تاریخ انتشار: دوشنبه 1396/10/04 - 16:20
کد خبر: 253672

بررسی تدوین سند توسعه زنان و خانواده

مشاور رئیس جمهور در امور زنان و خانواده از رشد امیدبخش سوادآموزی طی پنج سال اخیر در کشور خبر داد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛  معصومه ابتکار مشاور امور زنان و خانواده رئیس جمهور در نشست هم اندیشی مشاوران امور زنان و خانواده وزرا و مدیران کل دفاتر امور زنان و خانواده استانداری ها که امروز در سازمان نهضت سواد آموزی برگزار شد، بیان کرد: قبل از انقلاب اسلامی یک جریان اجتماعی اندک به راه افتاد و در سال های پس از انقلاب استقبال زنان از سوادآموزی گسترده تر شد.

وی ادامه داد : امروز سواد گسترده تر از توانایی خواندن و نوشتن است. افزایش سطح اطلاع نسبت به ابعاد مختلف زندگی و قدرت تشخیص به سواد برمی‌گردد و قدرت تشخیص بدون سواد اتفاق نمی افتد.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با بیان اینکه سواد را دریچه ای به سمت قدرت درک و نقد و تحلیل نسبت مسائل و اخبار و اطلاعات می دانیم، تصریح کرد : یکی از مشکلاتی که امروز وجود دارد نحوه برقراری ارتباطات است و سواد پله اول برقراری ارتباطات صحیح و مناسبات صحیح اجتماعی خانوادگی و فرهنگی است.

ابتکار ادامه داد: امروز یکی از مشکلات دیگر ما محیط زیست است و نحوه ارتباط برقرار کردن با طبیعت، آلوده و تخریب نکردن و بهره صحیح بردن از طبیعت از مولفه‌های آرامش و تعادل روحی جامعه است و یکی از تعاریف سواد در این بعد می‌گنجد.

وی افزود: نگاه علمی و مبتنی بر تحقیقات به‌روز شده و آمار دقیق در سازمان نهضت سواد آموزی مهم است و باید حرکت سواد آموزی را با تقسیم کار ملی و نگاه بین بخشی پیش ببریم.
 زنان در سطح تحصیلات آکادمیک بسیار رشد داشته‌اند.

ابتکار بیان کرد: خوشبختانه رشد سوادآموزی طی سال های 90 تا 95 بسیار امیدبخش است و اگر اراده در انجام امور باشد هم می‌توانیم بی سوادی را کاهش داده و هم کودکان بازمانده از تحصیل را به مدرسه برگردانیم.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با بیان اینکه انتظار داریم این نگاه در دستگاه‌های مختلف دولتی وجود داشته باشد اظهار کرد: سواد و پایه اولیه آموزش را برای اعتلا و پیشرفت زنان و بهبود شرایط خانواده و شاخص های اقتصادی، فرهنگی و بین المللی نیاز داریم. به لحاظ رتبه بندی بین المللی شکاف جنسینی علیرغم تحولات چشم‌گیر، موقعیت خوبی در جهان نداریم و باسوادی زنان می‌تواند در این زمینه بسیار کمک کند.

وی گفت: زنان در سطح تحصیلات آکادمیک بسیار رشد داشته‌اند که نشان می‌دهد این ظرفیت وجود دارد. سرعت پر کردن شکاف جنسیتی سواد توسط زنان بسیار بالا بوده و باید با استفاده صحیح از فرصت ها و به کارگیری ظرفیت های داوطلبانه، فضا را برای جذب بی سوادان فراهم کنیم.

ابتکار گفت: سند توسعه زنان و خانواده در دست بررسی است و امیدواریم با نگاه علمی و تجربه‌ای که جمع آوری کرده‌ایم نسبت به تدوین سند توسعه با نگاه جامع و فرابخشی در سطح هر استان و به فراخور شرایط خاص استانی بتوانیم در قالب تکلیفمان در برنامه ششم توسعه عمل کنیم همچنین جلسه‌ای درباره «تاب آوری» داریم که از طرح های مهم دولت یازدهم بوده است و ارزیابی ما این است که طرح باید ادامه یابد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
واکنش سازمان ملل به رفتار پلیس آمریکا با دانشجویان
جدول لیگ برتر/ تداوم صدرنشینی استقلال
تداوم تساوی های بدون گل/ توقف پرسپولیس مقابل سپاهان
تساوی بدون گل دو تیم استقلال و تراکتور
ادامه رونق اکران‌های مردمی فیلم‌های سینمایی؛ فروش سال ۱۴۰۳ از یک میلیارد تومان عبور کرد
افتتاح نخستین دانشکده علوم خانواده ایران
زارع‌پور: به زودی سایتی برای نمایش سرعت اینترنت اپراتورها رونمایی می‌شود
سخنگوی یونیسف: گورستان‌هایی در غزه دیدم که مملو از کودک بود
اصابت موشک‌های حزب‌الله به ۲ سازه در شمال فلسطین اشغالی
۹۰ درصد مردم غزه زیر خط فقر قرار گرفتند
میانگین مالیات طلافروشان کمتر از کارمندان شد
کاهش نرخ تورم چرا هنوز به نقطه مورد انتظار دولت نرسیده است؟
تجمع دانشگاهیان در حمایت از دانشجویان آمریکا و اروپا
فریب مردم با درج "بدون کلسترول" روی روغن‌های نباتی
بررسی آخرین وضعیت ایجاد حساب واحد خزانه توسط دستگاه‌ها در کمیسیون اصل نود
دیدار تیم ملی والیبال دانش‌آموزی ایران با رهبر معظم انقلاب +عکس
ثبت دانشکده تاریخی «سه‌گوش» اهواز به نام دانشگاه
بازداشت حداقل ۱۰۰۰ دانشجو در دانشگاه‌های آمریکا
برهنگی و عریانی یکی از دسیسه‌های دشمن برای نابود کردن خانواده‌هاست
آماده‌باش مدیریت بحران تهران برای بارش‌های شدید
استرداد کلاهبردار ۱۲۰۰ میلیاردی به کشور
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top