تاریخ انتشار: سه شنبه 1396/05/10 - 10:54
کد خبر: 242333

سیدوحید هاشمی

اینجا استالینگراد است

اینجا استالینگراد است

جبهه سلفی‌ها در چند ماه اخیر استالینگرادهایی را از دست داده که به خواب هم نمی‌دید از دست بدهد. معادلات‌شان به کلی در هم ریخته و مجبورند هر دروغی بسازند بلکه کمتر خسارت ببینند

خبرنامه دانشجویان ایران: سیدوحید هاشمی// ارتباط با استالینگراد از یک هفته قبل به‌طور کامل قطع شده بود. وقتی نازی‌ها این خبر را مخابره می‌کردند! استالینگراد بسیار حیثیتی و استراتژیک بود. مدتی بعد اما روس‌ها اعلام کردند لشکر ششم آلمان رسما تسلیم شد. کسی که وسط جنگ، اطلاعات نظامی و نقاط قوت و ضعف یک جبهه را به جبهه دیگر منتقل می‌کند، نامش خائن یا جاسوس است. آن کس که اطلاعات نظامی و نقاط قوت و ضعف یک جبهه را برای دیگران جار می‌زند تا هیچ دشمنی بی‌اطلاع نماند، به طریق اولی خائن است یا اساسا کادر عملیاتی دشمن است. اما آن کس که علیه یک جبهه، اطلاعات نظامی دروغ جار بزند تا دوست را ناامید و دشمن را گستاخ کند و پیروزش جلوه دهد نامش چیست؟ هرچه هست عبارت «خائن» نمی‌تواند معنای کاملی را برساند.

ایران، نیمه‌شب، مواضع گروه سلفی و تروریستی داعش در دیرالزور را با موشک‌های نقطه‌زن هدف قرار داده و دست‌کم 120 نفر از افراد کلیدی داعش کشته شده‌اند و خسارات قابل‌توجهی به این مواضع وارد شده؛ اما نیروهای دشمن از دیرالزور تا اسرائیل و جاهای دیگر تا یک ماه پس از این حمله همچنان در تلاشند بگویند موشک‌ها به هدف نخورده و هیچ‌کس کشته نشده است!

جبهه سلفی‌ها در چند ماه اخیر استالینگرادهایی را از دست داده که به خواب هم نمی‌دید از دست بدهد. معادلات‌شان به کلی در هم ریخته و مجبورند هر دروغی بسازند بلکه کمتر خسارت ببینند.

اما در این ادعای به هدف نخوردن موشک‌های نقطه‌زن که اسرائیل اولین‌بار مطرح کرد، چیزهای راستی هم وجود دارد که کادر عملیاتی دشمن می‌داند اما بسیاری از مردم عادی و غیرنظامی نمی‌دانند؛ آنها در مقالات به اصطلاح تحقیقی خود به مردم اعلام کرده‌اند: سه موشک در بیابان‌های عراق به زمین افتاده و دو موشک در بیابان‌های سوریه و فقط یکی به هدف خورده است!

البته راست می‌گویند؛ همزمان با حمله موشکی ایران، چیزهایی در عراق و سوریه به زمین افتاده، همان چیزهایی که در حمله موشکی روسیه به مواضع داعش در مسیر موشک‌ها به زمین افتاد، همان چیزهایی که در حمله موشکی آمریکا به پایگاه نظامی سوریه، در مسیر موشک‌ها به زمین افتاده و این را بسیاری افراد نمی‌دانند. درحقیقت آنها می‌دانند که موشک‌های میان‌برد سوخت جامد با طول برد بالای 350 کیلومتر همگی بدون‌استثنا دومرحله‌ای هستند و در مسیر حرکت موشک، موتور اول، پس از اتمام سوختش رها و سپس موتور دوم و سیستم هدف‌گیری اصلی موشک فعال می‌شود. این یعنی در هر حمله موشکی میان‌برد، یک موتور چند متری از آسمان به زمین می‌افتد و بسته به منحنی حرکت موشک جاهای مختلفی ممکن است به زمین اصابت کند. تنها دلیل اینکه ایران عملیات موشکی خود را با عراق هماهنگ کرده بود، همین بوده که بعضی از موتورها در خاک عراق سقوط خواهند کرد.

اما گویا موشک‌های نقطه‌زن ایران بسیار دقیق‌تر از آنچه سازندگانش فکر می‌کردند به هدف خورده‌اند. چون با گذشت یک ماه هنوز دود آن بلند است و کادر عملیاتی دشمن از دوردست‌ها فریاد می‌زند، موشک‌ها به هدف نخورده، موشک‌ها جز یکی به هدف نخورده و در راه سقوط کرده، هیچ‌کس هم کشته نشده.

خودشان در تل‌آویو و شهرهای دیگر نشسته‌اند اما فحوای کلامی که مخابره می‌کنند، می‌گوید:
«اینجا دیرالزور، صدای ما را از دیرالزور می‌شنوید»

پی‌نوشت:

«یا أَیها الَّذِینَ آمَنُوا اَن‌جَاءَکمْ فَاسِقٌ بِنَبَإٍ فَتَبَینُوا اَن تُصِیبُوا قَوْمًا بِجَهالَةٍ فَتُصْبِحُوا عَلَى مَا فَعَلْتُمْ نَادِمِینَ (٦)
ای کسانی که ایمان آورده‌اید اگر شخص فاسقی خبری برای شما بیاورد، درباره آن تحقیق کنید، مبادا به گروهی از روی نادانی آسیب برسانید و از کرده خود پشیمان شوید (۶)» (حُجرات)

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
دیدار اعضای تیم ملی فوتسال با رهبر انقلاب +عکس
کلاهبرداری ۸ میلیاردی با لینک جعلی کالابرگ الکترونیک
مرتضوی: حداقل دستمزد کارگران تغییر نمی‌کند
لیتوانی: طرحی برای اعزام سربازانمان به اوکراین داریم
روند رسیدگی به معافیت پزشکی سربازان حین خدمت تسریع شد
دستگیری کلاهبردار مدعی نفوذ در سفارتخانه‌‌ها
فرار ۳۰۰ هزار نظامی اوکراینی از جنگ با روسیه
امیدوارکننده ترین آیه قرآن کریم +فیلم
عرضه روایت مستند کودکی حاج قاسم در نمایشگاه کتاب
بورس قرمز ماند/ افت ۱۲ هزار و ۳۲۹ واحدی شاخص کل
تنش بین آمریکا و لبنان +جزئیات
خبرنگار باسابقه صداوسیما درگذشت
رگبار باران و وزش باد شدید در تهران
شوک به پرسپولیس؛ پایان حضور ستاره محبوب؟
خبر جدید برای دارندگان کارت سوخت
شناسایی نقاشی‌های جعلی با هوش مصنوعی
کمیته استیناف آب پاکی را روی دست پرسپولیس ریخت
در دیدار نچیروان بارزانی با فرمانده کل سپاه چه گذشت؟
استقبال از رئیسی در جشن دختران آرمانی +فیلم
وزیر علوم: دانشگاه‌های کم دانشجو ادغام می‌شوند
"مثل ستاره‌" با نوای عبدالرضا هلالی +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top