تاریخ انتشار: سه شنبه 1396/06/28 - 11:46
کد خبر: 245859

روش‌های ساده برای دسترسی به گذرواژه وای‌فای در آندروید و iOS؛

چگونه با اسمارت‌فون گذرواژه‌های شبکه وای‌فای را پیدا کنیم؟

چگونه با اسمارت‌فون گذرواژه‌های شبکه وای‌فای را پیدا کنیم؟

اگر قصد دارید دستگاه جدیدی را به شبکه وای‌فای متصل کنید اما گذرواژه ورود به‌شبکه را فراموش کرده‌اید غصه نخورید. برای دسترسی به این گذرواژه‌ها در هر دو سیستم‌عامل iOS و آندروید چند روش ساده و آسان وجود دارد که به‌شما در پیدا کردن آن‌ها کمک می‌کند. برای آگاهی از این روش‌ها این مقاله را مطالعه کنید.

خبرنامه دانشجویان ایران: اگر قصد دارید دستگاه جدیدی را به شبکه وای‌فای متصل کنید اما گذرواژه ورود به‌شبکه را فراموش کرده‌اید غصه نخورید. برای دسترسی به این گذرواژه‌ها در هر دو سیستم‌عامل iOS و آندروید چند روش ساده و آسان وجود دارد که به‌شما در پیدا کردن آن‌ها کمک می‌کند. برای آگاهی از این روش‌ها این مقاله را مطالعه کنید.

به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ با توجه به این‌که تقریبا همه اپ‌ها برای اجرا به‌اینترنت نیاز دارند دسترسی به‌وای‌فای برای مالکان اسمارت‌فون تبدیل به یک امر ضروری شده است. شاید به‌همین دلیل است که نام‌هایی که کاربران برای شبکه وای‌فای خود استفاده می‌کنند بامزه و جالب است زیرا با این‌کار جلوی استفاده نادرست از آن‌را می‌گیرند. اما گاهی اوقات نیاز دارید تا یک دستگاه جدید را به وای‌فای وصل کنید اما هرچه فکر می‌کنید گذرواژه‌ای که برای آن گذاشته‌اید یادتان نمی‌آید. شاید قصد اشتراک‌گذاری گذرواژه وای‌فای را دارید اما نمی‌دانید از طریق اسمارت‌فون به چه شکلی به‌آن دسترسی داشته باشید.

هر مشکلی که داشته باشید این مقاله به‌شما کمک می‌کند تا آن‌را حل کنید. گوشی شما چه آندرویدی باشد چه iOS، راه‌کارهای مفیدی برای دسترسی به گذرواژه‌های ذخیره شده به شما ارائه می‌شود که مشکل‌تان را حل می‌کند.

آندروید
پیدا کردن گذرواژه وای‌فای در گوشی‌های آندرویدی کار بسیار سختی است. زیرا پوشه آن در دایرکتوری روت ذخیره می‌شود و سیستم‌عامل هیچ‌گونه دسترسی به‌آن ندارد. به‌همین علت، برای دسترسی به‌آن پوشه و دیدن گذرواژه به اختیارات سطح بالای مدیر نیاز دارید. یعنی برای این‌کار باید دستگاه آندرویدی خود را روت کنید.

روی دستگاه روت شده آندروید، باید از برنامه‌های مدیریت فایل مانند Solid Explorer استفاده کنید تا به‌صورت دستی گذرواژه‌ها را جستجو کنید. هم‌چنین، با استفاده از یک اپ اختصاصی می‌توانید به‌طور خودکار تمام گذرواژه‌ها را استخراج کنید. اما اگر به‌دنبال روشی آسان برای مدیریت و اشتراک‌گذاری گذرواژه‌ها هستید از اپ‌های طرف سوم استفاده کنید.

بهترین اپ رایگان برای این منظور Wifi Password Show است و کار با آن فوق‌العاده آسان است. این اپ را روی گوشی روت شده خود نصب کنید تا تمام گذرواژه‌های ذخیره شده وای‌فای را همراه با SSID مربوطه لیست کند. این اطلاعات را هم می‌توانید کپی کنید و هم از طریق ایمیل یا پیامک با دیگران به‌اشتراک بگذارید.

اگر فقط قصد جابه‌جا کردن گذرواژه‌های ذخیره شده وای‌فای را از یک دستگاه به دستگاه دیگر دارید نیازی به روت دستگاه نیست. گوگل به‌طور خودکار تمام این گذرواژه‌ها را به‌همراه سایر اطلاعات مهم در سرورهای‌اش بکاپ می‌گیرد. پس این احتمال هم وجود دارد که تمام گذرواژه‌ها در اکانت گوگل شما بکاپ گرفته شده باشد. کافی است با یک گوشی آندرویدی دیگر وارد اکانت گوگل‌تان شوید. سپس، همه اطلاعات شبکه‌های وای‌فای شما به‌صورت خودکار سینک می‌شوند.

iOS
سیستم‌عامل iOS هم به‌مانند آندروید به‌شما اجازه دسترسی به گذرواژه‌های وای‌فای را نمی‌دهد، مگر این‌که گوشی آیفون شما جیل‌بریک شده باشد. در این‌صورت، عبارت "see WiFi passwords" را در Cydia جستجو کنید تا چندین اپ برای نمایش گذرواژه‌های وای‌فای برای شما لیست شود.

اگر گوشی‌تان جیل‌بریک نشده باید از دستگاهی استفاده کنید که MacOS روی آن نصب است. "آی‌کلاود کی‌چِین" (iCloud Keychain) یک ویژگی کاملا مفید و کاربردی برای سینک تمام گذرواژه‌های وای‌فای روی دستگاه‌های اپل شماست.

کافی است آن‌را فعال کنید تا تمام گذرواژه‌های دستگاه iOS شما به‌صورت خودکار با مک سینک شود. بعد از آن با اجرای چند دستور به‌راحتی می‌توانید گذرواژه‌ها را ببینید. با این ویژگی، حتی می‌توانید شبکه‌های وای‌فای را به یک دستگاه iOS دیگر منتقل کنید.

پیدا کردن گذرواژه‌های ذخیره شده وای‌فای روی هر دو گوشی آندروید و iOS سخت و دشوار است، اما راه‌کارهایی که در بالا اشاره شد خیلی ساده و سریع هستند.

منبع: hongkiat

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
هشدار جدید آمریکایی‌ها به اسرائیل
مرگ قهرمان پرورش اندام در حین مسابقه
خبر جدید وزیر کار درباره تعداد تعطیلات آخر هفته
۴ گزینه اصلی اسرائیل برای پاسخ به ایران
دیدار دوستانه تیم ملی ایران با ترکیه
تولید گوشی ایرانی به کجا رسید؟
گزارش اندیشکده آمریکایی از سرسپردگی شاه اردن
حقوق بیکاری در کرواسی؛ بازگشت اسکوچیچ به ایران؟
پیام فرمانده ارشد ارتش به اسرائیل؛یکدستی سیلی زدیم
سخنگوی پنتاگون: ما خواهان تشدید تنش‌ها نیستیم
تعیین ظرفیت ۶۰۰ نفری در دوره فلوشیپ پزشکی سال ۱۴۰۳
کیفیت هوای تهران قابل قبول است
مهلت ارسال ایده به ششمین دوره رویداد «از ایده تا بازار» تمدید شد
تمدید مهلت ثبت نام آزمون EPT اردیبهشت ۱۴۰۳ دانشگاه آزاد
رگبار باران و باد شدید در ۹ استان
بالاخره چند موشک ایران به اسرائیل اصابت کرد؟
این برنامه جدید، رقیب تازه اینستاگرام است
ائتلاف چند کشور علیه ایران
پاسخ مثبت ۲مربی سرشناس به قلعه نویی
مسلخ ۵ ساعته برای بازیکن پرسپولیس
حرکت جدید و عجیب ترامپ برای بردن در انتخابات آمریکا
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top