تاریخ انتشار: دوشنبه 1396/11/02 - 14:00
کد خبر: 256612

ثبت اطلاعات مشترکان تلفن ثابت در شبکه احراز هویت آغاز شد

معاون وزیر ارتباطات از آغاز ثبت اطلاعات هویتی مشترکان تلفن ثابت در «شبکه احراز هویت کاربران ایران» خبر داد و گفت: تکمیل اطلاعات هویتی این خطوط از طریق پیامک اطلاع رسانی می شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ حسین فلاح جوشقانی در گفتگو با مهر، اظهار داشت: همانگونه که پیش از این، اطلاعات مشترکان موبایل در سامانه «شاهکار» به ثبت رسیده، ثبت و به روزرسانی اطلاعات مشترکان تلفن ثابت نیز در این سامانه آغاز شده است.

وی گفت: براین اساس برای خطوطی که اطلاعاتشان هنوز به ثبت نرسیده یک پیامک از سوی رگولاتوری حاوی این مضمون که «یک عدد خط تلفن ثابت به شماره و کد ملی شما در اپراتور مخابرات ایران ثبت شده و در صورت مغایرت به این اپراتور مراجعه کنید»، به صاحب خط ارسال می شود.

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با بیان اینکه این پیامک بدون توجه به سابقه زمانی خرید خط تلفن به صاحب خط ارسال می شود، ادامه داد: مشترکان در صورتی که از خطوط اعلام شده، اطلاعی ندارند و یا مغایرتی در این زمینه وجود دارد، باید به مرکز مخابرات منطقه خود مراجعه کنند.

معاون وزیر ارتباطات با اشاره به اینکه ثبت اطلاعات سیم کارتهای تلفن همراه و احراز هویت مشترکان موبایل، تکمیل شده است، افزود: اطلاعات بسیاری از خطوط تلفن ثابت ثبت نیست و براین اساس هم اکنون در حال احراز هویت خطوط تلفن ثابت هستیم.

وی توضیح داد: ثبت اطلاعات و احراز هویت تلفن ثابت به دلیل آنکه این خطوط دارای آدرس مشخصی است با خطوط موبایل تا حدی متفاوت است اما از آنجایی که اطلاعات متمرکزی از تلفن های ثابت در کشور در دست نبود، مطابقت این اطلاعات و ساماندهی آن در سامانه «شاهکار » در حال انجام است.

فلاح جوشقانی با بیان اینکه هم اکنون اپراتورهای ارتباطی روی خطوط تلفن ثابت، سرویس های اینترنت ارائه می دهند، اضافه کرد: براین اساس اطلاعات این خطوط باید در سامانه شاهکار ثبت و کامل شود.

وی گفت: ممکن است بسیاری از مشترکان با تغییر مکان و محل زندگی خود، فراموش کرده باشند که خط تلفنی به نامشان است که درصورت دریافت این پیامک، اطلاع می یابند که این خطوط در سیستم مخابراتی کشور به نامشان به ثبت رسیده و در صورت مغایرت و درخواست تغییرنام می توانند به مخابرات مراجعه کنند.

سامانه شاهکار (شبکه احراز هویت کاربران ایران) سامانه ای برای احراز هویت کاربران سرویس های ارتباطی و با هدف یکپارچه‌سازی و احراز اصالت سرویس‌گیرندگان از سال ۹۴ توسط سازمان تنظیم و مقررات ارتباطات رادیویی طراحی و پیاده سازی شده است.

«شاهکار» وظیفه احراز هویت و صدور خدماتی در حوزه سیم‌کارت‌، ثابت تلفن و اشتراک‌ اینترنت را درجهت افزایش امنیت سرویس های ارتباطی، برعهده دارد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
روسیه آمریکا را تهدید کرد
تکلیف حسن یزدانی برای المپیک مشخص شد
لحظات به ثمر رسیدن گل اول و دوم ایران به تایلند +فیلم
توجیهات عجیب نخست‌وزیر ارمنستان برای واگذاری روستاها به آذربایجان
بن‌گویر با ۳ دنده شکسته از بیمارستان مرخص شد
همه چیز درباره چراغ چک تیگو ۵ + علت روشن شدن چراغ چک تیگو ۵
محبوب‌ترین میز تلویزیون چه ویژگی‌هایی دارد؟
آیا جک پارکینگ سیماران انتخاب خوبی است؟
کدام سرورهای HPE برای سازمان شما مناسب هستند؟
صعود تاریخی افغانستان به جام جهانی فوتسال
کلاس‌های دانشگاه‌ها امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
اولین تصاویر از لحظه شلیک جدیدترین پهپاد انتحاری سپاه +فیلم
زمان ثبت‌نام کلاس اولی‌ها اعلام شد
جزئیاتی از برگزاری انتخابات ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
بازداشت قطاری دانشجویان معترض آمریکایی +فیلم
بازارگردانی در اختیار بورس و فرابورس قرار گرفت
لحظه حمله پلیس به تحصن‌کنندگان در دانشگاه واشنگتن +فیلم
دانشجویان یونانی هم به‌ پا خاستند +فیلم
تجمع دانشگاهیان سراسر کشور در حمایت از خیزش دانشجویان در آمریکا
بشاگرد چگونه بشاگرد شد؟ +فیلم
هشدار هواشناسی درباره سامانه بارشی جدید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top