تاریخ انتشار: چهارشنبه 1396/12/09 - 20:35
کد خبر: 260244

اولین ماوس و صفحه‌کلید پوشیدنی به بازار وارد شدند

جدیدترین گزارش‌ منتشر شده در سایت‌های خبری نشان می‌دهد که به تازگی یک دستگاه پوشیدنی جدید به بازار وارد شده است که به نظر می‌رسد قرار است جایگزین صفحه‌کلید و ماوس‌هایی شود که ما روزانه از آن‌ها استفاده می‌کنیم. این ماوس و صفحه‌کلید پوشیدنی بر مبنای مکانیزم ارتباطی بلوتوث کار می‌کند. اما مهم‌ترین ویژگی این دو محصول پوشیدنی این است که شما از طریق ژست‌های حرکتی قادر هستید از آن‌ها استفاده کنید.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از شبکه؛ تصور کنید در آینده، شما برای نوشتن هرگونه متنی دیگر نیازی به صفحه‌کلید نخواهید داشت و تنها از طریق محیط مجازی پیرامون خود و با ضربه زدن روی میز کاراکترهای خود را تایپ کنید. همچنین برای انجام کارهای گرافیکی نیز بی نیاز از ماوس‌‌های مرسوم این کار را انجام خواهید داد. پروژه TAP محصولی است که قرار است جایگزین صفحه‌کلید و ماوس‌هایی شود که ما امروزه از آن‌ها استفاده می‌کنیم. این فناوری ضمن آن‌که نیازی به سیم ندارد، مهم‌تر از آن قادر است بر مبنای تشخیص الگوهای حرکتی دست شما کار کند. کمی دور از انتظار به نظر می‌رسد که صفحه‌کلید و ماوس‌های امروزی موسوم به QWERTY بازنشسته شوند، اما این حقیقتی است که پیش روی این تجهیزات قرار دارد. در حال حاضر پروژه TAP که حاوی یک صفحه‌کلید بلوتوثی قابل حمل است به قیمت 149.99 دلار به فروش می‌رسد، اما پروژه TAP وعده داده است که انقلابی بزرگ در زمینه دستگاه‌هایی به وجود خواهد آورد که ما برای چند دهه‌ است از آن‌ها برای مدیریت کامپیوترهای شخصی خود استفاده کرده‌ایم. صفحه‌کلید Tap بدون دکمه و نواری شکل بوده که روی انگشتان دست قرار می‌گیرد.

این صفحه‌کلید همانند یک دستکش پوشیده می‌شود. این تکنیک باعث می‌شود تا شما در هر مکانی روی میز، دیوار یا حتا در هوا بتوانید از این صفحه‌کلید استفاده کنید. درون این دستکش حس‌گرهایی برای تحلیل حرکات قرار دارند. طبق گفته سازنده سامانه TAP این دستکش درست روی بند انگشتان دست شما قرار می‌گیرد. این تنها موضوع هیجان‌برانگیز در ارتباط با این دستکش نیست. موضوعی که باعث خاص شدن این دستگاه شده به تکنیک کنترل آن و حلقه‌هایی باز می‌گردد که درون انگشتان قرار می‌گیرند. به‌طوری که این دستکش قادر است کلمات ورودی یا حرکت ماوس در هر مکانی را تشخیص دهد. این سامانه‌ها به خوبی با بلوتوث، پلتفرم‌های اندرویدی و iOS، تلویزیون‌های هوشمند و سایر تجهیزات مبتنی بر سیستم‌عامل ویندوز 10 و OS X کار می‌کند. این محصول مجهز به باتری قابل شارژی است که اجازه می‌دهد تنها با یکبار شارژ به مدت هشت ساعت از آن استفاده کنید.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
کدام سرورهای HPE برای سازمان شما مناسب هستند؟
صعود تاریخی افغانستان به جام جهانی فوتسال
کلاس‌های دانشگاه‌ها امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
اولین تصاویر از لحظه شلیک جدیدترین پهپاد انتحاری سپاه +فیلم
زمان ثبت‌نام کلاس اولی‌ها اعلام شد
جزئیاتی از برگزاری انتخابات ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
بازداشت قطاری دانشجویان معترض آمریکایی +فیلم
بازارگردانی در اختیار بورس و فرابورس قرار گرفت
لحظه حمله پلیس به تحصن‌کنندگان در دانشگاه واشنگتن +فیلم
دانشجویان یونانی هم به‌ پا خاستند +فیلم
تجمع دانشگاهیان سراسر کشور در حمایت از خیزش دانشجویان در آمریکا
بشاگرد چگونه بشاگرد شد؟ +فیلم
هشدار هواشناسی درباره سامانه بارشی جدید
کلاس‌های پیام نور امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
رقابت ۱۲ هزار داوطلب در پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
شروط معافیت از مالیات بر عایدی سرمایه در انتقال املاک تعیین شد
امکان تحصیل دختران متأهل در مدارس روزانه
ورود یک واکسن خوراکی به برنامه واکسیناسیون کودکان
روایت جالب وزیر راه پاکستان از استقبال مردم از رئیسی
بارش‌ ها ادامه دارد/ کاهش نسبی دما در روزهای پایانی هفته
آرامش بازار نفت و افول قیمت طلا تا چه زمانی ادامه دارد؟
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top