تاریخ انتشار: 19 مهر 1388 - 00:00:00
کد خبر: 2452

واکنش مراجع به هتاکی کروبی

قرن‌ها علمای اسلام قدرت پیام نداشتند و صحبت‌ها و سخنان آنها در چهار دیواری مدارس باقی می‌ماند، اما امروز زبانی به وجود آمده که می‌توانیم به سرعت حرف‌های خود را به سراسر جهان منتقل کنیم.

خبرنامه دانشجویان ایران: یکی از مراجع تقلید در قم با اشاره به مطرح شدن برخی ادعاها درباره بازداشتگاه کهریزک گفت: ادعاهای ‌‌تعرض جنسی در کهریز‌ک‌‌ انقلاب را زیر سئوال برد.

به گزارش«خبرنامه دانشجویان ایران»به نقل ازفارس از قم، آیت‌الله العظمی حسین نوری همدانی ظهر امروز در دیدار مدیران و مسئولان رادیو معارف با اشاره به فعالیت‌های این رادیو گفت: خداوند را به خاطر این توفیق بزرگی که به ما عنایت کرده شکرگزار هستیم.

وی افزود: قرن‌ها علمای اسلام قدرت پیام نداشتند و صحبت‌ها و سخنان آنها در چهار دیواری مدارس باقی می‌ماند، اما امروز زبانی به وجود آمده که می‌توانیم به سرعت حرف‌های خود را به سراسر جهان منتقل کنیم.

وی با بیان اینکه یکی از کارهای مهم ما معرفی اسلام ناب است، گفت: باید با شناساندن اسلام و عرضه آن به جهانیان تهمت‌هایی که به اسلام زده می‌شود را برطرف کرده و اسلام را به‌عنوان دین تمدن ساز به جهان معرفی کنیم.

استاد حوزه علمیه قم با انتقاد از نگاه غرب به اسلام گفت: غرب نمک‌خوار و نمکدان شکن است. اینان بنا به اذعان خودشان، علوم را از مسلمانان گرفتند و امروز اینگونه با اسلام و مسلمانان رفتار می‌کنند.

وی با انتقاد از رادیو معارف از حذف سخن امام که «به فریاد اسلام برسید» بیان داشت: این صدا دلنشین و تاثیرگذار بود و حذف آن به نظر بنده کار اشتباهی است. سعی کنید حداقل یک روز در هفته این بیان امام راحل را در برنامه خود قرار داده و پخش کنید.

وی به برنامه دیگر رادیو معارف در معرفی علما اشاره کرد و گفت: باید به علمایی که نقش بزرگی در افکار مردم داشته و دارند از قبیل شیخ محمد خیابانی، مدرس، سید جمال‌الدین اسدآبادی و میرزای شیرازی به عنوان نمونه بپردازید، چون مشی و فکر آنها تاثیرگذار است.

آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به اشعار حافظ و سعدی که در این رادیو بیان می‌شود، گفت: رادیو معارف زبان حوزه علمیه و طلاب است و بنابر این برنامه‌های آن باید کاملا صحیح و موافق دین باشد.

وی تصریح کرد: استفاده از اشعار شاعران در برنامه خوب است و شاعران گذشته هم اشعار خوب دارند و هم اشعار بد، باید اشعار خوب و آموزنده آنها را انتخاب و بیان کرد.

این مرجع تقلید در بخش دیگری از سخنان خود به دلایل عقب ماندگی مسلمانان اشاره کرد و اظهار داشت: بعد از امامان معصوم، سلاطین در دوران‌های مختلف از صفویه تا پهلوی در راس حکومت قرار گرفته و به عیاشی و خوشگذرانی پرداختند و از دین استفاده ابزاری کردند.

آیت‌الله نوری همدانی با بیان اینکه زبان شما باید بیانگر انقلاب باشد اظهار کرد: در جریانات و اغتشاشات اخیر لازم بود تا به بررسی آن می‌پرداختید تا مردم تکلیفشان را می‌دانستند.

وی تصریح کرد: کسانی که نسبت تقلب در انتخابات را دادند در واقع عظمت انقلاب را مخدوش کردند.

وی با اشاره به ادعاهای مطرح شده در مورد تعرض جنسی در کهریزک گفت: این حرف بسیار بزرگی بود و سبب شد تا دشمنان از آن در جریان زیر سئوال بردن انقلاب از آن استفاده کرده و تبلیغات کنند.

استاد حوزه علمیه قم افزود: باید فصلی در مورد این جریانات با تکیه بر منطق و استدلال ایجاد کرده و جایگاه و مقام رهبری به همگان شناسانده شود.

وی تصریح کرد: همه جریانات سیاسی، فرهنگی و اخلاقی به رهبری بر می‌گردد و اگر ولایت فقیه نبود، دشمنان این انقلاب را از بین برده بودند.

آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به فرموده امام راحل مبنی بر اینکه «پشتیبان ولایت فقیه باشد تا به انقلاب آسیبی نرسد» تصریح کرد: امروز تمام هم و غم دشمن مخدوش کردن ولایت فقیه و دورکردن مردم از آن است.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
ترافیک شدید در مسیرهای منتهی به بزرگراه کلانتری مشهد
عضویت سازمان ملی استاندارد در (ILAC) پس از ۳ دهه
آمادگی ایران برای همکاری‌های همه‌جانبه در حوزه فناوری هسته‌ای
روسیه: ۱۱۴۰ نیروی ارتش اوکراین کشته شدند
رایزنی وزیر خارجه ترکیه با «اسماعیل هنیه» درباره مذاکرات آتش‌بس
آخرین وضعیت مناطق سیل‌زده مشهد + فیلم
تمرین پرسپولیس با ۲ غایب برگزار شد
جشن بزرگ امام رضایی ها از قاب شبکه تهران
رونمایی از دیوارنگاره جدید میدان فلسطین
نمایشگاه کتاب در ۷ روز ۳۱۲ میلیارد تومان فروش داشت
دعوت عربستان از قاریان ایرانی و اعزام نماینده کشورمان به مسابقات قرآن ترکیه
ساخت دستگاه در جهاددانشگاهی شریف با شعار سال کلید خورد
در جلسه کمیسیون اصل نود و وزیر بهداشت چه گذشت؟
رهبر انقلاب نفیا و اثباتا دربارۀ تعطیلی شنبه‌ها نظری نداده‌اند
چرا برای تعطیلی شنبه‌ها به دفتر رهبر انقلاب نسبت خلاف می‌دهید؟
شمار شهدای غزه به ۳۵ هزار و ۲۳۳ نفر رسید
نخست‌وزیر اسلواکی کیست و چه دیدگاه‌هایی دارد؟
ایران سوءقصد به جان نخست‌وزیر اسلواکی را محکوم کرد
اهتمام ویژه چین برای تعمیق و توسعه همه جانبه روابط با ایران
وزیر جنگ اسبق اسرائیل: سنوار در تونل‌‌ها، جنگ را بهتر از نتانیاهو مدیریت می‌کند
پیش‌بینی اوپک در مورد تقاضای نفت در سال ۲۰۲۴
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top