تاریخ انتشار: دوشنبه 1396/09/06 - 14:01
کد خبر: 251138

دفاع قاطع «طلایی» از قالیباف

خط 7 متروی تهران پس از نزدیک به 5 ماه فعالیت با دستور مستقیم معاون حمل و نقل شهرداری تهران و به دلیل آنچه که وجود برخی نواقص ایمنی در فرایند ساخت و آغاز به کار خط عنوان شد، متوقف گردید؛ اقدامی که تیم مدیریتی شهرداری قبل آن را سیاسی عنوان می دانند و معتقدند دلایل طرح شده برای تعطیلی خط درست نیست.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از تابناک، پس از اینکه در تاریخ 6 خردادماه سال جاری، محمد باقر قالیباف شهردار سابق خط 7 متروی تهران را افتتاح و این خط فرایند جا به جایی مسافران را از 7 ایستگاه میدان بسیج، میدان محمدیه، بریانک، کمیل، شهید نواب صفوی، دانشگاه تربیت مدرس و میدان صنعت آغاز کرد، اوایل آبان ماه تیم جدید مدیریتی شهرداری تهران فعالیت این خط را تا اطلاع ثانویه متوقف کرد.

در ابلاغ معاونت حمل و نقل شهردار تهران به مدیرعامل شرکت بهره‌ برداری مترو که در تاریخ 7 آبان ماه صادر شد، تصریح شده است که نواقص خط هفت متروی تهران باید ظرف مدت شش ماه برطرف شده باشد تا خط 7 مجددا آماده انتقال مسافر شود.

در ادامه این ابلاغ آمد: موضوع اشکالات خط هفت متروی تهران پیش از این هم از سوی برخی اعضای شورای اسلامی شهر تهران در دوره چهارم و دوره اخیر مورد انتقاد قرار گرفته بود. این انتقادها و گزارش‌های موجود در بدنه کارشناسی شرکت موجب شد که تصمیم در این باره به نظر نهایی یک تیم کارشناسی محول شود که اکنون این گروه نظر نهایی خود را اعلام کرده اند و بنا به دلایل زیر باید خط 7 مترو تعطیل شود.

1- عدم وجود سامانه علامت‌دهی (سیگنالینگ) و سامانه کنترل حفاظت خودکار (ATP)
2- عدم نصب حتی یک هواکش در تونل‌ها که در تعارض با استانداردهای موجود است
3- نواقص سیستم برق‌رسانی و عدم راه‌اندازی سیستم کنترلی برق (اسکادا)
4- نمایشی بودن استفاده از این خط مترو به دلیل استفاده در هر 55 دقیقه

آنچه آمد، دلایلی بود که معاونت جدید حمل و نقل شهرداری تهران برای تعطیل کردن خط 7 متروی عنوان کرده است.

مرتضی طلایی، عضو سابق شورای شهر تهران در رابطه با این اقدام و نیز اینکه چرا با وجود نواقص موجود خط 7 مترو افتتاح شده است، گفت: در همان دوران شورای شهر چهارم نیز برخی از اعضای شورا نسبت به افتتاح این خط انتقاد داشتند و معتقد بودند این خط به دلیل نواقصی که در بخش های فنی دارد، نباید افتتاح شود. در مقابل این ادعا موافقان افتتاح نیز تأکید داشتند که این یک روند عادی است و در همه طرح های پیشین نیز اول خط زیر بار می رود و با گذر زمان اشکالاتش را رفع می کنیم.

طلایی ادامه داد: آنچه که باید مورد تأکید قرار دهیم این است که یقیناً خط 7 از استانداردهای کلان ایمنی و آنچه برای تضمین سلامت و انتقال مسافران نیاز است، برخوردار بود و یقین داشته باشید که در صورت عدم وجود ایمنی های ضروری هیچگاه خط 7 افتتاح نمی شد.

وی با طرح این پرسش که مگر می شود مدیران شهری با افتتاح غیر فنی یک خط مترو با جان مردم بازی کنند؟ افزود: با فرض اینکه در این خط ایرادات جدی وجود دارد و این ایرادات به قدری شدید است که باید خط از زیر بار خارج شود باید بدانیم که این یک بحث فنی و مهندسی است که باید در فرایند قانونی و منطقی خود اصلاح و مجدداً راه اندازی شود. نه اینکه این موضوع به سطح افکار عمومی و رسانه ای وارد شود و با بهره گیری از آن عده ای به دنبال تخریب تیم مدیریتی شهرداری قبل باشند.

عضو شورای شهر چهارم اضافه کرد: کشاندن موضوع به سطح جامعه و درگیر کردن افکار عمومی با این مسئله به نظر من به خطر انداختن امنیت روانی جامعه است که برای مردم هیچ سودی ندارد. لذا باید دید چه کسانی از این بحث ها سود می برند؟

طلایی در بخش دیگری از سخنانش در رابطه با خط 7 مترو و اشکالاتش افزود: اگر حقیقتاً دغدغه مدیران کنونی رساندن شهر به یک شهر ایده آل و حل مشکلات مردم است، باید نواقص را در یک روال منطقی برطرف کنند نه اینکه موضوع را به سطح جامعه بکشاند و اهداف دیگری را دنبال کنند.

وی در مورد این گمانه که شهردار قبلی با هدف استفاده سیاسی از این خط طرح را افتتاح کرده است، گفت: آقای قالیباف آنقدر طرح و پروژه در شهر تهران افتتاح کرده است که یک خط مترو برای او نمی توانست آورده خاصی داشته باشد و مطمئن باشید اگر قالیباف به سمت این موضوع حرکت می کرد، خسارتش برای او بیشتر از آورده اش بود.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
آغاز پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه آزاد
آهنگ‌سازی تتلو به‌تحریک بازیگر زن در اغتشاشات ۱۴۰۱
محدودیت تردد در دانشگاه شریف در روزهای کنکور
وداع با آخرین شهید انفجار تروریستی کرمان +عکس
حضور بانوان هوادار در تبریز ممنوع شد
خزعلی: ۶۰هزار زن باردار در غزه در شرایط طاقت‌فرسا به‌سر می‌برند
کاشانی‌ها از تردد در مسیر رودخانه‌ها خودداری کنند
آیین معارفه رئیس دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در ستاد وزارت بهداشت +فیلم
زمان برگزاری ۲ دیدار تیم ملی فوتبال ایران مشخص شد
اتهامات تتلو اعلام شد
خادمی نجم‌الدین شریعتی در حرم رضوی(ع) +فیلم
طنین صدای اذان در تجمع اعتراضی دانشجویان آمریکایی +فیلم
تراکتور به دنبال بزرگترین بمب آلمانی تاریخ لیگ برتر
یامگا با شکل و شمایل جدید در تمرین استقلال
همدستی این پیام رسان با اسرائیل برای کشتار مردم فلسطین + جزئیات
سرکنسول عربستان سعودی در مشهد تعیین شد +جزئیات
تصمیم خطرناک چند ستاره پرسپولیس در رختکن
مراحل طلاق توافقی در سال ۱۴۰۳
بیماری فردگرایی و افول جنبش دانشجویی
شناسایی ۳۰۰ تارنمای تبلیغ فروش سوالات کنکور؛ دستگیری ۲۰ متهم
اسلامی:‌ تعداد نیروگاه‌های اتمی افزایش می‌یا‌بد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top