تاریخ انتشار: دوشنبه 1396/05/09 - 19:34
کد خبر: 242301

اظهارنظر حسینیان درباره برجام: مسائل را پیش بینی می‌کردیم

وقتی به انعطاف به عنوان یک استراتژی نگاه کنیم تمام تلاش و اشتیاق این است که با دشمن در همه مسائل ‌گفتکو کنیم و کوتاه بیاییم تا به زندگی خود برسیم ولی امام اینطور نگاه نکرد.

خبرنامه دانشجویان ایران: رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی گفت: ما در جزئیات برجام هم حرف داشتیم و مسائل را پیش بینی می کردیم.

به گزارش خبرنامه دانشجویان ایران به نقل از مهر، روح الله حسینیان رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی در مراسم رونمایی از کتاب تجربه ای دیگر اثر مرتضی غرقی گفت: هر حرکت پیشرو هر چقدر هم با بن بست روبرو می شود حتما باید در مسیر حرکت انعطاف وجود داشته باشد و اگر گروهی روی حرف اولیه خودش بایستد و انعطاف نشان ندهد محکوم به شکست و نابود است.

وی گفت: هیچ نهضتی مانند نهضت پیامبر با حرکت انقلابی پیش نمی رفت و همان پیامبر به ما درس داده که باید از خود انعطاف نشان دهیم. پیامبر وقتی برای مراسم حج می رفت کفار سر راه ایشان را سد می کردند اما ایشان صلح نامه حدیبیه را امضا میکند.

حسینیان افزود: از امام انقلابی تر کسی را نداریم و در تاریخ شیعه و جهان از ابتدا انقلابی و تا انتها انقلابی تر ماند. وقتی دشمن در زمان جنگ برای شکست نهایی منسجم شد و هواپیما مسافربری ما را مورد اصابت قرار داد، نفت کش ها و سکوهای نفتی ما مورد هجوم دشمن قرار گرفت و فشارها چند برابر شد امام فرمودند چاره ای نداریم جز انعطاف.

رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی تصریح کرد: بنابراین انعطاف پذیری یک اصل است و هر کس از این اصل پیروی نکند منجر به شکست نهضت به عنوان یک مسیر دارای حرکت خواهد شد و در این مساله ما هیچ اختلافی نداریم بلکه در نگرش است که در برجام اختلاف داریم و آن اینکه آیا انعطاف به عنوان تاکتیک باشد و یا استراتژی؟

وی بابیان اینکه ما انعطاف را به عنوان تاکتیک به عنوان جزیی از اصل انقلابی بودن و تداوم و بقای حرکت می دانیم ولی استراتژی را نه، گفت: فرق این دو در این است که وقتی شما تاکتیک را انعطاف قرار دهید خیلی برای انعطاف اشتیاق نشان نمی دهید و آن را به عنوان یک اضطرار می پذیرید.

حسینیان گفت: وقتی ما به یک مانع بزرگ برخورد کردیم باید زمان را از دست ندهیم و به بازسازی بپردازیم و خود  را قدرتمند تر کنیم و بعد دوباره به صحنه مبارزه بازگردیم، حتی اسلام هم اجازه نمی دهد قبل از موعد دقیق عمل هوادارانش وارد عمل شوند.

این فعال سیاسی اصول گرا خاطرنشان کرد: حضرت امام وقتی قطعنامه را پذیرفتند هیچ گاه به خوبی از آن سخن نگفتند و فرمودند جام زهر بود و هیچ گاه در اجتماعات حاضر نشدند و از پذیرش قطعنامه چنان غمیگن شدند که دیگر ایشان را به جز یکبار که برای دیدار با خانواده شهدا آمدند ندیدیم.

رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی ادامه داد: امام قطعنامه را جام زهر می دانستند چون استراتژی ایشان انعطاف نبود و می بینیم که در زمان نزدیک به رحلت انقلابی تر می شوند. امام بعد از پذیرش قطعنامه می فرماید وقت آن است که پرچم اسلام را در کاخ های سفید و سرخ به اهتزاز در آوریم.

وی اظهار داشت: با وجود اینکه امام راحل می دانستند مشکلات اقتصادی به مردم فشار آورده در عین حال می فرمایند، نباید مشکلات مسولین را از هدف تشکیل حکومت واحد جهانی باز دارد و باید بسیج مستضعفان جهانی تشکیل شود.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی گفت: وقتی به انعطاف به عنوان یک استراتژی نگاه کنیم تمام تلاش و اشتیاق این است که با دشمن در همه مسائل ‌گفتکو کنیم و کوتاه بیاییم تا به زندگی خود برسیم ولی امام اینطور نگاه نکرد.

حسینیان در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه ما در جزئیات برجام هم حرف داشتیم و مسائل را پیش بینی می کردیم  اظهار داشت: شاید برخی مسائل را ما متوجه نمیشیم ولی خدا مصلحت ما را در آن قرار می دهد و بعد ها کشف شده که خیلی از مواردی که ما آنها را بد می دانستیم برای انقلاب خوب شده است.

رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی همچنین درباره اثر تجربه ای دیگر گفت: کتاب آقای غرقی گزارشی هنرمندانه از یک واقعه تاریخی است و آن طور که آقای صالحی فرمودند که بیطرف است خیر اینطور نیست خیلی هم طرفدار برجام و تیم مذاکره کننده است. در این کتاب یکی دو ناسزای آب دار هم به ما گفته شده بود از جمله منتقدین کوته فکر که ما خواهش کردیم و آن را حذف کردند.

وی یادآور شد: ما در مرکز اسناد انقلاب اسلامی ایجاد کننده منبع برای تاریخ انقلاب هستیم و خاطرات بسیاری از مخالفین نظام و حتی درباریان را هم منتشر کردیم.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
افزایش تعداد داوطلبان پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
تمرین پدر و دختری دروازه بان استقلال +عکس
کارگری که در روز کارگر به آرزویش رسید +فیلم
اعتراض دانشجویان آمریکایی به جنایات در غزه +عکس
چرا دندانپزشکی در بارداری خطرناک است؟
تحصن در ۴۰ دانشگاه آمریکا و کانادا برای غزه
مصدومیت شدید سعید آقاخانی در نون خ ۵ +عکس
افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال
معلم فداکاری که کلاس درس را به منزل دانش آموز بیمار برد +عکس
لحظه بازداشت خشونت‌آمیز استاد اقتصاد دانشگاه اموری در آمریکا +فیلم
دیپلمات آمریکایی در اعتراض به سیاست بایدن در غزه استعفا کرد
ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است
آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top