تاریخ انتشار: چهارشنبه 1396/10/20 - 13:48
کد خبر: 255309

فاکتورهای یک شرکت خوب باربری

با توجه به اینکه حجم، وزن، تعداد و مسافت حمل بار شما چقدر می باشد، باید وسیله حمل بار مناسبی را برای حمل و نقل بار خود انتخاب کنید. در این بخش این فاکتورها و میزان حمل بار برای وسایل نقلیه حمل بار مختلف را شرح می دهیم.

خبرنامه دانشجویان ایران: در این مقاله قصد داریم درباره فاکتورهای یک شرکت باربری خوب و همچنین ماشین های حمل بار متناسب با باری که می‌خواهیم جابه‌جا کنیم صحبت کنیم و از میزان حمل بار توسط ماشین های حمل بار آگاهی پیدا کنیم.

شرایط زندگی امروز آن‌قدر متفاوت از ده های گذشته است که زمان بندی برای انجام بسیاری از کارها تغییر کرده است. به عنوان مثال در گذشته وقتی قصد جابه جایی منزل و اسباب کشی را داشتید، شاید این پروسه نیاز به چندین روز زمان برای بسته بندی وسایل و در نهایت چندین مرحله حمل وسایل با ماشین هایی مثل وانت بار را داشت. در خیلی از مواقع هم به دلیل نداشتن آگاهی لازم در حمل و بسته بندی وسایل، شکسته شدن و آسیب لوازم خانه اتفاقی اجتناب ناپذیر بود.

اما امروزه مشغله کار و زندگی آن‌قدر زیاد است که صرف چنین زمان و هزینه ای برای جابجایی و اسباب کشی وسایل منزل، اصلاً مقرون به صرفه نیست.

پس راه حل چیست؟ بهترین راه حل کمک گرفتن از یک شرکت باربری خوب است که همه فاکتورهای لازم برای یک اسباب کشی مطمئن با حداقل (و شاید هیچ گونه) خسارت به وسایل را داشته باشد.

در بخش های بعدی درباره فاکنورهای انتخاب یک شرکت باربری خوب و انواع خدمات حمل بار بیشتر صحبت می کنیم.

محبوبیت شرکت باربری در میان مردم

به نظرمی رسد اولین چیزی که در انتخاب یک شرکت باربری خوب می تواند مؤثر باشد، بازخورد کیفیت خدمات آن شرکت در بین مردم است. وقتی یک باربری خدمات خود را به خوبی ارائه می دهد و مشتری از کیفیت خدمات آن رضایت داشته باشد؛ این مشتری خود بهترین تبلیغ برای آن شرکت باربری است. چرا که نزد دوستان و آشنایان خود از کیفیت انجام کار تعریف خواهد کرد و اگر کسی نیاز به خدمات حمل بار داشته باشد، آن شرکت باربری را که از خدمات آن استفاده کرده و از آن راضی بوده را معرفی خواهد کرد.

استفاده از نیروهای حرفه ای و باتجربه

یکی دیگر از فاکتورهای مهم یک باربری خوب، استفاده از نیروهای باتجربه و حرفه ای در حمل و جابه جایی بار است. شرکت های باربری که از کارگران بااخلاق، صبور و باتجربه برای خدمات باربری خود استفاده می کنند، نه تنها کیفیت ارائه خدمات حمل بار خود را افزایش می دهند بلکه باعث رضایت مندی مشتری و در نتیجه استمرار خدمات خود در آینده برای آن مشتری و حتی اطرافیان او می شود.

بسته بندی خوب و باکیفیت

فاکتور مهم بعدی یک شرکت حمل بار خوب، بسته بندی خوب بار توسط باربری است. برای یک بسته بندی خوب، باید از کارتون های محکم به همراه رول چسب خوب و باکیفیت (و در بسته بندی های حساس استفاده از پلاستیک های حباب دار و فوم های ضربه گیر) استفاده شود تا در حین باربری و حمل و نقل وسایل کوچکترین آسیبی به بار نرسد.

برای مثال برای بسته بندی طروف چینی و شکستنی باید از کارتون های بسیار ضخیم و محکم به همراه استفاده از پلاستیک های حباب دار و چسب کاری لازم استفاده شود.

برای بسته بندی لوازم برقی حساس و ظریف مثل تلویزیون ال ای دی یا ال سی دی (که کارتون اصلی آن دور انداخته شده است) باید حتماً از پلاستیک های حباب دار و فوم ضربه گیر برای جلوگیری از ضربه احتمالی به صفحه نمایش آن استفاده شود.

در صورتی که مثلاً برای باربری و حمل رخت خواب و لباس نیاز به چنین محکم کاری نیست، بلکه آنچه که مهم است دقت برای جلوگیری از کثیف شدن آن ها در حین عملیات باربری و حمل و نقل است.

داشتن رانندگان باتجربه برای حمل بار

فاکتور بعدی برای انتخاب یک باربری خوب، داشتن راننده های باتجربه در امر حمل و نقل وسایل می باشد. یک راننده باتجربه در حمل بار به خوبی می داند که سرعت ماشین حمل بار خود را با توجه به باری که حمل می کند، باید تنظیم کند تا کمترین آسیب را متوجه بار خود کند. از طرفی باید به منطقه ای که قرار است عملیات انتقال بار را به آن جا انجام دهد، آشنایی لازم را داشته باشد تا بهترین مسیر را برای انجام عملیات حمل بار انتخاب نماید.

استفاده از ماشین های خوب و باکیفیت در امر حمل بار

فاکتور مهم دیگر برای یک باربری خوب، استفاده از ماشین های خوب و باکیفیت متناسب با نوع بار حمل شونده می باشد.

برای مثال برای اسباب کشی لوازم یک منزل بهترین انتخاب استفاده از ماشین های حمل بار (مینی کامیونت) است که دارای اتاقک مخصوص حمل بار هستند؛ چرا که به این صورت هم امنیت بار بیشتر می شود و هم از کثیف شدن بار براثر دودودم مسیر و یا گاها خیس شدن لوازم در هنگام بارندگی جلوگیری می شود. به علاوه تعداد دفعاتی که ماشین حمل بار باید لوازم را بار بزند و ببرد کمتر خواهد بود.

اما مثلاً برای حمل و نقل یک یا چند وسیله برای یک شرکت (مثل چند میز و صندلی) که هم مسافت حمل بار کوتاه است و هم حجم بار کم است و شرایط آب و هوایی نیز مساعد است، استفاده از یک وانت بار از نظر هزینه و زمان حمل بار مناسب تر است.

انتخاب ماشین مناسب برای حمل بار

با توجه به اینکه حجم، وزن، تعداد و مسافت حمل بار شما چقدر می باشد، باید وسیله حمل بار مناسبی را برای حمل و نقل بار خود انتخاب کنید. در این بخش این فاکتورها و میزان حمل بار برای وسایل نقلیه حمل بار مختلف را شرح می دهیم.

حجم و اندازه بار متناسب با اندازه ماشین حمل بار

در هنگام جابه جایی اسباب و اثاثیه باید به حجم و اندازه آن ها توجه نمود. مثلاً برای جابه جایی لوازم بزرگی مثل کمد، سرویس خواب و یا مبلمان، قطعاً استفاده از ماشین های حمل بار کوچک مثل وانت بار مقرون به صرفه نیست. چرا که هزنیه حمل بار به خاطر افزایش تعداد دفعات تردد افزایش می یابد.

مسافت حمل بار

علاوه بر حجم و مسافت بار حمل شونده توسط ماشین حمل بار، باید به مسافت حمل بار نیز توجه نمود. مل بار در مسافت های طولانی مثلاً برون شهری، شرایط متفاوتی نسبت به باربری در مسافت های کوتاه و درون شهری دارد. وقتی که مسافت باربری نسبتاً طولانی است بهتر است از ماشین های حمل بار اتاق دار (مسقف) برای حمل بار استفاده شود تا بار از خطر افتادن، آسیب دیدن و آلوده شدن در امان بماند.

وزن بار متناسب با توان ماشین حمل بار

وقتی که میخواهید از ماشینی برای حمل بار استفاده نمایید، دقت کنید که آن ماشین از نظر توان و قدرت حمل بار، با بار شما متناسب باشد. برای آگاهی از ظرفیت حمل بار ماشین های حمل بار مختلف، در این بخش توان حمل بار آن ها را شرح می دهیم.

 مینی وانت

مینی وانت به خاطر ظرفیت کم حمل بار، قاعدتاً برای حمل بارهای سبک و کم حجم که نیاز به طی مسافت طولانی ندارند مناسب است.

وانت بار

ظرفیت حمل بار وانت تا وزن حداکثر 600 کیلوگرم است. پس استفاده از وانت بار برای حمل بارهای بیشتر از 600 کیلوگرم ریسک آسیب رساندن به بار را به همراه دارد. اگر اندازه و حجم بار خیلی زیاد نیست، استفاده از وانت بارها برای باربری درون شهری انتخاب بسیار خوبی است. چرا که هم محدودیت زمان‌بندی حمل بار در شهرهای بزرگی همچون تهران را ندارند و هم بار را سریع تر به مقصد می رسانند.

حمل بار با نیسان

ماشین باربری نیسان با داشتن ظرفیت حمل بار تا 1700 کیلوگرم، عموماً برای باربری هایی مثل ابزارآلات و لوازم ساختمانی، گزینه بسیار مناسبی می باشد.

حمل بار با مینی کامیونت

مینی کامیونت ها قابلیت حمل بار تا وزن سه تن و ارتفاع 3 متر را دارند. در هنگام اسباب کشی و جابه جایی لوازم منزل و یا جابه جایی مکان یک شرکت، استفاده از مینی کامیونت می تواند بهترین گزینه باشد. همچنین اگر قصد اسباب کشی لوازم منزل از شهری به شهر دیگر را دارید و لوازم خانه شما از نظر اندازه، تعداد و وزن متناسب با قدرت مینی کامیونت است، استفاده از آن برای حمل بار بین شهری، انتخاب خوبی است. البته دقت کنید که حتماً برای حمل بار بین شهری از مینی کامیونت مسقف استفاده کنید.

حمل بار با کامیونت

کامیونت ها می توانند بارهایی تا وزن 4.5 تن را به خوبی جابه جا کنند. کامیونت ها بهترین وسیله حمل بار برای بارهای بین شهری هستند. این ماشین های باربری می توانند برای بارهایی تا ارتفاع 5 متر نیز استفاده شوند.

برای مثال جهت حمل و نقل غلاتی مثل کیسه های کندم، آرد، برنج و بسیاری موارد دیگر از شهری به شهر دیگر و با حجم و تعداد بالا، انتخاب کامیونت مناسب ترین وسیله است. در کامیونت ها می توان کیسه ها را به طور منظم و تا ارتفاع نسبتاً خوبی روی هم چید و از بابت قدرت حمل بار ماشین آسوده خاطر بود؛ اما همان‌طور که برای ماشین های باربری دیگر بیان کردیم، اگر مسافت باربری زیاد و مثلاً از شهری به شهر دیگر است، بهتر از ماشین های مسقف برای این کار استفاده نمود.

باربری میرداماد  جزء قدیمی ترین باربری های استان تهران با دارا بودن امکانات فنی بالا و داشتن شعبه های بسیاری در سطح شهر تهران سعی در برطرف کردن نیاز های باربری در تمامی مناطق تهران دارد و با یک تماس تلفنی در اسرع وقت برای مشاوره رایگان حمل بار آماده می شود.

اتو باربری میرداماد از معتبرترین مرکز حمل اثاثیه و وسایل و کالای درون و برون شهری تهران بزرگ است که کار خود را از سال 1371 شروع کرده است و افتخار می کند که طی سالها همکاری با شرکتها و ارگانهای خصوصی و دولتی و منازل ، تجارب ارزشمندی را در حمل وسایل و لوازم سنگین از جمله وسایل سنگین تجاری ، گاوصندوق ، پیانو و غیره بدست آورده است.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
اکثر آمریکایی‌ها به نتانیاهو اعتماد ندارند
دستگیری عامل تیرندازی در منطقه فرحزاد
عمره‌گزاران ایرانی احرام پوشیدند
بایدن: زمانی به خودکشی فکر می‌کردم
قهرمان سابق جودوی آسیا درگذشت
طرح ترافیک جدید امسال اجرا نخواهد شد
اینجا دانشگاه است
حواشی جدید سریال «پایتخت»
ورود پلیس ضد شورش برای متفرق کردن دانشجویان در پاریس +فیلم
رئیسی: تحریم‌ ایران به نتیجه نخواهد رسید
مهلت انتخاب رشته دکتری امروز به پایان می‌رسد
داستانی از نجات یک کسب و کار با پنل پیامکی
بازی‌های بلاک‌چینی: گالا (Gala) پیشگام سرگرمی‌های آینده
بیش از ۳۰ مدل ایده عکاسی طبیعت (پسرانه و دخترانه)
گزارشی از زنده به گورشدن ۲۰ نفر در غزه + جزئیات
دستور مهم رئیسی برای دیوارکشی مرزهای ایران
تجمع دانشجویان حامی فلسطین در نزدیکی کاخ سفید+فیلم
تفاوت چاپ مش و چاپ استیکر در چیست؟
بعد از ژل لب چکار کنیم؟/ تا نخوانده اید تزریق ژل لب انجام ندهید!
ایران برای ایجاد یک پایگاه دائمی در دریای سرخ تلاش می‌کند
چرا مشارکت در دور دوم انتخابات مهم است؟
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top