تاریخ انتشار: سه شنبه 1397/01/21 - 22:01
کد خبر: 262943

در دانشگاه علوم پزشکی اردبیل مطرح شد؛

جبرائیلی: برجام، صنعت هسته‌ای را به کل بایکوت کرده است

فعال رسانه‌ای و سیاسی در دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: سیاست دولت در خصوص تعامل اقتصادی با غرب اشتباه است؛ زیرا بر این تفکرند که اگر ما به شرکت‌های غربی سود برسانیم، آن‌ها با دولت و ملت ما دوست خواهند ماند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از خبرگزاری دانشجو، سیدیاسر جبرائیلی، فعال رسانه‌ای و سیاسی بعدازظهر امروز در مراسم گرامیداشت روز ملی فناوری هسته‌ای که در سالن اجتماعات دانشگاه علوم‌پزشکی اردبیل برگزار شد، گفت: امضای برجام، صنعت هسته‌ای را به کل بایکوت کرده و از پیشرفت این فناوری در کشور جلوگیری کرده‌ایم و این کار هزینه سیاسی، اقتصادی و امنیتی بر کشور تحمیل کرد.

جبرائیلی ادامه داد: فروش نفت کشور بعد از برجام دو برابر افزایش یافت، اما قیمت دلار اکنون به نزدیک ۶ هزار تومان رسیده است که این نشان دهنده عدم تاثیرگذاری برجام بر اقتصاد کشور است.

این فعال رسانه‌ای تصریح کرد: قیمت دلار از سال ۸۴ تا ۹۰ حدود ۲۰۰ تومان و بعد از اعمال تحریم‌های ظالمانه و از سال ۹۰ تا ۹۲ حدود ۲ هزار تومان افزایش یافت، اما امروز با وجود امضای برجام هیچ اثر مثبتی از آن در اقتصاد کشور دیده نمی‌شود.

وی با بیان اینکه تا زمانیکه بیش از ۹۰ درصد صادرات ما صادرات غیرنفتی، ادعای سود افزایش قیمت ارز بر اقتصاد کشور ادعایی دروغین و به دور از واقعیت است، افزود: قیمت ارز بسیار کلیدی است و بر تمامی مولفه‌های اقتصادی در کشور تاثیرگذار است و افزایش آن باعث افزایش تورم می‌شود که مستقیم بر اقتصاد خانواده‌های ایرانی تاثیرگذار است.

جبرائیلی اظهار داشت: تفکر اقتصاد آزاد و لیبرالی بزرگترین ضربه را بر اقتصاد کشور وارد کرده است زیرا بیش از ۷۰ درصد کالا‌های تولید داخل وابسته به کالا‌ها و مواد اولیه خارجی می‌باشد و این یعنی خروج ارز از کشور و رکود تولیدات داخلی.

این فعال رسانه‌ای و سیاسی با اشاره به اینکه باید مجلس در خصوص حمایت از کالا‌های داخلی ورود پیدا کند و واردات کالا‌های خارجی را که مشابه داخلی دارند ممنوع اعلام کند و این وظیفه‌ای است که ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی نیز بر دوش دارد، تصریح کرد: متاسفانه سیاست دولت فعلی در خصوص تعامل اقتصادی با دنیای غرب کاملا اشتباه است  زیرا آن‌ها بر این تفکرند که اگر ما به شرکت‌های غربی سود برسانیم آن‌ها با دولت و ملت ما دوست خواهند ماند.

وی تاکید کرد: دولت نباید اجازه دهد که ارز کشور صرف خرید کالا‌های غیرملزوم شود و افرادی هم که در این راستا شعار رقابت کالای داخلی با کالا‌های خارجی را سر می‌دهند هیچ اطلاعات و سوادی از پیشینه و روند پیشرفت اقتصادی در کشور‌های توسعه یافته ندارند.

جبرائیلی یادآور شد: دولت باید توهم رقابت صنایع داخلی را با غول‌های بزرگ خارجی کنار بگذارد و حمایت‌های خود را به صورت حساب شده و دقیق از کالا‌های تولید داخل ادامه دهد.

فعال رسانه‌ای و سیاسی با اشاره به اینکه حمایت از تولیدات داخلی نباید مانند نظام خودروسازی در کشور باشد، افزود: نباید حمایت از کالای داخلی مانند حمایت از نظام خودروسازی کشور باشد، زیرا این نوع پشتیبانی، حمایت از تجارت خودروسازی است نه صنعت خودروسازی.

وی با بیان اینکه سیاستگذاران اقتصادی در کشور هنوز به این باور نرسیده‌اند که اقتصاد کشور می‌تواند روی پای خود بایستد، گفت: به طور مثال مافیای قطعات خودرو با حصارکشی و دریافت رانت در این حوزه ظلم بزرگی به نظام خودروسازی کشور انجام داده‌اند و حتی دولتمردان ما هم نمی‌توانند با آن‌ها مبارزه کنند.

جبرائیلی در پایان با اشاره به تحقق شعار «ما می‌توانیم» در عرصه‌های مختلف در کشور گفت: ما در مقابل بهت جهانیان اورانیوم را تا ۲۰ درصد غنی‌سازی کردیم و با وجود تحریم‌های کمرشکن و ظالمانه موشک نقطه‌زن ساختیم و اگر بخواهیم می‌توانیم مشکلات اقتصادی را نیز در کشور حل کنیم.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
کاهش نرخ تورم چرا هنوز به نقطه مورد انتظار دولت نرسیده است؟
تجمع دانشگاهیان در حمایت از دانشجویان آمریکا و اروپا
فریب مردم با درج "بدون کلسترول" روی روغن‌های نباتی
بررسی آخرین وضعیت ایجاد حساب واحد خزانه توسط دستگاه‌ها در کمیسیون اصل نود
دیدار تیم ملی والیبال دانش‌آموزی ایران با رهبر معظم انقلاب +عکس
ثبت دانشکده تاریخی «سه‌گوش» اهواز به نام دانشگاه
بازداشت حداقل ۱۰۰۰ دانشجو در دانشگاه‌های آمریکا
برهنگی و عریانی یکی از دسیسه‌های دشمن برای نابود کردن خانواده‌هاست
آماده‌باش مدیریت بحران تهران برای بارش‌های شدید
استرداد کلاهبردار ۱۲۰۰ میلیاردی به کشور
بن کتاب دانشجویان و طلاب چقدر است؟
افتتاح اولین خوابگاه متاهلی دانشگاه خلیج فارس
کلید اولیه نوبت اول کنکور منتشر شد
آغاز معتبرترین مسابقات ریاضی دانشجویی جهان در دانشگاه تبریز
برآورد شرکت ۵ میلیون نفر در پیاده‌روی اربعین امسال
دستور خزاعی برای فیلم‌های خارجی عرضه شده در پلتفرم‌ها
بیرانوند به بازی پرسپولیس رسید
کاریکاتور| خشونت پلیس آمریکا علیه دانشجویان معترض؛ وقتی آزادی بیان می‌میرد
گرامیداشت مقام استاد و مربی در سپاه +عکس
کاریکاتور| گرانی سرسام‌آور در سرزمین‌های اشغالی
مستمری والدین شهدا افزایش یافت
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top