تاریخ انتشار: شنبه 1397/02/01 - 14:41
کد خبر: 263726

آخرین وضعیت استخدام دانشجویان دندانپزشکی

دانشجویان تکنسین سلامت دهان، طی نامه‌ای خطاب به وزیر بهداشت خواستار تبدیل وضعیت به نیروی سازمان و تعریف ردیف سازمانی شدند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از دانشجو، دانشجویان تکنسین سلامت دهان، طی نامه‌ای خطاب به وزیر بهداشت خواستار تصحیح نحوه آموزش و تبدیل وضعیت به نیروی کارآمد سازمان و تعریف ردیف سازمانی طبق تعهد ثبتی بدو پذیرش در این رشته شدند.

متن این نامه به شرح زیر است:

ما دانشجویان تکنسین سلامت دهان، بعد از گذراندن ۲ سال تحصیلی و نزدیک شدن به پایان دوره آموزش اکنون بدون ردیف سازمانی و استخدامی هستیم و اکثر استانها به دلایل مختلف نظیر کمبود بودجه وتعریف نشدن ردیف شغلی ازسوی وزارت بهداشت از استخدام ما برای گذراندن تعهد ۶ ساله به عنوان تکنسین سلامت دهان سر باز زده اند و مجوز اینکه رشته ما مدرک مورد نیاز برای دستیاری دندانپزشکی میباشد، از سوی وزارت بهداشت اخذ شده است واگر به هر دلیلی این تصمیم اتخاذ شده، با عنوان رشته‌ی تکنسین سلامت دهان، که از ابتدا با اهداف والای پیشگیری در حوزه‌ی سلامت دهان و دندان تدوین و به ما ابلاغ شده است، مغایرت دارد.

با توجه به اینکه تربیت دستیار نیاز به گذراندن ۲ سال تحصیلی و کوریکولوم آموزشی سلامت دھان ندارد ما خواستار تصحیح نحوه آموزش وتبدیل وضعیت به نیروی کارآمد سازمان وتعریف ردیف سازمانی طبق تعهد ثبتی بدو پذیرش در این رشته هستیم و باتوجه به بند ۲ تعهد زمان برگزاری فاینال در شروع طرح وقفه ایجاد نکند و درست بعد از فراغت از تحصیل طرح ما آغاز شود و در صورتیکه حدنصاب قبولی کسب نشود دوره آموزش تکمیلی حین خدمت اعمال گردد.

از آنجا که دستیاری دندانپزشکی کمکی به آموزش پیشگیری از بیماری‌های دهان و دندان نمیکند و اگر مقرر بود که ما دانشجویان این رشته بعد از اتمام تحصیل دستیار شویم لزومی نداشت که وقت خود را صرف مدت تحصیل نماییم چرا که بدوا هرکدام از ما میتوانستیم بنابه درخواست خود در نزد یکی از دندانپزشکان شهر به عنوان دستیار مشغول شویم و تجربه کافی را حاصل نماییم لذا از سرور گرامی تقاضامندیم نسبت به حقوق ضایع شده‌ی ما دانشجویان در خصوص تعیین ردیف شغلی در حوزه پیشگیری عنایات و دستورات لازم را مبذول فرمایید.

بدین منظورازشما استدعا داریم:
باتوجه به نیازمبرم مردم درمناطق محروم، تقاضامند افزایش دامنه‌ی فعالیت‌های بهداشتی و درمانی برای رسیدگی بهتر و کارآمد‌تر در مناطق محروم ورسیدگی به بیماران اورژانسی هستیم.

جناب وزیر اینجانبان شدیدا نگران آینده ۶ سال بعد خود هستیم، زیرا بعد ۶ ازسال تعهد هیچ تضمینی برای ماندن ما درسیستم بامدرک کاردانی وجود ندارد.

جناب وزیر ما دانشجویان تکنسین سلامت دهان و دندان از محضرجنابعالی استدعاداریم با توجه به سیاست‌های دولت تدبیر و امید و تاکید ریاست محترم جمهور و حضرتعالی برحوزه پیشگیری وهمچنین ارائه خدمات بهداشتی و درمانی کارآمد و شایسته ایران اسلامی در مناطق محروم، بر تعالی این رشته که خود احیا کننده وحامی آن هستیداقدام فرمایید.

همچنین با توجه به محل خدمت ما دانشجویان که اکثرا در مناطق محروم و فاقد دسترسی به خدمات اولیه دندانپزشکی میباشد، به منظورارائه خدمات کارآمدتر تقاضای ارتقای سطح تحصیلی مان را داریم.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
استقبال از پیکر شهدای خدمت در فرودگاه مهرآباد +عکس
محل استقرار اتوبوس ها برای جابجایی شرکت کنندگان در مراسم تشییع
دوره بعدی شوراهای شهر ۳ ساله خواهد بود؟
حال و هوای اعضای هیئت دولت در هنگام ورود پیکر رئیس جمهور شهید +فیلم
بغض مجری سرشناس بی‌بی‌سی فارسی هنگام اعلام خبر شهادت رئیسی+ فیلم
راهنمای گام به گام تنظیم ساعت جی شاک ga ۲۱۰۰
آیا عکاسی شغل پردرآمدی است؟
تصویری غم انگیز از جای خالی رئیس‌جمهور در هواپیمای اختصاصی دولت
اثر جدید روح‌الامین به‌مناسبت شهادت شهید جمهور +عکس
رشد اندک بورس/ افزایش یک هزار و ۲۳۷ واحدی شاخص کل
پرچم سازمان ملل متحد نیمه افراشته شد +عکس
«الهام علی اف» در سفارت ایران در باکو حضور یافت
اعضای هیئت رئیسه مجلس خبرگان مشخص شدند
تمهیدات حمل و نقلی تهران برای مراسم تشییع
مطهری‌اصل امام جمعه موقت تبریز شد
تصاویر دیده نشده از محافظ شهید رئیسی +فیلم
سرمربی فصل بعد پرسپولیس مشخص شد
جدول زمان‌بندی انتخابات ریاست جمهوری اعلام شد +جدول
صحبت های رئیس جمهور شهید در آخرین جلسه هیئت دولت +فیلم
آخرین اخبار از تشییع شهید رئیسی در تهران و شهرستان‌ها
رئیسی متولی بزرگ‌ترین موقوفه جهان اسلام
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top