تاریخ انتشار: یکشنبه 1396/06/12 - 03:11
کد خبر: 244585

پروفسور سمیعی خواستار راه‌اندازی مرکز تحقیقات علوم پایه

جراح بزرگ مغز و اعصاب جهان با اشاره به طراحی اساس‌نامه و تشکیل هیئت‌امنا برای مرکز تحقیقات علوم پایه‌ای، گفت: بااین‌وجود هنوز موفق نشدیم این فکر عالی را به نتیجه مثبت برسانیم.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، مجید سمیعی بعدازظهر شنبه در همایش بزرگ جامعه دانشگاهی و نخبگان خراسان شمالی که در محل سالن همایش‌های دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد برگزار شد، اظهار کرد: ایجاد مرکز تحقیقات علوم پایه به پیشنهاد وزیر علوم وقت ارائه و اساس‌نامه خوبی برای آن طراحی شد اما هنوز موفق نشدیم این فکر عالی را به نتیجه مثبت برسانیم.

سمیعی بابیان اینکه بعد از مطالعات زیاد این پیشنهاد را قبول کردم و با حضور بزرگ‌ترین محققان از سراسر دنیا، هیئت‌امنای آن را تشکیل دادم، تصریح کرد: هنوز امیدوارم که این برنامه درست شود.

وی با تأکید بر اینکه بخشی از دانشجویان باید به سمت تحقیقات و تولید علم هدایت شوند، گفت: باید در این زمینه یک انقلاب علمی در کشور به وجود بیاید.

وی تصریح کرد: کار تحقیقاتی باید در مراکز تحقیقاتی و مکانی که محیط زندگی برای این افراد علاقه‌مند هم باشد شکل بگیرد و دنبال شود.

این جراح بزرگ مغز و اعصاب جهان خطاب به مسئولان گفت: یک محقق در ایران نباید فقیر شود و اگر نتوانیم این وضع را تغییر دهیم باید شاهد ترک مغزهای درخشان و علمی از کشور باشیم.

پروفسور سمیعی عنوان کرد: تحقیقات باید به‌صورت جدی دنبال شود و اگر بتوانیم ۱۰ درصد دانشجویانی که علاقه‌مند به حوزه تحقیقات هستند را به این امر هدایت کنیم، به‌طور حتم کشور ما، کشور موفقی می‌شود.

وی تأکید کرد: زمانی ایران جزو ۱۰ کشور برتر اقتصادی جهان قرار می‌گیرد که در عرصه علم و دانش جزو برترین‌ها باشیم.

وی خطاب به دانشجویان گفت: کسب و علم و دانش باید در اولویت اول برای تحصیل در دانشگاه قرار بگیرد و مدرک و عنوان‌هایی که از آن‌ها کسب می‌شود تا زمانی که عملکردی نداشته باشیم هیچ‌گونه ارزشی ندارد.

این جراح برتر مغز و اعصاب دنیا عنوان کرد: باید سعی کنیم جهت پیشرفت را برای خود طوری تنظیم کنیم که بعد از فراگرفتن مسائل مربوط به رشته خود در دانشگاه، از آن در جهت بهبود زندگی سایرین استفاده کنیم.

پروفسور سمیعی بیان کرد: در طول زندگی خود نه مخالفت و نه طرفداری از هیچ جناحی را نداشته‌ام و نخواهم داشت، چراکه خدمت به مردم و اجتماع از این مسائل به دور است.

باوجوداینکه اعلام‌شده بود پروفسور سمیعی در سفر به خراسان شمالی بیماران را ویزیت و جراحی نمی‌کند اما قبل از آغاز سخنرانی وی در دانشگاه آزاد بجنورد بیماران بسیاری به امید ویزیت آمده بودند و در محوطه این دانشگاه منتظر بودند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
فیلم/ برگزاری راهپیمایی میلیونی در یمن
سازمان جهانی بهداشت: در صورت حمله اسرائیل به رفح «حمام خون» به راه می‌افتد
قاتل فراری دو میهمان عروسی در مخفیگاهش دستگیر شد
قوه قضاییه در مبارزه با فساد هیچ تبعیضی قائل نمی شود
امدادرسانی به ۲۴۰ شهروند گرفتار در سیل/مردم به هشدارها توجه کنند
تداوم بارش‌های رگباری؛ هشدار سیل به ۱۳ استان کشور
ساحلی‌بازان والیبالیست ایران راهی مرحله یک چهارم نهایی شدند
درخواست آمریکا از قطر برای اخراج سران حماس
ظرفیت سد دز تکمیل شد/ احتمال افزایش خروجی سد دز
محدودیت‌های تردد در معابر تهران به مناسبت شهادت امام صادق (ع)
افزایش تولید با ورود بخش خصوصی به توسعه میادین نفت و گاز
افزایش ۱۶ درصدی تولید فولاد ایران در فصل نخست ۲۰۲۴
طلای جهانی پس رفت
صداوسیما ادعای هک را رد کرد
واکنش مسکو به اظهارات بورل درباره پایان جنگ اوکراین
دفاع رئیس جمهور کلمبیا از قطع روابط با رژیم صهیونیستی
نتایج اولیه آزمون دستیاری پزشکی در نیمه دوم خرداد اعلام می شود
۱۴ کشته بر اثر سیل و رانش زمین در اندونزی
انهدام انبار مهمات ارتش اوکراین به دست روسها
تلسکوپ فضایی هابل به زندگی برگشت
وحیدی: آماده برگزاری انتخابات تمام الکترونیکی هستیم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top