تاریخ انتشار: جمعه 1396/10/01 - 23:56
کد خبر: 253421

حجت‌الاسلام محمدیان: بشریت به بلوغ نهایی در جوسازی رسیده است

رئیس نهاد رهبری در دانشگاه‌ها گفت: به نظر من بشریت به بلوغ نهایی در جوسازی رسیده است با وجود فضاهای مجازی این امکان برای بشر فراهم شده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از دانشجو، حجت الاسلام محمدیان ظهر امروز در اختتامیه شانزدهمین همایش دبیران استادان دانشگاه های کشور که در هتل خورشید مشهد برگزار شد ضمن اشاره به این نکته که آموزش عالی کشور فعالیت های نهاد رهبری به ویژه برنامه هم اندیشی اساتید به دنبال تاثیرگذاری بر افکار و اندیشه های اساتید است گفت: مرکز هم اندیشی دبیران برای تاثیرگذار بر افکار و اندیشه ها اهداف و آرمان هایی دارد و درصدد است که افراد بیشتری را با خود همراه کند بنابراین نیاز به پیمودن مسیری است که این مستلزم مقابله با مشکلات و موانع است.
مسئول نهاد رهبری افزود: با هم اندیشی اساتید می توانیم کارهای بزرگ در دانشگاه ها ایجاد کنیم که اولین تاثیرگذاری آن بر افکار و اندیشه ها است و در این خصوص باید نگاه کلان و آرمان گرا به امور داشته باشیم و هم چنین دوست شناسی دقیق، تشخیص بد از بدتر از دیگر نکات مهم در این مسیر است.

وی در ادامه سخنان خود یکی از دیگر نکات مهم را دشمن شناسی دانست و متذکر شد: از عجایب است با وجود این که نظم جمهوری اسلامی ایران دشمن دارد و این دشمن با صراحت بیان می کند که به دنبال براندازی نظام است اما یک عده می گویند که ما دچار توهم هستیم چنانچه بنا باشد تصمیم گیران تحت تاثیر چنین افرادی که ما را متهم به توهم می کنند قرار بگیرند سرنوشت جامعه چه می شود؟
حجت الاسلام محمدیان تصریح کرد: البته قبول دارم که نباید ضعف های خودمان را به گردن دشمن بیندازیم اما اینکه می گویند وجود دشمن توهم است اشتباه می باشد.

وی خاطر نشان کرد: گاهی دشمن در لباس دوست ظاهر می شود و این کار را سخت می کند.

رئیس نهاد رهبری در ضمن سخنان خود به موضوع نفاق در جامعه پرداخت و گفت: بنا به دلایلی ادبیات نفاق در جامعه دچار انحراف شده است امروز به کسانی منافق می گوییم که محارب هستند هر چند که این افراد در ابتدای انقلاب اسلامی با منافقین بودند اما بعد باطن خود را آشکار کردند و سلاح به دست گرفتند و کنار صدام قرار گرفتند در حالی که این نفاق نیست چون منافق نظام را قبول ندارد.
وی افزود: منافق خودش را در صف نظام قرار می دهد تا به منافع بیشتری دست پیدا کند و مشکل بزرگ این جریانات این است که منافع برای آنان یک اصل می باشد و هیچ جناح و اندیشه ای برایشان اهمیت ندارد مثل کنه به مراکز قدرت چسبیده و در جامعه بدبینی ایجاد می کنند.

حجت الاسلام محمدیان بیان کرد: استقامت از دیگر مقوله های مهمی است که باید به آن پرداخته شود متاسفانه برخی انسان ها هنگامی که پای هزینه و ایستادگی به میان می آید خسته می شوند و خود را کنار می کشند در صورتی که شجاعت و استقامت شرط اصلی تاثیرگذاری است و هر کس از این عنصر برخوردار باشد می تواند راه 50 ساله را مانند رزمندگان انقلاب اسلامی در مدت کوتاهی طی کند.

وی گفت: شجاعت به معنی سنجیده بودن است و در جایی که لازم است فرد سخن خودش را بیان کند و از غیر خدا نیز نترسد.
رئیس نهاد رهبری از دیگر مشکلات امروز جامعه را شماتت، فضا سازی و توبیخ دانست و خاطر نشان کرد: جوانان انقلابی باید از ملامتها در مسیری که انتخاب کرده اند نترسند.

وی ادامه داد: به نظر من بشریت به بلوغ نهایی در جوسازی رسیده است با وجود فضاهای مجازی این امکان برای بشر فراهم شده است.
رئیس نهاد رهبری تصریح کرد: در این فضاها با جوسازی، ملامت، سرزنش و انواع انگ ها و شانتاژها به دنبال این هستند که اهل حق را دل سرد کنند و تحت تاثیر قرار دهند و ما مصادیقی از این نوع زیاد داریم.

حجت الاسلام محمدیان خاطر نشان کرد: در فضاهای مجازی ضعف و مشکلات افراد را زیر ذره بین قرار می دهند که آنها را ناامید سازند و آینده را تاریک نشان می دهند و باغ سبزی از دوردست ها و خارج مرزها تصویرسازی می کنند که جامعه گمان کند بشریت خارج از مرزها در بالاترین رفاه و لذت ها هستند و در منطقه خلیج فارس ایران یک عده بیچاره دستشان از انواع رفاه دور است چنین تصویری با فضاسازی ایجاد می کنند و هدف اصلی ناامید کردن نیروهای انقلاب از مسیرشان می باشد.

رئیس نهاد رهبری در پایان سخنان خود بیان کرد: امروز علویون و طرفداران امیرالمومنین (ع) در اوج عزت می باشند اما باید بدانند که راه سختی در پیش دارند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
کارآگاه بازی برادر مقتول برای یافتن سر جسد و شناسایی قاتل | راز جسد بدون سر با خالکوبی ستاره فاش شد
مینی بوس حادثه‌ساز در شهرستان سامان وارد یک حسینیه شد
پسر نابغه ایرانی می خواست فضانورد شود و با سفینه به کره ماه سفر کند اما سارق شد
۶ پیشنهاد ایران به سران کشورهای اسلامی در خصوص رژیم اشغالگر
عضو ارشد حماس: پیشنهاد توافق کنونی بهتر از قبلی هاست
تاکید عربستان بر آتش‌بس فوری در غزه
تمجید میرجلال‌الدین کزازی از «مست عشق»
حمله موشکی مجدد حزب‌الله لبنان به پایگاه صهیونیستی
نقش محوری دانشگاه در مردمی‌سازی اقتصاد
جزئیات جدید از تشکیل استان‌های غربی و شرقی تهران
ظرفیت پذیرش در آزمون دستیاری افزایش یافت
شناورسپاه از خط استوا عبورکرد/ اولین ماموریت در نیمکره جنوبی
اتفاقات ورزشگاه‌ها به کرامت بانوان خدشه وارد کرده است؛ ظرف یک هفته بررسی کنید و گزارش دهید
فیلم/ در ون‌های پلیس چه می گذرد؟
انقلاب فرهنگی امام صادق (ع) برای جهاد بود
فیلم/ برگزاری راهپیمایی میلیونی در یمن
سازمان جهانی بهداشت: در صورت حمله اسرائیل به رفح «حمام خون» به راه می‌افتد
قاتل فراری دو میهمان عروسی در مخفیگاهش دستگیر شد
قوه قضاییه در مبارزه با فساد هیچ تبعیضی قائل نمی شود
امدادرسانی به ۲۴۰ شهروند گرفتار در سیل/مردم به هشدارها توجه کنند
تداوم بارش‌های رگباری؛ هشدار سیل به ۱۳ استان کشور
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top