تاریخ انتشار: یکشنبه 1397/02/30 - 16:21
کد خبر: 266384

در جریان جلسه شورای صنفی دانشجویان با هیأت رئیسه مطرح شد؛

جزئیات افزایش سنوات تحصیلی دانشجویان دانشگاه تهران

جزئیات افزایش سنوات تحصیلی دانشجویان دانشگاه تهران

مطابق با آئین‌نامه ۸ نیم سال داریم و برای دروسی که رد می‌شود باید شهریه اخذ می‌شد که در جلسه هیأت امنا این مورد را حذف کردیم، برای سنوات ۸ نیم سال اعلام شد که ما اینگونه پیشنهاد دادیم که نیم‌سال نهم معاف از شهریه اعلام شود. برای دوره‌هایی که ۹ نیم‌ساله تعریف شده نیم‌سال دهم معاف از شهریه خواهد بود

خبرنامه دانشجویان ایران به نقل از روابط عمومی دانشگاه تهران، در جلسه شورای صنفی دانشجویان که ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ با حضور نیلی احمدآبادی، رئیس دانشگاه تهران، سیدحسین حسینی، معاون آموزشی دانشگاه، مجید سرسنگی، معاون فرهنگی و حسن به نژاد، معاون دانشجویی دانشگاه و جمعی از دبیران و اعضای شورای صنفی دانشجویان برگزار شد، مسائل و مشکلات صنفی دانشجویان توسط دبیران شورا مطرح شد.

ازجمله موضوعاتی که توسط نمایندگان شورای صنفی پردیس‌ها و دانشکده‌های مختلف مطرح شد می‌توان به سنوات مجاز تحصیلی، مشکلات ایاب و ذهاب دانشجویان، مشکلات خوابگاه‌ها، عدم شفافیت مالی فعالیت‌هایی که در دانشگاه انجام می‌گیرد، وجود فضای امنیتی در برخی دانشکده‌ها، عدم توجه به مطالبات دانشجویان، درخواست توجه بیشتر به وضعیت سلامت دانشجویان خوابگاه‌ها و... اشاره کرد.

در این نشست رئیس دانشگاه تهران در سخنانی ضمن قدردانی از حضور اعضای شورای صنفی گفت: «قبول داریم که مطالبات بسیاری هست و طبعاً به تمامی هم برآورده نمی‌شود. ولی کوشش می‌کنیم که دانشگاه را به شکل بهتری اداره کنیم و این جزو فعالیت‌های اصلی‌مان است».

نیلی با تاکید بر وجود اعتماد دوطرفه بین دانشجویان و مسئولان گفت: «همینکه دورهم جمع شده‌ایم و به درخواست‌ها و مطالبات شما گوش می‌دهیم نشانه همدلی است و اینجا دیوار بی‌اعتمادی دیگر معنی ندارد، شما دانشجویان را همراه و همگام دانشگاه می‌دانیم و همواره از نظرات و پیشنهادات شما استفاده می‌کنیم».

رئیس دانشگاه تهران مسئولیت شورای صنفی را مهم شمرد و گفت: «دانشگاه نیازهای شمار را در نظر می‌گیرد و مطالبات شما توسط معاونت دانشجویی قابل حل است».

حسن به‌نژاد، رئیس سازمان خدمات دانشجویی در سخنانی ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان و تشکر از شورای صنفی مرکزی برای برگزاری انتخابات شوراهای صنفی واحدها، گفت: «با توجه به محدودیت زمانی که داشتیم و تداخل برخی برنامه‌ها با کمی تأخیر، پنجم خرداد ۱۳۹۷ انتخابات ۱۰ واحد دانشگاه را پیش رو داریم و بقیه واحدها نیز در دستور کار قرار می‌گیرد».

وی اظهار داشت که برنامه‌ها با تلاش و همکاری اعضای شورای صنفی تاکنون به خوبی پیش رفته و امیدواریم در آینده نزدیک یک شورای صنفی کارآمد داشته باشیم».

سید حسین حسینی، معاون آموزشی دانشگاه در پاسخ به موضوع سنوات گفت: «مطابق با آئین‌نامه ۸ نیم سال داریم و برای دروسی که رد می‌شود باید شهریه اخذ می‌شد که در جلسه هیأت امنا این مورد را حذف کردیم، برای سنوات ۸ نیم سال اعلام شد که ما اینگونه پیشنهاد دادیم که نیم‌سال نهم معاف از شهریه اعلام شود. برای دوره‌هایی که ۹ نیم‌ساله تعریف شده نیم‌سال دهم معاف از شهریه خواهد بود».

وی با اشاره به مصوبه هیأت امنای دانشگاه تهران گفت: «در خصوص سنوات دانشجویان دوره کارشناسی ارشد نیم سال پنجم و در مقطع دکترا نیم‌سال دهم معاف از شهریه هستند. نیم‌سال ششم در ارشد با پرداخت شهریه است ولی نیاز به طرح در کمیسیون موارد خاص نیست».

حسینی با اشاره به موضوع نظام وظیفه گفت: «در مورد وضعیت سربازی دانشجویان در بسیاری از موارد به شرط اخذ مجوز از نظام وظیفه اجازه ادامه تحصیل به دانشجو داده می‌شود».

معاون آموزشی دانشگاه در پاسخ به اعتراض یکی از نمایندگان در خصوص برگزاری کلاس‌های آزاد در پردیس‌ها گفت: «در برخی از پردیس‌ها مانند پردیس هنرهای زیبا کلاس‌های آموزشی آزاد برگزار می‌شود که در مقررات آمده است که برگزاری این دوره‌ها به‌هیچ وجه نباید اختلالی در برنامه‌های اصلی دانشجویان ایجاد کند و اگر غیر از این باشد این مسئله از سوی مسئولان پیگیری خواهد شد».

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
مربع مدعیان صعود به لیگ برتر+جدول لیگ
پیام خداحافظی خطیر: برای ۵ فینال باقی مانده هم قسم شویم
تحویل غرفه‌های ناشران نمایشگاه کتاب آغاز شد
اقدام ویژه وزارت علوم برای جذب دانشجویان آمریکایی اخراجی حامی فلسطین
اعلام آمادگی دانشگاه علامه برای آموزش زبان فارسی و بورسیه دانشجویان آمریکایی اخراجی حامی فلسطین
پیدا شدن ماهواره‌ای که ۲۵ سال گم شده‌ بود
برگزاری نشست پیگیری اجرای مهمترین طرح‌های ریلی کشور با حضور رئیسی
سردار شیرازی: عملیات وعده صادق شکافی بزرگ بر پیکره رژیم صهیونیستی وارد کرد
ادای احترام تکاوران تیپ ۲۵ ارتش به معلمان +فیلم
گفت‌و‌گوی هنیه با وزیر خارجه قطر و رئیس سازمان اطلاعات مصر در خصوص آتش‌بس
آب پاکی بایدن روی دست معترضان: در سیاست‌ها تجدیدنظر نمی‌کنیم
سازمان ملل: بازسازی غزه ۸۰ سال طول می‌کشد
رئیس مرکز آمار ایران تغییر کرد
جزئیات لحظه پیدا شدن یسنا توسط امدادگر کایت سوار هلال احمر +فیلم
وحشت‌آفرینی شرور سابقه‌دار در غرب تهران
اوسمار نمی‌تواند بازیکنان را کنترل کند چون...
اعلام شد؛‌فهرست مشترک جبهه پایداری و شانا برای دور دوم انتخابات مجلس در تهران
نمی‌توانیم بگوییم «یسنا » ربوده شده یا نه !
دانشگاه شهید بهشتی ،دانشجویان آمریکایی اخراجی را بورسیه می‌کند
«یسنا» دختر ۴ساله کلاله‌ای زنده پیدا شد
لیست نهایی جبهه انقلاب جهت مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی اعلام شد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top