تاریخ انتشار: شنبه 1396/06/18 - 03:03
کد خبر: 244969

متن سخنرانی نماینده بسیج‌دانشجویی دانشگاه آزاد بابل در نمازجمعه گتاب

انقلاب اسلامی نزدیک به ۴دهه است به رقم همه بدخواهی های مستکبران اهم از خارجی و داخلی؛ خوار چشم مستکبران عالم است. واقعا مشکلات مردم برگزاری کنسرت های مختلف در سرتاسر جامعه است؟!

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ متن سخنرانی سیدسجاد مهدی پور نماینده بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد بابل به شرح ذیل است:

رخداد غدیر در ذی حجه سال دهم هجری،تنها یک حادثه تاریخی نیست؛غدیر، تنها  نام یک سرزمین نیست، بلکه یک تفکر است. نشانه ای است از تداوم خط نبوت؛ چشمه ای تا پایان هستی می جوشد؛
غدیر روزاکمال دین، اتمام نعمت و موجب خشنودی خداست؛ روز بزرگ روز گشایش و روز تکامل است. پیشوند غدیر رسالت است و پسوند آن ولایت و امامت.

در سال دهم هجرت، رسول خدا به حج رفت و احکام آ را به مردم آموزش داد و به هنگام بازگشت از مکه، در استراحت گاه جحفه در غدیر خم به امر خدا مردم را گرد اورد و امام علی (ع) را به جانشینی خود منصوب کرد و فرمود: هرکس که من مولای، اویم علی مولای اوست.

حاج میرزا جکاد ملکی تبریزی (ره) مینویسند: روز غدیر نسبت به مبعث به منزله باطن از ظاهر و منزله باطن از ظاهر، به منزله روح از انسان است، زیرا هرچه در مبعث از خیر و سعادت وجود دارد، مشروط به ولایت امیرالمومنان و امامان است.

پیشوانه غدیر رسالت است و پسوند آن ولایت است ولایت است و ولایت است. پس کجاست ولایت پذیری بعضی ها؟

سوال اصلی در این تریبون مقدس نماز جمعه این است آیا مسئولان هم مانند مردم پای انقلاب هستند؟! انقلاب اسلامی نزدیک به ۴دهه است به رقم همه بدخواهی های مستکبران اهم از خارجی و داخلی؛ خوار چشم مستکبران عالم است. واقعا مشکلات مردم برگزاری کنسرت های مختلف در سرتاسر جامعه است؟!

مردم گله مند هستن؛  گله مند هستند از وضعیت اقتصادی ؛ امروز چنددرصد از مسئولین مانند مردم زندگی میکنند، مانند مردم میپوشند، ومانند مردم فقر را لمس کرده اند. انقلابی گری در بطن کار مسئولان چه جایگاهی دارد؟! انقلابی گری یعنی مبارزه با رانت خواریو تبعیض، انقلابی گری یعنی ساده زیستی و مبارزه با اشرافیگری، انقلابی گری یعنی اتکا به تولید وتوان داخلی، انقلابی گری یعنی اعتماد به جوانان؛ سوال اینجاست دولت در عرصه کار چقدر به این جوانان میدان داده است؟!

جوان انقلابی تشنه حقیقت و فهمیدن و آگاه شدن در همه مسائل اعم از سیاسی و فرهنگی و مذهبی است. مسئولان تقوای سیاسی داشته باشند؛ سیاست جولانگاه رانت، ویژه خواری، رشوه ، پارتی و اختلاس نیست. سیاست یعنی اداره درست جامعه. گفتند ؛ اقتصاد را به سطحی میرسانیم که اصلا نیازی به یارانه نداشته باشید، چه شده که ادبیات اینقدر تغییر کرده و اخیرا گفته شده اگر حقوقتان کم است میتوانید بروید.

باید موانعع را برداشت با بررسی و نقاط ضعف اقتصادی. این بطن ماجراست؛ اشتغال روستایی، معیشت مردم، سودهای بانکی، این اصل ماجراست.

وعده های دولت به ملت کجاست؟! کجاست اقتصاد معیشتی؟! گفتند اگر برجام باشد مشکلات آب خوردن مردن حل میشود، مارا به گلابی برجام وعده داده اند، اینها حرف های دیروز دولت بود، امروز صحنه عمل است. هنوز گلابی برجام اول را ندیده به دنبال برجام ۲ رفته اند.

این روزها آمریکا با تحریم های جدید و سنگینش برجام را نقض کرده.و مطرح میکنند باید از مراکز نظامی ایران بازدید به عمل اوریم، آمونو ( داور توافق هسته ای) گفته: بله آژانس هرجایی را میتواند بازرسی کند، میخواد مراکز نظامی باشد یا نباشد.

به والله این ننگ است ، بس است سازش لبخند و انفعال و کوتا امدن در مقابل دشمن، بس است تعامل های بی اثر و بی فایده. باید قدرتمند وبا صلابت در مقابل دشمن ایستاد، همچون سیاست های مدبرانه رهبری عزیز و قاطعیت علوی این سید جلیل القدر در اعلام مواضع انقلابی میبایست سر لوحه امور قرار گیرد.

مطلبی هم را نیز در ارتباط با کشتار مسلمانان مظلوم بی دفاع میانمار باید عرض بکنم. صراحت لهجه ما در اعلام مواضع علیه این رئیس جمهور خبیث میانمار و جلادان حیوان صفت متعلق به این کشور واجب و ضروریست.

با انجام اینچنین حرکات قبیح و نسل کشی های عصر حاضر جز نفرت و انزجار مسلمانان عالم و آزادیخواهان عالم را برای خود به بار نخواهید آورد.

جایزه قلابی صلح نوبل که ارزش و افتخار خود را سالهای قبل از دست داده است، با وقاهت تمام به رئیس جمهور ملعون این کشور داده میشود.این نشان دهندیه بی نظمی و بی تدبیری جامعه بین الملل در حل مشکلات مردم دنیاست.

در پایان باید سلام و درود بیکران خود را نثار شهدای مظلوم مدافع حرم و وطن و همچنین شهدای هشت سال دفاع مقدس و انقلاب اسلامی کنیم، که در حال حاضر حتی این نفس کشیدنمان را در این فضای با امنیت مدیون مجاهدت ها و رشادت های آنها و صبر شکیبایی خانواده های معظم این شهیدان هستیم.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
سرکوب دانشجویان دانشگاه کلمبیا در نیویورک / برگزاری ۹۰ رویداد در نود سالگی دانشگاه تهران /آغاز پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه آزاد
اولین تمرین پرسپولیس بعد از حذف از جام حذفی برگزار شد
حمایت دانشگاهیان از خیزش دانشجویان در آمریکا
تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری
مخبر در دیدار نخست وزیر بورکینافاسو: ایران آمادگی دارد دستاوردهای خود را در اختیار کشورها قرار دهد
مخبر در دیدار معاون رئیس جمهور زیمباوه: تعاملات تهران با کشورهای دوست و جهان براساس راهبرد برد-برد است
پیشنهادهای وزیر دفاع ایران در اجلاس شانگهای چه بود؟
هزاران معترض اسرائیلی خواستار برکناری نتانیاهو شدند
سفر ۲ روزه بلینکن به عربستان با محوریت ایران و غزه
گشایش‌های ارزی با سفر رئیس بانک مرکزی به عربستان در راه است؟
۲۶ کارگر نمونه توسط رئیس جمهور تقدیر می‌شوند
پذیرفته‌شدگان چندبرابر ظرفیت آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش برای تحویل مدارک چه کنند؟
آتش سوزی در یک ساختمان اقامتی در محدوده میدان ولی‌عصر
تلاش مافیای خودرو برای ممانعت از ورود خودروهای برقی به کشور
فرود هواپیمای اسرائیلی در عربستان
سرقت تلفن همراه پشت چراغ قرمز در کمتر از ۳۰ ثانیه +فیلم
کاریکاتور| کار گذاشتن ابزار جاسوسی در بدن داوطلبان کنکور توسط پزشک
افتتاحیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران +عکس
قبض این مشترکان برق ۲۴ برابر می‌شود
کاریکاتور| ساعت به وقت غزه
اعلام حمایت دانشجویان اردبیلی از جنبش ضدصهیونیستی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top