تاریخ انتشار: شنبه 1396/12/19 - 18:02
کد خبر: 260954

آخرین تحولات میدانی سوریه

حملات جنگنده های ارتش ترکیه به حدی سنگین است که همه مناطق نزدیک به 80 درصد تخریب شده اند و امکان مقاومت وجود ندارد و همین مسئله باعث پیشروهای سریع متجاوزان شده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، به نقل از مشرق، تازه ترین خبرها از شمال استان حلب سوریه حاکیست، پیشروهای ارتش ترکیه و عناصر تروریستی در محورهای مختلف با پشتیبانی جنگنده ها و آتش توپخانه همچنان ادامه دارد.

از شمال غرب منطقه « اعزاز» خبر می رسد، نیروهای ارتش ترکیه و عناصر تروریستی پس از درگیری های سنگین چند روزه توانستند با عقب راندن شبه نظامیان کُرد و نیروهای دفاع مردمی منطقه راهبردی « شران» را به اشغال خود در بیاورند.

با عقب نشینی نیروهای کُرد و دفاع مردمی از روستاهای « کفرجنه، معرسته، شوارغه، مشعله، ماتنلی، حلوبی کبیر، حلوبی صغیر و سد میدکانی» در حومه « شران»، نیروهای اشغالگر خود را از این محور به 6 کیلومتری شهر عفرین رساندند.

از محور غربی عفرین هم خبرها حاکیست، نیروهای ارتش ترکیه و عناصر تروریستی در نهایت توانستند منطقه « شیخ حدید» را به طور کامل از کنترل شبه نظامیان کُرد و دفاع مردمی خارج کنند تا یک شکست سنگین هم در این محور ثبت شود.

از محور جنوبی هم خبر می رسد، نیروهای متجاوز با پشتیبانی گسترده جنگنده ها پس از 3 روز درگیری سنگین توانستند شهر راهبردی « جندیرس» ( دومین شهر بزرک در شمال استان حلب) را به اشعال خود درآورند. روستاهای « قریریه و تل حمو» هم در این محور سقوط کردند.

یک منبع میدانی در گفت وگو با مشرق اعلام کرد: حملات جنگنده های ارتش ترکیه به حدی سنگین است که همه مناطق نزدیک به 80 درصد تخریب شده اند و امکان مقاومت وجود ندارد و همین مسئله باعث پیشروهای سریع متجاوزان شده است.

در حال حاضر، 80 درصد شهر جندیرس به دلیل حملات سنگین هوایی تخریب شده است و بنابر اعلام منابع میدانی چیزی دیگر از این شهر وجود ندارد؛ فاصله اشغالگران از این محور با شهر عفرین و سقوط روستاهای « قریریه و تل حمو»، 12 کیلومتر است.

براساس اطلاعات به دست آمده گروهی از مردم شهر جندیرس به سمت شهر عفرین متواری شده اند و شماری دیگری هم به شهرک شیعه نشین « نبل»پناه آورده اند.

حدود هزار و 700 تن از نیروهای دموکراتیک کُرد از استان های رقه و دیرالزور به سمت شمال استان حلب حرکت کردند و خود را از طریق شهرک « نبل» به شهر عفرین رسانده اند تا از پیشروی نیروهای ارتش ترکیه و عناصر تروریستی جلوگیری کنند.

به گزارش مشرق، حملات جنگنده های ارتش ترکیه به روستاها و مناطق حومه عفرین هم افزایش پیدا کرده است؛ تاکنون 223 تن از شهروندان  از شروع حملات کشته و 507 تن دیگر زخمی شدند.

تلفات نظامیان ارتش ترکیه هم به 67 تن رسیده و 249 تن دیگر در جریان درگیری ها زخمی شدند؛ تلفات عناصر تروریستی موسوم به سپر فرات هم به 590 تن افزایش پیدا کرده است.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
بعد از ژل لب چکار کنیم؟/ تا نخوانده اید تزریق ژل لب انجام ندهید!
ایران برای ایجاد یک پایگاه دائمی در دریای سرخ تلاش می‌کند
چرا مشارکت در دور دوم انتخابات مهم است؟
تحویل مشعل المپیک به فرانسه
جزئیات مشوق‌های مهارت آموزی برای سربازان
زمان تبلیغات داوطلبان مرحله دوم انتخابات
فقط این افراد می‌توانند در دور دوم انتخابات مجلس رأی دهند + جزئیات
کدام ورزشکاران و مربیان در ایران مسلمان شدند؟ +جزئیات
دهه سرآمدی آموزش در دانشگاه‌ها از امروز آغاز شد
حمایت اساتید دانشگاه در آمریکا از دانشجویان حامی فلسطین
کدام دانشگاه‌های آمریکا صحنه اعتراضات دانشجویی حمایت از غزه است؟
۴ هزار و ۱۹۳ نفر از دانشجویان متاهل وام تحصیلی دریافت کردند
تجمع دانشگاهیان دانشگاه تهران درحمایت از خیزش دانشجویان در آمریکا
محرومیت از تحصیل در انتظار داوطلبان متخلف
دانشگاه‌های آمریکا بوی فلسطین گرفت +عکس
قول عجیب شهید سیدمهدی جلادتی +فیلم
ابهام در اعزام الناز رکابی به مسابقات گزینشی المپیک
زلفی‌گل: کنکور امسال در کمال صحت و امنیت برگزار شد
خبر جدید وزیر صمت درباره واردات خودرو
فرآیند برنامه ریزی طرح محور در چشم انداز امید بخش آموزش و پرورش
چرا نوعثمانی‌های ترک از فلسطین حمایت می‌کنند؟
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top