تاریخ انتشار: چهارشنبه 1396/11/18 - 19:43
کد خبر: 258390

نیک‌روش: مسئولیت دانشجویان بسیجی کمتر از وزیر علوم نیست

مسئول سازمان بسیج دانشجویی کشور با اشاره به اینکه بسیج دانشجویی باید به‌دنبال داشتن دانشگاهی حکمت‌بنیان برود، گفت: مسئولیت دانشجویان بسیجی کمتر از وزیر علوم نیست.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از بلاغ، محمدجواد نیک‌روش در اجلاس سالانه مسئولان بسیج دانشجویی دانشگاه‌های مازندران با اشاره به سالروز پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: انقلاب اسلامی آغازی بر پایان جاهلیت مدرن بود و امروز اصحاب دانشگاه چه استاد و دانشجوی بسیجی به عنوان میراث‌داران این انقلاب هستند و لازم است بسیجیان دانشجو به خوبی علم انقلاب را در دانشگاه بالا ببرند.

وی با اشاره به فرمایش امام(ره) که فرمودند دانشگاه مبدا همه تحولات است، تاکید کرد: چرا امام فرمودند دانشگاه مبدا تحولات است.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی کشور ادامه داد: دانشگاه از دو جهت برای انقلاب اسلامی اهمیت دارد و همان دو جهت دلیل اهمیت ویژه بسیج دانشجویی در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی است.

این مسئول خاطرنشان کرد: یک جهت این است که این دانشگاه است که افرادی که در بدنه مدیریتی و سازندگی کشور ورود پیدا می‌کنند را تربیت می‌کند و براسا آمار رسمی تاکنون 4 میلیون نفر دانشجو تربیت شده است که هر کدام در خانه، محله و کشور خود در حال اثرگذاری است.

نیک‌روش ادامه داد: یک اثرگذاری دیگر ویژه محیط دانشگاه است، یعنی خود دانشگاه به عنوان یه فضا و محیط نقش‌آفرینی خاصی دارد که در زمینه‌های مختلف ایجاد می‌کند.

وی با بیان اینکه دانشگاه می‌تواند هم فرصت و هم تهدید باشد، تصریح کرد: دقیقا بسیج دانشجویی نیز همین دو نقش را برای انقلاب اسلامی پیگیری می‌کند و این دو وظیفه یکی تربیت نیروی تراز برای انقلاب و دیگری نقش‌آفرینی در عرصه‌های مختلف برای انقلاب اسلامی است.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی کشور با بیان اینکه امروز ما مواجه با مسئله کارآمدی هستیم و دشمن از همین مسئله برای ضربه زدن به انقلاب و کشاندن نیروهای خود به کف خیابان برای آشوب استفاده می‌کند، خاطرنشان کرد: امروز همه مشکلات کشور ناشی از مسئله عدم کارامدی است و این کارامدی را تنها دانشگاه می‌تواند ایجاد کند.

این مسئول با اشاره به اینکه ما به‌دنبال رسیدن به تمدن اسلامی هستیم، تاکید کرد: اگر دانشگاه ما دانشگاه حکمت‌بنیان بشود، آن وقت می‌توانیم مدعی شویم که دانشگاه ما بتواند ما را به سمت تمدن اسلامی سوق دهد، در حکمت همه چیز نهفته است و این بسیج دانشجویی است که باید دانشگاه را به سمت حکمت‌بنیان شدن سوق دهد.

نیک‌روش با بیان اینکه چرا ما نباید برای تمدن اسلامی خودمان برنامه داشته باشیم، اظهار کرد: غربی‌ها با ایجاد ISI برای تمدن جاهلی خودشان برنامه دارند و اساتید ما برای حل مشکلات آنها مقاله می‌نویسند و به آنها می‌دهند، چرا اساتید ما نباید برای خودمان برنامه‌ریزی کنند و مشکلات خودمان را حل کنند.

وی ادامه داد: اگر دانشگاه حکمت بنیان شود آن وقت نیرویی که تربیت می‌شود، تمام کارها و برنامه ریزی‌های خود را مبتنی بر مولفه‌های تمدن اسلامی شکل می‌دهد و مثلا اگر خواست ساختمان بسازد، این ساختمان مبتنی بر مولفه‌های تمدن اسلامی و رسیدن به آن پی ریزی می‌شود.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی کشور در پایان با بیان اینکه باید دانشگاه‌های حکمت‌بنیان داشته باشیم، گفت: بسیج دانشجویی باید به‌دنبال داشتن دانشگاهی حکمت‌بنیان برود از این رو دانشجویان باید چشم‌انداز خود را رفتن به این سمت قرار داد تا بتوان فرمایشات مقام معظم رهبری را عملیاتی کرد و مسئولیت دانشجویان بسیجی کمتر از وزیر علوم نیست.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟
استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل
بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟
دعوای کارشناسان ضدایرانی روی آنتن زنده!
حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی +جزئیات
پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع
امام جمعه سابق دار فانی را وداع گفت
کارگر رکن جهش تولید/ حال خوب کارگر، حال خوب کشور
غوغای طوفان فلسطین در دانشگاه‌‍‌های آمریکا؛ چرا واشنگتن نگران حمایت از فلسطین هستند؟
حضور ایران در میدان رقابت قدرت های جهان در شبه‌ قاره
عملیات وعده صادق قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی را نمایان کرد
مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top