تاریخ انتشار: سه شنبه 1396/06/21 - 10:26
کد خبر: 245207

دیپلماسی سکوت جایگزین دیپلماسی لبخند!

مسئولین نظام نباید کاری انجام دهند که راه را برای دشمنان هموار نمایند. باید از حقوق مظلومین و محرومین به حدّ ممکن، حمایت نمایند. این کاملاً معقول و طبیعی است که رأس تمام جنایات علیه مسلمانان، آمریکا است. نمی‌توان دست داشتن آمریکا و اسرائیل را در این جنایات نادیده گرفت.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از استاد نیوز، ضیاءالله اعزازی ملکی، نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی پیرامون قتل عام مسلمانان مظلوم میانمار بیان داشت: مسئولین سیاست خارجه باید در تلاش تأمین معاش مسلمانان باشند. در هر کجای دنیا، اگر حقوق مسلمانان ضایع شود، باید به طور جدّ، با در نظر گرفتن منافع جمهوری اسلامی، موضع‌گیری نمایند.

وی افزود: در خصوص میانمار، پس از تعطیلات مجلس، ما با مسئولین و نمایندگان خانه ملت صحبت خواهیم کرد. بنده شخصاً تصمیم دارم که از آقای ظریف این سؤال را بپرسم که اقدامات خود را بری ما تشریح نمایند و در خصوص حقوق پایمال شده مسلمانان میانمار، بگویند که چه کارهایی انجام داده‌اند. موضع رهبری در این قضیه صریح است و باید به رهنمودهای ایشان توجه نمود.

اعزازی ملکی در خصوص موضع‌گیری‌ها و صحبت‌های ناخوشایند برخی مسئولین نسبت به این‌گونه مسائل بیان کرد: مسئولین نظام نباید کاری انجام دهند که راه را برای دشمنان هموار نمایند. باید از حقوق مظلومین و محرومین به حدّ ممکن، حمایت نمایند. این کاملاً معقول و طبیعی است که رأس تمام جنایات علیه مسلمانان، آمریکا است. نمی‌توان دست داشتن آمریکا و اسرائیل را در این جنایات نادیده گرفت. موضع‌گیری‌های اشتباه برخی مسئولین نظام، سبب انزوا و تضعیف خودمان می‌شود. در مسائل خارجی، باید همه‌ جریان‌های سیاسی و اشخاص مختلف یک موضع صریح داشته باشند که آن هم دفاع از منافع جمهوری اسلامی و جهان اسلام است. امیدوار هستیم که مسئولین و همکاران گرامی به این مسئله توجه داشته باشند.

این نماینده مجلس در مورد عملکرد دستگاه دیپلماسی کشور اذعان کرد: بنده به عملکرد آقای ظریف در این دولت و در خصوص این مسائل، نقد دارم و به نظر بنده، ایشان و دیگر مسئولین تیم سیاست خارجی قاطعانه ظاهر نشده‌اند و این را باور ندارند که خودباوری را پرورش دهند و از ظرفیت‌های داخلی استفاده نمایند. متأسفانه وزارت امور خارجه برخورد مناسبی با دشمن ندارد و باعث زیاده‌روی آن‌ها در داخل کشور می‌شوند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
کدام سرورهای HPE برای سازمان شما مناسب هستند؟
صعود تاریخی افغانستان به جام جهانی فوتسال
کلاس‌های دانشگاه‌ها امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
اولین تصاویر از لحظه شلیک جدیدترین پهپاد انتحاری سپاه +فیلم
زمان ثبت‌نام کلاس اولی‌ها اعلام شد
جزئیاتی از برگزاری انتخابات ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
بازداشت قطاری دانشجویان معترض آمریکایی +فیلم
بازارگردانی در اختیار بورس و فرابورس قرار گرفت
لحظه حمله پلیس به تحصن‌کنندگان در دانشگاه واشنگتن +فیلم
دانشجویان یونانی هم به‌ پا خاستند +فیلم
تجمع دانشگاهیان سراسر کشور در حمایت از خیزش دانشجویان در آمریکا
بشاگرد چگونه بشاگرد شد؟ +فیلم
هشدار هواشناسی درباره سامانه بارشی جدید
کلاس‌های پیام نور امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
رقابت ۱۲ هزار داوطلب در پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
شروط معافیت از مالیات بر عایدی سرمایه در انتقال املاک تعیین شد
امکان تحصیل دختران متأهل در مدارس روزانه
ورود یک واکسن خوراکی به برنامه واکسیناسیون کودکان
روایت جالب وزیر راه پاکستان از استقبال مردم از رئیسی
بارش‌ ها ادامه دارد/ کاهش نسبی دما در روزهای پایانی هفته
آرامش بازار نفت و افول قیمت طلا تا چه زمانی ادامه دارد؟
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top