تاریخ انتشار: سه شنبه 1396/09/07 - 22:47
کد خبر: 251239

قالیباف: انقلابی‌گری باز کردن گره از مشکلات مردم است

عضو مجمع تشخیص مصلحت گفت: بهترین انقلابی گری این است که گره از مشکلات مردم باز کنیم؛ اما متاسفانه در بسیاری از زمینه ها دچار ضعف کارآمدی هستیم.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از دانشجو، محمد باقر قالیباف عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام امروز در همایش انقلابی گری رمز پیشرفت که به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج به همت بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله برگزار شد، گفت: ماه عزیز ربیع الاول و مناسبت‌های این ماه را تبریک و تهنیت می‌گویم و خداوند را شاکرم که در جمع دانشجویان و دانشگاهیان دانشگاه بقیه الله حضور یافته ام.

وی با گرامیداشت هفته بسیج، بسیج را رمز موفقیت نظام دانست و افزود: ما جایی مفید‌تر از بسیج نداریم و امروز بیش از هر زمان دیگری به بسیج نیاز داریم.

قالیباف افزود: منظور از بسیج یک سازمان نظامی نیست، اما بعضی وقت‌ها از سر ندانم کاری بسیج را به عنوان یک نهاد نظامی معرفی می‌کنیم و این کار نیز بعضی وقت‌ها توسط دشمنان ما که از بسیج هراس دارند در قالب بسیج هراسی نمود می‌یابد و این‌ها ظلم به بسیج است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه بسیج می‌تواند استقلال کشور را تامین کند، گفت: بهترین انقلابی گری این است که گره از مشکلات مردم باز کنیم؛ اما متاسفانه در بسیاری از زمینه‌ها دچار ضعف کارآمدی هستیم.

قالیباف با بیان اینکه بسیج تبلور سازمان یافته مردم در تمام عرصه هاست، افزود: ما در انقلاب دو رکن بیشتر نداریم یک رکن بعد اسلام سیاسی است که امام خمینی آن را به ما معرفی کرد و یک رکن نیز مردم هستند و وقتی هم که می‌گوییم مردم یعنی همه کسانی که با هر گرایش، سلیقه، دین و مذهبی در سایه نظام اسلامی هستند بدون اینکه استثنایی برای آن‌ها قائل شویم. 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه هر کس در نظام اسلامی بین مردم استثنا قائل شود معلوم است که مردم باور و دوستدار انقلاب و آرمان‌های آن نیست، تصریح کرد: بسیج اراده تبلور یافته این مردم است و هر کس که به دلایل مختلف بسیج را کوچک و کوچک‌تر کرد و به تعبیری خواست آن را قالب سازی کند این کمکی به انقلاب نمی‌کند. 

وی با اشاره به اینکه زمان صدور فرمان تشکیل بسیج زمانی بود که کشورمان با جنگی مواجه نبود، افزود: در آن زمان بسیج فکر نمی‌کرد که کشور وارد جنگ شود در واقع فعالیت‌های بسیج برای عرصه‌های اجتماعی، فرهنگی، و کشاورزی پیش بینی شده بود، چون در آن مقطع آغاز انقلاب این عرصه‌ها برای پیشرفت کشور موضوع اصلی بودند منتهی وقتی که تهدید نظامی و جنگ شروع شد بسیج نیز به عرصه آمد. 

قالیباف افزود: در آن زمان همشیت آغاز جنگ در اختیار فرهنگی بود که اعتقادی به فرهنگ انقلاب اسلامی نداشت، اما پس از این فرهنگ بسیج به عنوان تبلور عینی جامعه به صحنه آمد. 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در بدو شروع جنگ بعضی‌ها به گونه‌ای به جبهه آمده بودند که حتی در عمل به خیلی از واجبات کوتاهی داشتند و من خودم این‌ها را دیدم، ولی این افراد با هر عیب و نقصی که داشتند بعد از سه ماه متحول می‌شدند و این متاثر از فضای خاصی بود که بر فضای جبهه حاکم بود. 

وی با اشاره به اینکه در جبهه‌ها چیزی به عنوان دروغ و موضوعی به عنوان بی اعتمادی وجود نداشت، اظهار کرد: در شش ماهه اول جنگ و زمان بنی صدر حتی کد رمز‌ها نیز متاثر از فضای حاکم بر انقلاب اسلامی نبود و بعدا در بهترین حالت از اسم طبیعت و حیوانات به عنوان کد رمز استفاده می‌کردند حتی در دوران بنی صدر و در جبهه اهواز به جای پخش شدن صدای اذان صبح صدای فلان خواننده زن در خاکریز خط مقدم پخش می‌شد. در هر حال وقتی که بسیج به میدان جنگ وارد شد باید برکات آن را ببینیم و در واقع این حضور آثار و برکات زیادی به دنبال داشت. 

قالیباف تصریح کرد: اگرچه در مسائل فرهنگی کارنامه قابل قبولی نداریم، اما در حوزه مسائل دفاعی و امنیتی به خاطر مردم باوری در عرصه دفاع مقدس و آن نگاه‌های خالصانه کارنامه موفقی داشته ایم. 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار کرد: به یاد دارم که رادیو بی بی سی می‌گفت: تن‌ها رمز پیروزی ایرانی‌ها و عامل موفقیت آن‌ها این است که آن‌ها از مرگ نمی‌ترسند، چون آن‌ها مشتری جان و مال خود را خدا می‌دانند، ولی عراقی‌ها از مرگ می‌ترسند، چون آن شناخت ایرانی‌ها نسبت به مرگ در راه خدا را ندارند. 

وی به آثار دفاع مقدس در حوزه پزشکی، صنعت و هوا و فضا اشاره کرد و افزود: امروز کشورمان از نظر علم و تکنولوژی جزو پنج کشور اول دنیا محسوب می‌شود و آغاز این پیشرفت‌ها از سال ۱۳۶۳ بوده است، اما اشکال از زمانی شروع شد که عده‌ای در کشور پیدا شدند و این فرهنگ را در جامعه ما جا انداختند که بسیج فقط برای دفاع مقدس کارکرد دارد، ولی امروز در حوزه علم اقتصاد و مسائل اجتماعی و جامعه شناسی و مدیریت در سطوح مختلف نمی‌توان کار‌ها را به آن‌ها واگذار کرد در واقع این افراد معتقد بودند که اقتصاد یک علم است و الان دیگر نمی‌توان اقتصاد را به دست بسیج سپرد. 

قالیباف با تاکید بر اینکه هیچ دانش، مهارت، فرماندهی و اداره میدان‌های بحرانی پیچیده‌تر از دانش نظامی نیست، اظهار کرد: با این وجود چه طور می‌شود که بسیج آن روز در عرصه دفاع مقدس دارای قابلیت بود، ولی امروز در حوزه اقتصاد نمی‌تواند اثرگذار باشد. 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه استقلال کشور در گرو تولید است، افزود: اگر می‌خواهیم استقلال کشور خود را حفظ کنیم باید مولد و تولیدکننده باشیم. در هر حال ما باید به تولید قدرت، ثروت، معرفت و منزلت بپردازیم.

وی با بیان اینکه اگر در حوزه دانش بنیان حرف می‌زنیم باید معرفت را تبدیل به ثروت کنیم، ولی متاسفانه خیلی از کارهای ما در این مسیر نیست، اظهار کرد: در آغاز دهه ۷۰ تا امروز کسانی در کشور پیدا شدند که این موضوع را تئوریزه کردند که بسیج را به صرف کارهای دفاعی محدود کنند در واقع آن‌ها تلاش کردند که در روزنامه‌ها و تحلیل‌های خود مردم را نسبت به بسیج نگران کنند و بسیج را به عنوان تافته جدا بافته از مردم به نمایش بگذارند و ما هم متاسفانه هم در هدف گذاری، هم در روش و هم در استفاده از ابزار دچار اشکالات جدی شدیم. معتقدم که ما باید در قبال بسیج فرزند زمانه خود باشیم. 

قالیباف به زلزله اخیر در غرب کشور اشاره کرد و افزود: اگر بخواهیم در حوزه اجتماعی به نقش مردم در زمان وقوع این زلزله بپردازیم در واقع در این برهه شاهد بودیم که جریان‌های مختلف به میدان کمک آمدند و این واقعا مایه افتخار کشور ماست و باید دست همه کسانی را که با هر گرایش، سلیقه و هر باوری که به کمک زلزله زدگان شتافتند، ببوسیم و به آن‌ها خدا قوت بگوییم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه بسیج تبلور تمام حرکت‌های مردمی است، تصریح کرد: بسیج باید مورد اعتماد همه سلایق در صحنه‌های اجتماعی باشد و این انقلابی گری است. 

وی افزود: دشمنان قسم خورده نظام آن قدر حرفه‌ای عمل می‌کنند که می‌خواهند با ایجاد هراس نسبت به فرهنگ بسیج این هراس را به جامعه تزریق نمایند و البته ما باید با این حرکت دشمنان در عمل مبارزه کنیم و این مبارزه از طریق رسانه‌ها ثمربخش نیست در واقع ما باید در عمل در قلب مردم جای بگیریم و اگر کسی مشکلی پیدا کرد در آن زمان که دچار استیصال شده است باید اولین نکته‌ای که به ذهنش می‌رسد این باشد که بسیج در این شرایط می‌تواند به او کمک کند. معتقدم که بسیج باید در تمام عرصه‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی یاری گر مردم باشد و البته این حرکت باید از پایین به بالا صورت بگیرد تا موفقیت حاصل شود. 

قالیباف افزود: در عرصه بسیج فضا باید آن قدر گسترده باشد که هر کسی با خلاقیت‌های ذهنی خودش در این مسیر گام بردارد و اگر این گونه حرکت کنیم می‌توانیم به اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی برسیم اگرچه ما در بسیاری از عرصه‌ها ضعف کارآمدی داریم. 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه امروز بهترین انقلابی گری، بهترین سرباز رهبری بودن و بهترین خدمت گزار مردم بودن این است که گره از مشکلات مردم حل کنیم، افزود: این مهم اتفاق نمی‌افتد مگر اینکه ما مردم باور باشیم. 

وی به بیان خاطره‌ای از دیدار خود با رهبر معظم انقلاب در اولین ماه انتصاب به عنوان فرمانده نیروی انتظامی کشور اشاره کرد و گفت: در این دیدار رهبر معظم انقلاب به من گفتند که تامین امنیت و آسایش مردم موضوع مهمی است شما باید به این موضوع دقت داشته باشید. رهبر معظم انقلاب فرمودند که شما باید در این حوزه حکم آن خورشید را داشته باشید که وقتی طلوع می‌کند بر همه بندگان خدا می‌تابد معظم له فرمودند: ممکن است آنهایی که در معرض این نور قرار می‌گیرد شب تا صبح معصیت خدا را کرده باشند و یا اینکه شب تا صبح به عبادت خدا پرداخته باشند در هر حال خورشید بر همه آن‌ها می‌تابد و بین افراد فرق نمی‌گذارد و شما هم در حوزه امنیت باید این گونه عمل نمایید و امنیت را برای همه مردم تامین کنید الا برای اندک افرادی که مجرم هستند و البته آن هم باید به اندازه جرم شان و در چارچوب قانون برخورد صورت گیرد.

قالیباف اظهار کرد: رهبر انقلاب همچنین فرمودند که اگر پدر خانواده جرمی مرتکب شد سایه این جرم نباید بر روی فرزند او که می‌خواهد به مدرسه برود، بیفتد در واقع این‌ها همه دقت نظر رهبری را نشان می‌دهد با این وجود بسیج نیز در عرصه خدمت به مردم و در عرصه‌های مختلف باید فارغ از هر مسئله‌ای و اینکه همه انسان هستند و در سایه نظام زندگی می‌کنند به تکلیف خود عمل نماید و به عنوان یک بسیجی به تمام مردم خدمت کند و این تحول عظیمی ایجاد می‌نماید. 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه امروز جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک قدرت منطقه‌ای مطرح است، افزود: امروز دیگر این طور نیست که هژمونی آمریکا و ابرقدرت‌ها برای منطقه تصمیم بگیرند و تصمیمات آن‌ها در منطقه اجرایی شوند در واقع نه تن‌ها امروز به سیاست‌های آن‌ها عمل نمی‌شود بلکه عکس آن‌ها نیز عمل می‌شود و این در حالی است که آمریکا از تجهیزات و امکانات کمی برخوردار نیست. 

وی با طرح این سوال که آیا در حوزه مسائل داخلی و حوزه‌های اقتصادی و فرهنگی نمی‌توانیم به مانند حوزه دفاعی و امنیتی عمل کنیم، تصریح کرد: ما در عرصه دفاع و امنیت مردم باور هستیم و خالصانه حرکت می‌کنیم در واقع ما در این عرصه‌ها به یاری خداوند ایمان و باور داریم و نمی‌گوییم آمریکا این است و آمریکا آن است و می‌دانیم که باید با ظلم مبارزه کنیم و براساس عقلانیت حرکت نماییم. در واقع ما براساس آموزه‌های قرآن، اسلام و اهل بیت می‌دانیم که چه زمانی باید بجنگیم و چه زمانی در مقابل ظلم کوتاه نیاییم، ولی در حوزه اقتصاد دل مان جای دیگری است و باورهایی را که در حوزه امنیتی و دفاعی به آن‌ها ایمان داریم در حوزه اقتصادی به آن‌ها اعتقادی نداریم به همین دلیل با مشکل مواجه می‌شویم. 

قالیباف خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند که تن‌ها راه مبارزه با آمریکا کار است، کارست و کار یعنی هم باید خوب کار کنیم و هم کار خوب کنیم و گره از کار مردم باز نماییم و این بهترین انقلابی گری و بهترین راه تحقق آرمان‌های انقلاب است.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
اسلواکی: مخالف عضویت اوکراین در ناتو هستیم
سرهنگ ارتش آمریکا: پدافند هوایی اسرائیل قوی نیست
تقلای انگلیس برای تقویت روحیه نتانیاهو
تذکر جدی بی‌حجابی اثرگذاری اجتماعی فروانی دارد
فقط خودمان بودیم!
تصویر امروز ایران، در سخنان چهل سال پیش حضرت آقا
شعار جالب دانشجویان آمریکایی به زبان فارسی/ مرگ بر اسرائیل در دل دانشگاه‌های آمریکا +فیلم
انزوای اسرائیل در حال تعلیق است
اعتراف در خصوص حمله اسرائیل؛ باید منتظر پاسخ فوری ایران باشیم
شهادت عضو دیگر حزب‌الله در جنوب لبنان
واتساپ با قابلیتی کاربردی برای مدیریت بهتر چت‌ها آپدیت شد
شلیک ۱۵۰ موشک از جنوب لبنان به اراضی اشغالی
معاون رئیس جمهور: دولت بر استفاده از نیروهای مؤمن و انقلابی تاکید دارد
امیرعبداللهیان: «وعده صادق» تعریفی نو از موازنه قدرت غرب آسیا ارائه کرد
پرسپولیس به ۴ بانک و استقلال به هلدینگ خلیج فارس واگذار شد
تیم ملی کشتی فرنگی مقتدرانه قهرمان آسیا شد
سردار حاجی زاده روز ارتش را تبریک گفت
رئیس جمهور قهرمانی تیم ملی کشتی فرنگی در آسیا را تبریک گفت
سند ملی «سبک پوشش اسلامی- ایرانی» تصویب شد
۹۵۰۰ فلسطینی در زندان‌های اسرائیل محبوس هستند
حزب‌الله شهرک‌ها و مواضع نظامی اسرائیل را موشک‌ باران کرد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top