تاریخ انتشار: دوشنبه 1396/06/06 - 15:56
کد خبر: 244258

بی‌غیرتی تا کجا؟

نکند خدایی نکرده امروز غیرت در جامعه خاک مال شود تا کسی به خود جرات دهد برای نوامیس مردم نقشه در سر بپروراند و آن ها را آلوده کند. یاد کنیم از لوتی های قدیم که هرکاری می کردند اما در مقابل حرمت شکنی نوامیس مردم کوتاه نمی آمدند و به قولی رگ پای غیرت می دادند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از عصر امروز:

1- دیروز حوالی ظهر در یکی از میادین مرکزی ام القرای جهان اسلام که معروفیت در مذهبی بودن دارد و الحق اینگونه هم هست، صحنه ای بهت زده ام کرد. زنی در ترک موتورسیکلت با شورتک های پاچه بلند نشسته بود و تمام پایش از زانو به پایین برهنه بود. تا اینجای ماجرا با وجود سرعت غیرقابل تصور برهنه سازی زنان در جامعه تا حدودی قابل پیش بینی بود اما اینکه مردم صرفا نظاره گر صحنه بودند و کک هیچکس هم نگزید بهت زده ام کرد.

2- همین چند روز پیش بود در فضای مجازی، آگهی شرکت ترکیه ای برا استخدام دختران ایرانی منتشر شده بود که در آن از دخترانی که دارای روابط عمومی بالا و شکل و شمایل زیبا و قد و قواره در خور بودند خواسته بود فرصت را از دست ندهند و کاری با حقوق و مزایای مکفی بدست آورند و تاکید کرده بود هرچه رلکس تر حقوق بیشتر!؟

3- همان روز در یکی از روزنامه ها درباره ماساژ درمانی در خانه توسط مثلا شرکت ها و موسساتی که از این راه ارتزاق می کنند نوشته بود. و گفته بود که ماساژور زن برای مرد و بلعکس با مبلغی حدود 300هزار تومان به راحتی در خانه حضور پیدا می کنند و حتی وقاحت تا جایی است که خدمات ... نیز در حاشیه کار در صورت درخواست ارائه و صرفا فی آن افزایش پیدا می کند. این روزنامه نوشته بود که آگهی این موسسات به شکل کاملا عادی در فضای مجازی منتشر است و فقط با یک تماس طرف در منزل است برای ارائه خدمات.

همین موارد نشانی است از یک بیماری خطرناک در جامعه. بیماری که با وجود شبکه های اجتماعی و بیمارانی که حالا سلبیریتی شدند به شدت در حال گسترش است. بی حیایی عیان محصول همین بیماری است. بی حیایی که حتی شرکت های خارجی را مجاب کرده تا با آگهی های معنادار به جذب دختران معصوم کشور اسلامی ما بپردازند.

چه اتفاقی رخ داده است که امروز در قالب ماساژ درمانی، فاحشه گری رنگ و لعاب می گیرد و نهادهای قانونی بیخیال همه چیز صرفا نظاره گر امور می شوند! چه می شود که هر بی سروپایی به خود اجازه می دهد که برای دختران جامعه آگهی بچاپاند و آن ها را در ورطه فساد غوطه ور کند.

به مسئولین فرهنگی که برخی مقاطع در بین آن ها شیر خر خورده هم یافت می شود که امیدی نیست که اگر بود دستور به آتش به اختیار صادر نمی شد. نیروهای انتظامی و امنیتی هم که از طرف نفوذی ها لای منگنه هستند و درگیرودار اولویت های دیگر. آنچه مسلم است در این وادی فقط انقلابی ها و حضورشان در صحنه است که می تواند راهگشا باشد. سئوال اینجاست که نیروهای انقلابی که شرط حیاتشان به حضور در صحنه هست کجایند. در مقابل این اخبار و فجایع چرا صدای اعتراضی بلند نمی شود.

در یک کلام باید گفت نکند خدایی نکرده امروز غیرت در جامعه خاک مال شود تا کسی به خود جرات دهد برای نوامیس مردم نقشه در سر بپروراند و آن ها را آلوده کند. یاد کنیم از لوتی های قدیم که هرکاری می کردند اما در مقابل حرمت شکنی نوامیس مردم کوتاه نمی آمدند و به قولی رگ پای غیرت می دادند.

اگر امروز نسبت به بی حجابی بی تفاوت شدیم که به ماچه! فردا نسبت به ناموس دزدی در ملاعام و پس فردا به شیوع فحشا و این روند کار را به جایی می رساند حتی نسبت به حضور بیگانگان و تصرف اراضی هم بی تفاوت و در یک کلام بی غیرت می شویم. زیرا بی غیرتی محصول بی تفاوتی است.

آنچه می تواند ما را از ورطه بی غیرتی نجات دهد امربه معروف و نهی از منکر است. از قدیم گفته اند که مرگ فقط برای همسایه نیست. این را باید بدانیم در صورت کوتاهی در امربه معروف و نهی از منکر ممکن است دست درازی ها و آلوده سازی ها به خانه و کاشانه ما هم برسد! تا دیر نشده و آب از سر نگذشته تکانی به خود بدهیم و از همین حالا برای بستر امربه معروف و نهی از منکر کاری کنیم و خود نیز به این فروع دین فر اموش شده عمل نماییم.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
افزایش تعداد داوطلبان پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
تمرین پدر و دختری دروازه بان استقلال +عکس
کارگری که در روز کارگر به آرزویش رسید +فیلم
اعتراض دانشجویان آمریکایی به جنایات در غزه +عکس
چرا دندانپزشکی در بارداری خطرناک است؟
تحصن در ۴۰ دانشگاه آمریکا و کانادا برای غزه
مصدومیت شدید سعید آقاخانی در نون خ ۵ +عکس
افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال
معلم فداکاری که کلاس درس را به منزل دانش آموز بیمار برد +عکس
لحظه بازداشت خشونت‌آمیز استاد اقتصاد دانشگاه اموری در آمریکا +فیلم
دیپلمات آمریکایی در اعتراض به سیاست بایدن در غزه استعفا کرد
ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است
آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top