تاریخ انتشار: دوشنبه 1396/04/19 - 15:12
کد خبر: 240465

پیگیری طرح مجمع شهریاران جوان

رئیس خانه شهریاران جوان گفت: طرح مجمع شهریاران جوان در حال پیگیری است.

خبرنامه دانشجویان ایران: رئیس خانه شهریاران جوان گفت: طرح مجمع شهریاران جوان در حال پیگیری است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، ابویی امروز در جمع خبرنگاران گفت: امروزه بسیاری از جوانان نسبت به آینده مسئولیت‌های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی خود نگران هستند و نسبت به شفافیت فضا ابهام دارند؛ خانه شهریاران به دنبال طراحی سازو کاری برای شفافیت مسیر شهریاری و دستیابی به کرسی‌های طلایی در مدیریت شهری است. باشگاه شهریاران و مجمع شهریاران جوان از جمله این اتاق‌های شیشه‌ای است.

وی ادامه داد: خانه شهریاران با طراحی باشگاهی شهریاران مسیر شهریاری شدن را در اتاقی شیشه‌ای رقم زده است به طوری‌که همه جوانان فعال در یک فضای اینترنتی از فعالیت‌های یکدیگر مطلع می‌شود و جایی برای رانت باقی نمی‌گذارد؛ همه چیز بر مبنای امتیاز و فعالیت افراد است و کسی نمی‌تواند مدعی پارتی بازی برای دیگری شود.

به گفته ابویی؛ از سویی دیگر خانه شهریاران، طرح مجمع شهریاران جوان را در حال پیگیری است؛ مجمع شهریاران جوان چیزی شبیه پارلمان جوانان تهران است. مجمعی که در آن با کسب رای از طریق انتخابات از سطح مناطق، سپس پیروزی در انتخابات شورای عمومی مناطق و در نهایت ورود به شورای مرکزی کل می‌توانند در تصمیم‌گیری‌های مدیریتی نقش‌آفرینی کنند.

رئیس خانه شهریاران جوان گفت: مجمع شهریاران جوان و باشگاه شهریاران به واقع مردم سالارانه‌ترین و شفاف‌ترین سازو کار تجربه شده در ایران برای ورود نسل جدید به عرصه نظارت وتصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی است. چنین سازو کارهایی مسیر را برای رشد سالم جوانان در فرآیندهای مدیریتی باز می‌کند و بسترهای فساد و رانت‌بازی را تعطیل می‌کند.

وی در ادامه بیان کرد: در گفتگوها و نشست‌هایی که در ماه‌های اخیر با جوانان صورت دادیم به روشنی دریافتیم مهمترین مسئله جوانان کشور، بیکاری و اشتغال و تفریح است. به نظر ما تا زمانی که اشتغال ایجاد نشود، فراغت هم مسئله است. چرا که فراغت زمانی معنادار می‌شود که جوان شاغل باشد. جوان سالم نیاز به فراغت و شغل سالم دارد. اگر جوان در ایام جوانی‌اش به صورت افراطی شاغل یا فارغ و اهل تفریح باشد، در ایام میان سالی و سالمندی آسیب پذیر خواهد شد. فراغت و اشتغال در کنار یکدیگر معنادار می‌شوند.

ابویی گفت: بررسی تغییرات نرخ مشارکت اقتصادی حاکی از آن است که این نرخ نسبت به فصل مشابه در سال قبل (بهار ۱۳۹۵) برابر ۱/۱ درصد و نسبت به فصل قبل (زمستان ۱۳۹۵) معادل ۱.۷ درصد افزایش داشته است. نرخ بیکاری جوانان ۱۵ تا ۲۹ ساله حاکی از آن است که ۲۶.۴ درصد از فعالان این گروه سنی در بهار ۱۳۹۶ بیکار بوده‌اند.  (بر اساس داده‌های مرکز آمار)

وی خاطرنشان کرد: هدف اصلی ما ایجاد روحیه مسئولیت پذیری، کار و اشتغال و کاهش وابستگی در جوانان به نهادهای دولتی است. به عقیده ما نه تنها جوانان به دولت وابسته نیستند بلکه این دولت است که به نیرو و توان جوانان باید خود را وابسته بداند؛ امروزه بسیاری از مسئولین کشوری به این حقیقت معترف هستند که سمن،کانون و نهادهای جوان و فعال در حوزه‌های اجتماعی و آسیب شناسی به مراتب از سازمان‌های عریض و طویل دولتی موفق‌تر عمل کرده‌اند و کارنامه درخشانی دارند، به همین خاطر حقیقت ماجرا این است که دولت‌ها به جوانان وابسته هستند.

ابویی افزود: مدیران باید بپذیرند در فهم تحولات نسلی جوانان ناتوان هستند و درک کاملی از مسائل آنها ندارند، همین شده است که ۸۲ درصد اولین ‏مصرف، زیر ۳۰ سال صورت می پذیرد و از ۴۲ درصد مصرف هم زیر ۱۹ سال است؛ این به دلیل آن است که مدیران درک دقیقی از تحولات ندارند به همین خاطر بهتر است حل این مشکلات را به جوانان به سپاریم و به آنها اعتماد کنیم.

رئیس خانه شهریاران جوان گفت: خانه شهریاران می‌خواهد جایگاهی مشورتی-نظارتی در مدیریتی شهری را برای جوانان ایجاد کند.نقش‌آفرینی خانه شهریاران به واسطه معرفی فرصت‌ها، ایجاد ارتباط بین جوانان وکارآفرینان، ایجاد هویت جمعی برای جوانان و ایجاد نگرش خرد و محلی به جوانان و دور کردن جوانان از مواضع منفعلانه است.
وی در ادامه گفت: مجموعه برنامه‌های عصرانه به وقت جوانی با هدف تعیین جایگاه نظارتی و مشورتی برای جوانان در ایام تابستان است. در این گروه برنامه نشست‌هایی با مسئولان و کارشناسان مربوطه هست.

ابویی افزود: موضوعاتی که در این باره در نظر گرفته شده است بررسی سهم جوانان در موقعیت کنونی شهر و خودشان است. مسائلی از قبیل سهم جوانان در نشاط، سهم جوانان در امنیت شهر، سهم جوانان در فقر، سهم جوانان در امنیت اجتماعی، سهم جوانان از فراغت، سهم جوانان از آموزش عالی کارامد  به بحث و پرسش و پاسخ گذاشته خواهد شد.

وی تصریح کرد: مجموعه  نشست‌های تخصصی تابستانه در دو محور نظری و کاربردی برگزار خواهد شد. یکی با موضوع بررسی سبک‌های کارآفرینی در دنیای مجازی و دیگر بحث تئوریک کودتا در ایران که به نقش آمریکا و عناصر مختلف در تاریخ ایران خواهد پرداخت.

ابویی یادآور شد: مجموعه کارگاه‌های تابستانه خانه شهریاران جوان جنبه تامین نیازهای روان‌شناختی و توان‌افزایی جوانان را عهده‌دار شده است که به دنبال آموزش مهارت‌های چهارگانه 4اچ به جوانان است.

وی گفت: دوره‌های آموزشی تابستانه خانه در قالب یک مدرسه در سه حوزه تعریف شده و هدف آن آموزش داستان‌نویسی مینیمال و آموزش مقدماتی عکاسی و آموزش سفر ارزان است.

ابویی خاطرنشان کرد: نشست‌های عمومی تابستانه خانه نیز با موضوعات نقد کتاب، فیلم و سریال و شعر و موسیقی تنظیم شده است.

رئیس خانه شهریاران جوان گفت: دیدار و بازدید هم در دستور کار تابستانه خانه شهریاران قرار گرفته شده است. در این بخش دو بازدید از مراکز کارآفرینی و همینطور دیدار با مراجع تقلید در نظر گرفته شده است.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
بهانه‌های بنی اسرائیلی تل‌آویو برای کارشکنی در توافق جدید
اظهارات گروسی در خصوص مذاکراتش در ایران
نقش فعال ایران در ارتقای صلح و امنیت بین‌الملل
رونمایی از ۳ محصول نوآورانه و خلاق در اینوتکس ۲۰۲۴
زلفی‌گل: نشریات دانشجویی قدرت انتشار دستاوردهای علمی را دارند
برگزاری دو دیدار آینده پرسپولیس و سپاهان فقط با تماشاگر خانم
حجت الاسلام نبویان منتخب اول تهران در دور دوم انتخابات به چه کسانی رای می‌دهد؟
کاریکاتور| انقلاب اسلامی ایران زنجیرهای وابستگی به غرب و آمریکا را گسست
مراسم گرامیداشت چهلمین روز شهادت شهدای راه قدس +عکس
اعلام نتایج فراخوان جذب مدرس حق التدریس دانشگاه علمی‌کاربردی
کنفرانس خبری رییس سازمان انرژی اتمی و مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی +عکس
دیدار رئیس اقلیم کردستان عراق با قالیباف +عکس
آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از فردا
دانشجویان آزادی‌خواه حامی غزه با شرایط ویژه پذیرش می‌شوند
عبور از نگاه سنتی به رسانه با پدیده‌ دانشجو خبرنگار
دادگاه رسیدگی به اتهامات گروهک تروریستی منافقین +عکس
وقوع زمین‌لرزه‌ای به‌بزرگی ۲.۹ ریشتر در شهرستان دماوند
کاریکاتور| سرکوب دانشجویان، دروغین بودن ادعای آزادی بیان در آمریکا را فاش کرد
رایگان شدن بازدید از موزه فاطمی در روز میلاد حضرت معصومه(س)
مراسم تجلیل از مدال آوران ورزش کشور با حضور رئیسی +عکس
المپیاد فناوری؛ رقابت در هوش مصنوعی، پهپاد و برنامه‌نویسی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top