تاریخ انتشار: یکشنبه 1396/12/06 - 09:56
کد خبر: 259874

صدای دانشجویان ایران/ ۱

از برپایی نمایشگاه ماشین‌های لوکس در یک دانشگاه تا اعتراضی نادرست به کیفیت غذای دانشجویی +تصاویر

از برپایی نمایشگاه ماشین‌های لوکس در یک دانشگاه تا اعتراضی نادرست به کیفیت غذای دانشجویی +تصاویر

در این گزارش قصد داریم به مشکلات صنفی - آموزشی دانشجویان دانشگاه‌های کشور بپردازیم. مسائل و مشکلاتی از دانشگاه‌های سلمان فارسی، ارومیه، آزاد واحد شهرقدس و لرستان در این گزارش آمده است که مشاهده آنها خالی از لطف نخواهد بود.

به گزارش خبرنگار صنفی - آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ دانشجویان دانشگاه‌های سراسر کشور اعم از دانشگاه‌های دولتی، آزاد اسلامی، پیام نور، علمی کاربردی، موسسات آموزش عالی و غیرانتفاعی و علی‌الخصوص دانشجویانی که در خوابگاه‌های دانشجویی ساکن هستند، روزانه با مشکلاتی مواجه می‌شوند و گاهی آن را به ادمین‌های کانال‌های تلگرامی دانشگاه محل تحصیل و یا صفحات اینستاگرام ارسال کرده و خواهان پیگیری موضوع می‌شوند. علاوه بر این تعداد زیادی از دانشجویان از دانشگاه‌های مختلف کشور، مشکلات صنفی - آموزشی خود را برای ادمین کانال تلگرامی «خبرنامه دانشجویان ایران» ارسال کرده و خواستار انعکاس و پیگیری آن هستند.

از همین رو، از این پس مشکلات صنفی - آموزشی دانشجویان دانشگاه‌های کشور در قالب گزارشی تحت عنوان «صدای دانشجویان ایران» منعکس خواهد شد و در صورت نیاز، سوژه‌های ارسالی پیگیری خواهد شد. بنابراین دانشجویان می‌توانند اعتراضات و سوژه‌های خود را از طریق ادمین @iusnews_admin ارسال کرده تا در این سلسله گزارشات منتشر شود.

در ادامه تعدادی از مشکلات صنفی - آموزشی دانشجویان آمده است:

* قطعی آب و اقدام عجیب مسئولان
صفحه دانشجویی منتسب به دانشگاه سلمان فارسی کازرون در اینستاگرام، با انتشار تصویر زیر مدعی است در روزهای اخیر آب خوابگاه سعادت این دانشگاه قطع شده است و علی‌رغم اینکه تعداد 150 نفر از دانشجویان، در این خوابگاه ساکن هستند، مسئولان این دانشگاه تنها پنج گالن آب در اختیار دانشجویان قرار داده‌اند که موجب ایجاد مشکلاتی برای دانشجویان شده است. مشکل پیش آمده موجب شده برخی از دانشجویان دانشگاه سلمان فارسی کازرون، ناکارآمدی شورای صنفی این دانشگاه را علت بوجود آمدن این مشکلات بدانند و به انتقاد از اعضای این شورا بپردازند.

* پول بده، گواهی بگیر!
یکی از دانشجویان دانشگاه لرستان واحد پلدختر، با انتشار تصویری از صفحه شخصی خود در سیستم آموزشی گلستان، مدعی است وقتی در این سیستم تقاضای گواهی اشتغال به تحصیل کرده است، سیستم به وی هشدار داده که «به دلیل اینکه دانشجو بدهی شهریه دارد، امکان درخواست گواهی اشتغال به تحصیل وجود ندارد»! این در حالی است که درخواست گواهی اشتغال به تحصیل یکی از پیش پا افتاده‌ترین درخواست‌هایی است که دانشجویان از اداره امور آموزشی دارند و این اقدام دانشگاه لرستان در صدور این گواهی بسیار قابل تامل و عجیب است.

* اختلال اینترنت و اعتراض دانشجویان
صفحه دانشجویی منتسب به دانشگاه فرهنگیان هرمزگان در اینستاگرام، با انتشار تصویر زیر مدعی است از شروع ترم بهمن 96 تا به حال، سیستم وای فای این دانشگاه دچار اختلال است و دانشجویان امکان استفاده از آن را ندارند. این صفحه دانشجویی در ادامه نوشته است: «حالا ما نمیدونیم گوشی ما خرابه یا اینکه رمز خاصی داره که ما نداریم».

از قسمت نظرات این صفحه دانشجویی به راحتی می‌توان متوجه شد که دانشجویان به شدت از عملکرد شورای صنفی دانشگاه فرهنگیان هرمزگان به دلیل عدم‌رسیدگی به این دست مسائل، گله‌مند هستند و ارزیابی خوبی نسبت به عملکرد این شورا ندارند.

* اعتراضی نادرست به کیفیت غذای دانشگاه
صفحه دانشجویی منتسب به دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهر قدس در اینستاگرام، با انتشار تصویر زیر از اعتراض دانشجویان این دانشگاه نسبت به کیفیت غذای ارائه شده خبر داده است و البته نسبت به نوع اعتراض برخی از دانشجویان واکنش نشان داده است و در این زمینه نوشته است: «درسته کیفیت غذای سلف تعریفی نداره و به اصطلاح افتضاحه اما این دلیل نمیشه برکت خدارو اینجوری بریزید تو کلاس».

* بنگاه ماشین دانشگاه ارومیه
سایت نسل برهان منتسب به دانشجویان دانشگاه ارومیه، با انتشار تصویر زیر در سایت خود نوشت: «امروز(شنبه پنجم اسفند) باخبر شدیم توسط مدیریت پشتیبانی دانشگاه ارومیه بنگاه ماشین‌های وارداتی برای فروش برگزار شد و این در حالی است که این دسته از مسائل خارج از محدوده یک محیط علمی و بر خلاف رسالت‌های علمی یک دانشگاه است.» این سایت دانشجویی با انتقاد شدید از رئیس این دانشگاه ادامه داده است: «چرا رئیس دانشگاه ارومیه اجازه ورود مسائلی از این دست را به محیط علمی دانشگاه می‌دهند، آیا در رسالت دانشگاه و برای افزایش سطح علمی یک دانشگاه، اجرایی نمودن بنگاه‌های فروش ماشین و مسابقات موتورسواری تعریف شده است؟»

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
خدمات رسانی به ۱۰هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top