرده بودند که «بنیاد علوی» در جایگاه مالک عمده این آسمان‌خراش از ارتباطات شرکت «آسا» با ایران مطلع بوده و به همین دلیل قوانین تحریم‌های آمریکا علیه ایران را نقض کرده است. 

شبکه خبری «بلومبرگ» نوشت دادستان‌های فدرال آمریکا سرانجام پس از تلاشی 9 ساله برای مصادره این آسمان‌خراش توانستند در دادگاه به موفقیت برسند.

مطابق این گزارش، هیئت منصفه دادگاه رسیدگی به این پرونده روز پنجشنبه حکم داد که کنترل این آسمان‌خراش در اختیار دولت ایران است. این دادگاه همچنین حکم کرد که مدیریت ساختمان بنیاد علوی که به ایجاد میلیون‌ها دلار درآمد ناشی از اجاره در سال منجر شده، نقض قوانین تحریمی آمریکا علیه ایران بوده است. 

بنیاد علوی به عنوان بنیادی مستقل، غیرانتفاعی و خیریه با هدف تبلیغ فرهنگ اسلامی و زبان، ادبیات و تمدن فارسی از طریق کمک‌های مالی خیریه و انسان‌دوستانه در قالب برنامه‌های آموزشی، مذهبی و فرهنگی در آمریکا ثبت شده است. در طول دهه‌‎های گذشته، بنیاد علوی علاوه بر فعالیت در زمینۀ اشاعۀ فرهنگ ایرانی-اسلامی در آمریکا، میلیون‌ها دلار نیز به مدارس، دانشگاه‌ها و سازمان‌های خیریه در این کشور کمک کرده است.

پرونده مربوط به این ساختمان در حالی به جریان افتاده که دادگاه تجدید نظر نیویورک سال گذشته حکم یک دادگاه پایین‌تر برای مصادره و فروش مربوط به برج را رد کرده بود. 

حکم جدید هیئت منصفه دادگاه به معنی آن است که دادستان‌های فدرال اکنون می‌توانند تلاش خود برای مصادره این ساختمان را آغاز کنند. بنیاد علوی احتمالاً درخواست تجدید نظر در این حکم را خواهد کرد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
فرود هواپیمای اسرائیلی در عربستان
سرقت تلفن همراه پشت چراغ قرمز در کمتر از ۳۰ ثانیه +فیلم
کاریکاتور| کار گذاشتن ابزار جاسوسی در بدن داوطلبان کنکور توسط پزشک
افتتاحیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران +عکس
قبض این مشترکان برق ۲۴ برابر می‌شود
کاریکاتور| ساعت به وقت غزه
اعلام حمایت دانشجویان اردبیلی از جنبش ضدصهیونیستی
دستگیری بیش از ۶۰۰ نفر در جنبش دانشجویی ایالات متحده
کاریکاتور| پاسخ مسخره!
قدردانی زلفی‌گل از دست‌اندرکاران حفظ سلامت کنکور
ایران جزو آسیب‌پذیرترین کشورها از بلایای طبیعی
زلفی گل: جوسازی‌های ایجادشده در خصوص اخراج استادان صحت ندارد
نامه رئیس دانشگاه میبد به رئیس دانشگاه کلمبیا: به دانشجویان غیور خود فرصت اعتراض بدهید
دیپلمات ایرانی: جنبش دانشجویی در خط مقدم اعتراض‌ به حامیان نسل‌کشی در غزه است
جنبش دانشجویی در آمریکا بیداری وجدان ملت‌هاست
سازمان بهداشت جهانی: باید فورا در غزه آتش‌بس برقرار شود
تجمع دانشجویان در محکومیت عملکرد آمریکا در برخورد با دانشجویان آزادی خواه حامی فلسطین +عکس
حمایت دانشجویان استان قزوین از خیزش سراسری دانشجویان در دانشگاه‌های آمریکا
ضرورت توجه به سلامت روانی، اخلاقی و اجتماعی در کنار سلامت جسم
دانشگاه جای رفتارهای وحشیانه با دانشجویان و اعضای هیات علمی نیست
نامه‌ی شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی فارس خطاب به دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا و اروپا
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top