تاریخ انتشار: یکشنبه 1396/11/15 - 23:54
کد خبر: 258052

انتقاد حاجی بابایی از مسئولان گردشگری

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: این رویداد فرصتی است که می‌تواند به تقویت زیرساخت‌های توسعه همدان به ویژه در بخش فرهنگی منجر شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، حمیدرضا حاجی‌بابایی امروز اظهار کرد: اختصاص عنوان پایتخت تاریخ و تمدن ایران در بین شهرهای مطرح کشور یکی از موفقیت‌های بزرگ در عرصه توسعه کلانشهر همدان بود که نتیجه آن در انتخاب این شهر به عنوان پایتخت گردشگری آسیا، که با پیشنهاد ایران در اجلاس وزاری گردشگری آسیا مطرح شد، مؤثر بوده است.

وی اضافه کرد: جاذبه‌های گردشگری همدان، قدمت تاریخی استان، وجود طبیعت بکر و زیبا، صنایع دستی، قابلیت استفاده از توریسم ورزشی و توریسم پزشکی و هنرهای سنتی و معاصر، تاریخ زندگی شخصیت‌های برجسته و مطرح در سطح جهان پتانسیل‌هایی هستند که می‌توانند فرصتی پایدار برای معرفی همدان به عنوان کهن‌ترین شهر زنده دنیا ایجاد کنند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی افزود: از سوی دیگر  حضور 500 نفر از 146 کشور دنیا در رویداد 2018، به میزبانی همدان با اجلاس اعضای وابسته به سازمان جهانی گردشگری در پاییز سال آینده نیز فرصتی است که باید با برنامه‌ریزی مناسب از آن حداکثر بهره‌برداری را در راستای توسعه فرهنگی و اجتماعی همدان ایجاد کرد.

وی تأکید کرد: مطالعات تطبیقی با هدف شناسایی منابع موجود، تبیین اشتراکات فرهنگی با کشورهای آسیایی، زمینه‌های موجود در صنعت گردشگری بین‌المللی می‌تواند در بهره‌برداری از بازارهای بین‌المللی گردشگری، ایجاد زیرساخت‌های مناسب، معرفی دقیق و روشن پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین در سطوح آسیایی و بین‌المللی، با برنامه‌های بلندمدت در جذب گردشگران منطقه‌ای و جهانی تأثیرگذار باشد.

حاجی‌بابایی توضیح داد: با عنایت به اهمیت موضوع، با تلاش و پیگیری‌های صورت گرفته توسط مجمع نمایندگان توانستیم، مبلغ 10 میلیارد تومان بودجه برای رویداد 2018 در حوزه گردشگری مصوب کنیم.

وی متذکر شد: به این موضوع نباید به عنوان یک رویداد مقطعی و گذرا نگاه کنیم، باید آن را زمینه‌ای برای توسعه گردشگری و تبادل فرهنگی با کشورهای آسیایی و بین‌المللی بدانیم و با برنامه‌ریزی مناسب و استفاده از پتانسیل‌های بخش خصوصی بازارهای مناسبی را در سطوح آسیایی و بین‌المللی برای صنایع دستی و هنرهای سنتی و تولید و اشتغال پایدار ایجاد کنیم.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به زمانبندی رویداد 2108 گفت: با توجه به فرصت محدودی که در پیش رو داریم از مدیران استان انتظار می‌رود با برنامه‌ریزی عملیاتی و با رویکرد حداکثر بهره‌وری از منابع موجود و تکیه بر آخرین یافته‌های علمی ـ پژوهشی از موقعیت ایجاد شده در رویداد 2108، نتایج و دستاوردهای بزرگی را به مردم همدان هدیه دهند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
فرود هواپیمای اسرائیلی در عربستان
سرقت تلفن همراه پشت چراغ قرمز در کمتر از ۳۰ ثانیه +فیلم
کاریکاتور| کار گذاشتن ابزار جاسوسی در بدن داوطلبان کنکور توسط پزشک
افتتاحیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران +عکس
قبض این مشترکان برق ۲۴ برابر می‌شود
کاریکاتور| ساعت به وقت غزه
اعلام حمایت دانشجویان اردبیلی از جنبش ضدصهیونیستی
دستگیری بیش از ۶۰۰ نفر در جنبش دانشجویی ایالات متحده
کاریکاتور| پاسخ مسخره!
قدردانی زلفی‌گل از دست‌اندرکاران حفظ سلامت کنکور
ایران جزو آسیب‌پذیرترین کشورها از بلایای طبیعی
زلفی گل: جوسازی‌های ایجادشده در خصوص اخراج استادان صحت ندارد
نامه رئیس دانشگاه میبد به رئیس دانشگاه کلمبیا: به دانشجویان غیور خود فرصت اعتراض بدهید
دیپلمات ایرانی: جنبش دانشجویی در خط مقدم اعتراض‌ به حامیان نسل‌کشی در غزه است
جنبش دانشجویی در آمریکا بیداری وجدان ملت‌هاست
سازمان بهداشت جهانی: باید فورا در غزه آتش‌بس برقرار شود
تجمع دانشجویان در محکومیت عملکرد آمریکا در برخورد با دانشجویان آزادی خواه حامی فلسطین +عکس
حمایت دانشجویان استان قزوین از خیزش سراسری دانشجویان در دانشگاه‌های آمریکا
ضرورت توجه به سلامت روانی، اخلاقی و اجتماعی در کنار سلامت جسم
دانشگاه جای رفتارهای وحشیانه با دانشجویان و اعضای هیات علمی نیست
نامه‌ی شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی فارس خطاب به دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا و اروپا
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top