تاریخ انتشار: جمعه 1396/07/28 - 16:51
کد خبر: 248316

صادقی: «غلامی» ایده‌آل نیست اما قابل قبول است

یک عضو اصلاح‌طلب کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ضمن تشریح جلسه اخیر خود و دو نماینده دیگر مجلس با گزینه پیشنهادی وزارت علوم گفت: غلامی گزینه ایده‌آل برای وزارت علوم نیست اما درنهایت باتوجه به جمیع شرایط و بن‌بستی که در این حوزه ایجاد شده، حضورش می‌تواند راهگشا باشد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از انصاف، در پی مطرح شدن دکتر «منصور غلامی» به عنوان گزینه‌ی نهایی دولت برای تصدی وزارت علوم، «محمود صادقی» نماینده‌ی اصلاح طلب مجلس، که در توییتی به «قانع شدن» خود اشاره کرده بود، درباره‌ی جلسه چند عضو فراکسیون امید با غلامی توضیحاتی داد.

جلسه‌ی سه نفره با غلامی

دکتر صادقی گفت: جلسه به اتفاق دکتر میرزایی، نماینده‌ی ایلام، فاطمه سعیدی، نماینده‌ی تهران با غلامی برگزار شد و هدف این بود که انتقادات تند موجود از سوی برخی فعالان دانشجویی و اعضای هیات علمی دانشگاه همدان را با او مطرح کنیم و با برنامه و دیدگاه‌هایش برای اداره‌ی وزارت علوم آشنا شویم.

معرفی غلامی روز یکشنبه

وی با تأیید جلسه‌ی دکتر غلامی با رییس‌جمهور، گفت که به نظر می‌آید ایشان گزینه‌ی نهایی است و به احتمال زیاد یکشنبه به مجلس معرفی می‌شود.

این نماینده‌ی تهران در مجلس شورای اسلامی، درباره‌ی موضوعات طرح شده در جلسه‌ی سه نفره با غلامی، گفت که بیشتر مباحث مربوط به انتقادی است که نسبت به دوره‌ی مدیریت اخیر غلامی مطرح می‌شود، مبنی بر این که با محافظه‌کاری مدیریت کرده است. صحبت ایشان در جلسه این بود که بعد از ویرانی‌هایی که در دوره‌ی هشت ساله‌ی گذشته رخ داده، عهده‌دار شدن مدیریت و اصلاح امور کار بسیار سختی بوده است.

«غلامی در دولت خاتمی موفق بود»

صادقی در عین حال افزود: دکتر غلامی در زمان ریاست جمهوری سیدمحمد خاتمی، ۸ سال سابقه‌ی مدیریت دارد و همچنین در یک دوره‌ای در زمان آقای معین از پایه‌گذاران دانشگاه شهرکرد بوده و در آن دوره جزو مدیران موفق بوده است.

نقدپذیر است

وی درباره‌ی این که پاسخ غلامی به انتقادات، او را قانع کرده است یا نه؟، گفت: نوع برخوردش با انتقادات منصفانه و شخصی نقدپذیر است و با حوصله و صبر به نقدها گوش و پاسخ داد و در رابطه با بعضی ابهامات، با توجه به توضیحات ایشان به نظر می‌آید که برخی از انتقادها یکسویه مطرح شده است و وقتی آن سوی قضایا را دیدیم و برخی از مسایل شفاف شد، دیدیم انتقادات به آن شدتی که مطرح شده‌اند، وارد نیست.

امیدوارم سایر دوستان هم متقاعد شوند

صادقی درباره‌ی نظر فراکسیون امید و همسویی با این گزینه‌ی وزارت علوم نیز گفت که هنوز تصمیمی گرفته نشده و حاضران در جلسه تنها سه نفر از اعضای فراکسیون امید بودیم که با ایشان گفت‌وگو کردیم، اما امیدوارم سایر دوستان هم با لحاظ این شرایط متقاعد شوند.

عضو فراکسیون امید مجلس در پاسخ به این پرسش که «آیا انتخاب غلامی ارتباطی با مواضع جدید آقای جهانگیری دارد؟»، گفت: فکر نمی‌کنم ارتباطی داشته باشد. در عین حال غلامی گزینه‌ی ایده‌آلمان نیست و من همچنان به فرآیند و روش آقای روحانی در معرفی وزیر علوم انتقاد دارم.

«غلامی را گزینه ای نه ایده آل بلکه قابل قبول می‌دانم»

وی در عین حال افزود: با لحاظ تمامی شرایط و محدودیت‌هایی که هست، این گزینه را نه ایده‌آل بلکه قابل قبول می‌دانم؛ هرچند هنور هم باید گفت‌وگوها و مذاکراتمان را ادامه بدهیم و این جلسه، جلسه‌ی اولیه بود و در واقع ذهنیتی که من پیدا کردم نسبت به قبل قدری تعدیل و مثبت شد و نه این که نهایی شده باشد.

نمیدانم با خارج از دولت هماهنگی شده یا خیر!

صادقی درباره‌ی جلب نظر برخی مقامات عالی کشور یا دفتر نمایندگی ایشان در ارتباط با تأیید دکتر غلامی برای تصدی وزارت علوم، گفت: اطلاعی در این باره ندارم؛ در حدی که می‌دانم این است که آقای روحانی طی چند روز اخیر با غلامی صحبت کرده و از ایشان برنامه خواسته است و از نظر آقای روحانی، گزینه‌ی نهایی تلقی می‌شود، اما این که هماهنگی با خارج از دولت شده است یا خیر نمی‌دانم.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
اولین تمرین پرسپولیس بعد از حذف از جام حذفی برگزار شد
حمایت دانشگاهیان از خیزش دانشجویان در آمریکا
تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری
مخبر در دیدار نخست وزیر بورکینافاسو: ایران آمادگی دارد دستاوردهای خود را در اختیار کشورها قرار دهد
مخبر در دیدار معاون رئیس جمهور زیمباوه: تعاملات تهران با کشورهای دوست و جهان براساس راهبرد برد-برد است
پیشنهادهای وزیر دفاع ایران در اجلاس شانگهای چه بود؟
هزاران معترض اسرائیلی خواستار برکناری نتانیاهو شدند
سفر ۲ روزه بلینکن به عربستان با محوریت ایران و غزه
گشایش‌های ارزی با سفر رئیس بانک مرکزی به عربستان در راه است؟
۲۶ کارگر نمونه توسط رئیس جمهور تقدیر می‌شوند
پذیرفته‌شدگان چندبرابر ظرفیت آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش برای تحویل مدارک چه کنند؟
آتش سوزی در یک ساختمان اقامتی در محدوده میدان ولی‌عصر
تلاش مافیای خودرو برای ممانعت از ورود خودروهای برقی به کشور
فرود هواپیمای اسرائیلی در عربستان
سرقت تلفن همراه پشت چراغ قرمز در کمتر از ۳۰ ثانیه +فیلم
کاریکاتور| کار گذاشتن ابزار جاسوسی در بدن داوطلبان کنکور توسط پزشک
افتتاحیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران +عکس
قبض این مشترکان برق ۲۴ برابر می‌شود
کاریکاتور| ساعت به وقت غزه
اعلام حمایت دانشجویان اردبیلی از جنبش ضدصهیونیستی
دستگیری بیش از ۶۰۰ نفر در جنبش دانشجویی ایالات متحده
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top