تاریخ انتشار: 25 مهر 1388 - 00:00:00
کد خبر: 2599

علت تاخیر قطار مترو

در ماه مبارک رمضان میزان اضافه کاری کارکنان به صورت زیادی خط خورد و به‌عنوان نمونه برای برخی افراد روزکار که به دلیل نیاز کاری حتی گاهی تا ساعت 10 شب جهت اتمام عملیات تعمیراتی سر کار حضور داشته اند، اضافه کاری بعد از ساعت 16 محاسبه نشده است.

خبرنامه دانشجویان ایران: یکی از کارکنان شرکت بهره برداری راه آهن شهری تهران و حومه علت افزایش تأخیرهای قطارها را ناشی از افزایش نارضایتی کارکنان شرکت بهره برداری از مسئولین مترو اعلام کرد.

این کارمند متروی تهران که خواست نامش فاش نشود، به گزارش«خبرنامه دانشجویان ایران»به نقل ازرجانیوز گفت: حدود یک ماهی است که زمزمه‌هایی در خصوص تغییر شیفت‌ها و ساعات کاری کارکنان و کاهش میزان اضافه کاری آنها به گوش می رسید تا اینکه مکاتبات رسمی در این خصوص منتشر شد و در آن‌ها وضعیت شیفت بندی کارکنان به نحو غیرمنطقی (از دید کارکنان) درج شده و موجب اعتراض کارکنان مشمول این مسئله شد.

وی ادامه داد: کارکنان در مکاتبات خود، اینگونه تصمیمات مسئولان مترو را برخورد ارباب رعیتی و به دور از شأن و جایگاه انسانی دانسته و خواستار لغو تصمیمات مأخوذه شدند.

این کارمند مترو با بیان اینکه«البته بحث کاهش اضافه کاری کارکنان از چند ماه پیش شروع شده و هر ماه بیشتر می شود»، توضیح داد: در ماه مبارک رمضان میزان اضافه کاری کارکنان به صورت زیادی خط خورد و به‌عنوان نمونه برای برخی افراد روزکار که به دلیل نیاز کاری حتی گاهی تا ساعت 10 شب جهت اتمام عملیات تعمیراتی سر کار حضور داشته اند، اضافه کاری بعد از ساعت 16 محاسبه نشده است.

وی افزود: بعد از ماه مبارک رمضان، پرسنل نسبت به این تصمیمات عکس‌العمل نشان دادند. در نتیجه در قسمت تعمیرات، میزان نظارت پرسنل تعمیرات بر نحوه عملکرد پرسنل پیمانکار در حد تعریف شده معمول صورت گرفت و در قسمت راهبری قطارها نیز پرسنل از انجام کارهای فوق وظایف خود خودداری کردند.

این منبع مطلع در ادامه به برخی نمونه‌های مؤثر در تأخیرهای قطارها اشاره کرد و گفت: نمونه اول اینکه؛ قبلاً راهبران قسمت انتهایی قطار خارج از وظایف خود، از قطار خارج می‌شدند و به کمک مسئولین سکو در بسته شدن درب قطار و رفع موانع اقدام می‌کردند که اکنون این کار انجام نمی شود، بنابراین، در اکثر ایستگاه‌ها به‌ویژه در زمان ازدحام شاهد توقف بیش از حد قطار در سکوها هستیم.

وی اضافه کرد: نمونه دوم اینکه؛ در مواقع شانت قطار (تغییر مسیر انتهای خط) خارج از دستورالعمل و برای جبران تأخیرهای ناشی از ازدحام، قطارها اقدام به حرکت با سرعت بیشتر از حد مجاز می‌کردند اما اکنون فقط با سرعت مجاز تعریف شده حرکت می‌کنند.

این کارمند متروی تهران اظهار داشت: نمونه سوم اینکه؛ پرسنل تعمیرات گاهی بیش از سقف اضافه کاری پرداختی در شرکت کار می کردند و با آنکه می دانستند، اضافه کاری به آنها تعلق نمی گیرد، ولی به خاطر اینکه مترو را خانه دوم خود می دانستند، برای رضای خدا حتی در روزهای تعطیل در محل کار حاضر می شدند و نسبت به تعمیر و تجهیز قطارها اقدام می‌کردند اما اکنون، با توجه به اعلام شیفت‌های جدید و نارضایتی کارکنان از مسئولین و تمام شدن تحمل از برخوردهای ناشایست و به دور از شأن انسانی، اینگونه اقدامات دلسوزانه کاهش یافته است.

وی نمونه چهارم را مربوط به کاهش نظارت بر تعمیرات و در نتیجه آن افزایش میزان خرابی قطارها و تجهیزات کنترلی دانست و گفت: آمار خرابی‌ها نشان می‌دهد در ماه های قبل در کل خطوط به طور میانگین روزانه 4 الی 6 کنسلی حرکت قطار وجود داشته است، در حالی که اکنون این میزان به 46 الی 50 مورد ناشی از تأخیرهای حرکت‌های قبلی رسیده است.

این منبع مطلع ادامه داد: حدود 2 سال قبل وقتی شرکت بهره برداری تأسیس شد و اکثر پرسنل قرارداد دائم را بدون کسب رضایت، از شرکت مترو به این شرکت منتقل کردند، اعتراض و راهپیمایی چند صد نفری پرسنل را در مقابل شورای شهر تهران و دفتر ریاست جمهوری در پی داشت.

وی با بیان اینکه اعتراضات پرسنل به شکایت منجر شد و دادگاه به نفع بسیاری از کارکنان رأی صادر کرد، افزود: ولی با تهدید مسئولین مبنی بر عدم ارتقای گروه کارکنان معترض، برخی نسبت به بازپس گیری شکایات خود اقدام کردند. اما برخی نیز که هنوز از شکایت خود انصراف نداده‌اند، موفق به دریافت گروه خود نشده اند و این موضوع نیز پرسنل را رنج می دهد.

این کارمند متروی تهران با تأکید بر اینکه تمام اظهارات فوق با حضور در میان کارکنان و استعلام از آنها قابل اثبات است، اضافه کرد: در حالی که علت اصلی تأخیر قطارها نارضایتی کارکنان از مسئولین ارشد شرکت است، مسئولین مترو قصد دارند، علت تأخیرها را نبود بودجه، قطار، واگن و... اعلام و از این موضوع بهره‌برداری‌های سیاسی کنند.

وی در پایان با بیان اینکه کارکنان مترو به هیچ وجه اجازه نخواهند داد به‌خاطر سیاست‌های اشتباه مسئولین، ایمنی حرکت قطارها کاهش یابد، گفت: اما متأسفانه به علت افزایش خرابی‌ها و نارضایتی اکثریت کارکنان و با توجه به نیاز به جلوگیری از بروز سانحه توسط قطارهای معیوب که بدون نظارت کافی تعمیر شده اند، امکان جلوگیری از تأخیرها وجود ندارد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
ابهامات غرب بهانه‌ای برای سنگ اندازی در مسیر پیشرفت کشور است/ هر اقدامی که مانع فعالیت هسته‌ای شود خلاف قانون اقدام راهبردی است
سرلشکر موسوی: «وعده صادق» آزادی فلسطین را تسریع خواهد کرد
ایروانی ادعاها درباره استفاده از پهپادهای ایرانی در جنگ اوکراین را رد کرد
نامه ایران به شورای امنیت درباره یمن
۴ تیم صعودکننده و برنامه مسابقات نیمه‌نهایی جام حذفی
جام حذفی/ سپاهان با برد مقابل ملوان انزلی به نیمه نهایی صعود کرد
مورایس: تنها رقابتی که به ما جام می‌دهد، جام حذفی است
پخش فصل دوم مجموعه «آقای قاضی، شعبه ۱۲۱» با اکران خصوصی آغاز شد
وزیر علوم: منابع مالی شرکت‌های دانش‌بنیان از طریق بورس و فرابورس تامین می‌شود
خطیبی: وزارت علوم از عدم همکاری بانک‌ها برای ساخت خوابگاه‌های متاهلی گله‌مند است
رئیسی: همه امکانات برای رسیدگی به وضعیت سیل‌زدگان خراسان رضوی بسیج شود
تجلیل از جوان‌ترین عضو ناوگروه ۸۶ ارتش
سازمان ملل: ورود سوخت به غزه تقریبا محال است
حزب الله ۲ مقر صنایع نظامی اسرائیل را هدف قرار داد
ایروانی ادعاها درباره استفاده از پهپادهای ایرانی در جنگ اوکراین را رد کرد
نامه ایران به شورای امنیت درباره یمن
اختصاص ۷۵ همت به پروژه‌های راه و شهرسازی
اختصاص اعتبار به پروژه‌های پیشران و ملی بیش از سقف ترازنامه بانک‌ها
هشدار دوباره سازمان مدیریت بحران درباره بارش‌های سیل آسا
نخست وزیر اسلواکی از خطر مرگ نجات یافت
دسترسی به بزرگراه شهید چمران شمال از شنبه فراهم می شود
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top